Bara 3 tangenter?

Medlem
Bara 3 tangenter?

Jag har ett (skräp) saitek cyborg keyboard...
När jag tex. trycker ner ALT(prata) W(framåt) och Shift(spring) så stannar ALLT upp...
Om jag håller nere W Shift och D så funkar allt som det ska....
Jag är säker på att det finns någon Windows gräns på 3 tangenter eller nåt... Men fur fan tar man bort det?! Blir sjukt irriterad på att snubben bara stannar upp medans man håller inne ALT

Medlem

Har inget med windows att göra. Köp ett bättre tangentbord.

Medlem

Jag tror knappast att ett GAMING tangentbord bara stödjer 3 tangenter samtidigt!?

Medlem
Medlem

Misstänker att det kan vara för att du trycker ner 2 modifier knappar (shift+alt) som tangentbordet inte vill vara med på det. testa o lägga prat på nån annan knapp som inte är en modifier.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Deragorn:

Tydligen? Du sa själv att det var skräp.

http://gaming.stackexchange.com/questions/6669/how-to-remove-...

Amen, jag menade att jag tyckte det var skräp att det bara gick och trycka ned 3 tangenter.

Ska testa vad Zymac säger.

Medlem

Tror du menar Windows funktionen Sticky key. om man trycker ner tagenten 3 gånger snabbt så fryser programmet och en dialog visas i bakgrunden om du vill använda det. Du kan stänga av den under handikapps skräpet.

Medlem
Skrivet av VikinginTampa:

Tror du menar Windows funktionen Sticky key. om man trycker ner tagenten 3 gånger snabbt så fryser programmet och en dialog visas i bakgrunden om du vill använda det. Du kan stänga av den under handikapps skräpet.

Nejnej, du menar "tröga tangenter" ( på svenska)
Det var nog det nästa första jag gjorde efter jag hade formaterat datorn
När man trycker Shift 6 ggr eller så så är det nånting som aktiveras.

Medlem

Iallafall testade jag Voice Activation, och det var ettusentrehundratretiosju gånger bättre än och hålla inne ALT samtidigt

1
Skriv svar