Shift 2 Unleashed 1.02

Medlem
Shift 2 Unleashed 1.02

Tänkte bara påpeka för de få som (likt jag) verkligen gillar Shift spelen att det är på g en andra patch. Den är släppt i nordamerika och enligt det jag hunnit läsa om den så är det många som rapporterar att styrningen och känslan för de som använder ratt har blivit avsevärt mycket bättre.

Sedan release har det varit stora problem med styrningen i spelet, åtminståne för de som använder ratt. Förrutom en omdebatterat körfysik så har det största problemet varit en fördröjning emellan att ratten rörs och att spelet faktiskt reagerar på rattpåverkningen.
För mig har detta varit det stora problemet med spelet som jag övrigt gillar riktigt mycket. Och om det nu stämmer att styrningen är exakt och kvick efter nästa patch så är detta helt klart det roligaste bilspel hitills, långt mycket mer underhållande än GT5 i min mening.

Så om någon av er, likt mig, lagt spelet på hyllan pga denna styr-"bugg" så kan det snart vara värt att ge spelet en andra chans.

Klart slut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Patch 1.01 fixade rattproblemen för mig. Var det fortfarande folk som hade problem efter den patchen? <.<


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Ja väldigt många, däribland jag.
Det går att "råda bot" till viss mån genom att ratta med inställningarna men det är fortfarande ett väldigt märkbart problem. Men som sagt så verkar den andra patchen ha löst problemet för de flesta. Antar att det har att göra med vilken konsoll och vilken ratt man använder.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

jaha.... "konsol" >.<
Nu kör jag inte på konsol...
Funkar finfint på PC efter patch 1.01 i alla fall ^^


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

1
Skriv svar