Medlem
Skräckspel

Jaha kära församling, nu sitter jag här och funderar över vad det egentligen finns för bra skräckspel där ute. Jag är själv ett stort fan och har spelat många, så jag undrar om ni har några tips?

Det finns ju "Den där Oktober tråden" från förra året med en del tips.

Annars säger jag rakt upp och ner, Call of Cthulhu: Dark corners of the earth.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Det finns ju "Den där Oktober tråden" från förra året med en del tips. Annars säger jag rakt upp och ner, Call of Cthulhu: Dark corners of the earth.

Ahh yes, Cthulhu, min gode vän. Det står här i min spelhylla och är oerhört älskat, precis som att jag då och då tar och lånar hem några Lovecrafthistorier

Medlem

Penumbra har jag hört vara bra och Amnesia är riktigt bra enligt mig, och läskigt som bara den (eller ja, antingen tycker man det är väldans läskigt eller så tycker man inte det är det minsta läskigt... Verkar variera rätt mycket)

Medlem

Ja Amnesia är väldigt bra och läskigt i rätt stämning. Första gången jag lirade det var mitt på ljusan dan så då var det inte det minsta intressant

Medlem

Penumbra kan jag rekommendera, oerhört läskigt, och dessutom intressant. Man vill fortsätta och upptäcka sanningen, men vågar man?

Amnesia ska jag helt klart ta tag i snart

MER, MER, GE MIG MER

Medlem

Antar att det inte är ett riktigt skräckspel, men Alien vs Predator spelen är också jävligt läskiga, kommer ihåg när man som ~12åring satt där en lördagsnatt och sakta men säkert hör ens marine's "alienradar" börja pinga närmare, högre och frekventare... Och sen då jävlar

Kan vara värt att testa? AVP2 är mitt favorit men rejält föråldrat till grafiken, du kanske ska testa det nya som kom förra(?) året, dock har ja hört mycket dåligt om det.

Shadow of the comet. gammalt lir som kräver tålamod och emulator.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Min favorit när det gäller skräckspel är nog Condemned. Tvåan blev dessvärre inte lika läskigt. Annars är Bioshock rätt läskigt även om jag inte spelade det så mycket. Left 4 Dead ligger nog på delad andra plats med Bioshock. Musiken och dom där sjuka ljuden när Boomers dök upp eller när häxorna går till attack lol. Jag hoppas på att Dead Island kommer ge samma obehag men det återstår att se.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Shadow of the comet. gammalt lir som kräver tålamod och emulator.

Är det värt att spela idag då tror du?

Tja...Först och främst måste man gilla H.P Lovecraft, då det är svårt att (idag) hålla intresset uppe då spelet är daterat, om man inte verkligen gillar äldre peka och klicka spel. Det var det jag menade med tålamod.
Sen är det ju inte den typ av spel som får en att hoppa till, men det har atmosfär.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av chimo:

Antar att det inte är ett riktigt skräckspel, men Alien vs Predator spelen är också jävligt läskiga, kommer ihåg när man som ~12åring satt där en lördagsnatt och sakta men säkert hör ens marine's "alienradar" börja pinga närmare, högre och frekventare... Och sen då jävlar

Kan vara värt att testa? AVP2 är mitt favorit men rejält föråldrat till grafiken, du kanske ska testa det nya som kom förra(?) året, dock har ja hört mycket dåligt om det.

Skulle oxå rekommendera AvP-spelen, marine kampanjerna är verkligen så man sitter och håller på att skita ner sig


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Tja...Först och främst måste man gilla H.P Lovecraft, då det är svårt att (idag) hålla intresset uppe då spelet är daterat, om man inte verkligen gillar äldre peka och klicka spel. Det var det jag menade med tålamod. Sen är det ju inte den typ av spel som får en att hoppa till, men det har atmosfär.

Traveller, har du måhända sett family guy, det avsnitt där Stewie möter sitt framtida jag?

Medlem
Skrivet av Sernert:
Skrivet av chimo:

Antar att det inte är ett riktigt skräckspel, men Alien vs Predator spelen är också jävligt läskiga, kommer ihåg när man som ~12åring satt där en lördagsnatt och sakta men säkert hör ens marine's "alienradar" börja pinga närmare, högre och frekventare... Och sen då jävlar Kan vara värt att testa? AVP2 är mitt favorit men rejält föråldrat till grafiken, du kanske ska testa det nya som kom förra(?) året, dock har ja hört mycket dåligt om det.

Skulle oxå rekommendera AvP-spelen, marine kampanjerna är verkligen så man sitter och håller på att skita ner sig

Jag spelade 2an för ett tag sen, och jag har haft ögonen på det senaste ett bra tag, kanske får plocka upp det

Skrivet av Havocado:
Skrivet av Traveller in time:

Tja...Först och främst måste man gilla H.P Lovecraft, då det är svårt att (idag) hålla intresset uppe då spelet är daterat, om man inte verkligen gillar äldre peka och klicka spel. Det var det jag menade med tålamod. Sen är det ju inte den typ av spel som får en att hoppa till, men det har atmosfär.

Traveller, har du måhända sett family guy, det avsnitt där Stewie möter sitt framtida jag?

Nej, har inte sett så mycket Family guy, Vad händer när han möter sitt äldre jag i avsnittet? något Lovecraftian?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Havocado:
Skrivet av Sernert:
Skrivet av chimo:

Antar att det inte är ett riktigt skräckspel, men Alien vs Predator spelen är också jävligt läskiga, kommer ihåg när man som ~12åring satt där en lördagsnatt och sakta men säkert hör ens marine's "alienradar" börja pinga närmare, högre och frekventare... Och sen då jävlar Kan vara värt att testa? AVP2 är mitt favorit men rejält föråldrat till grafiken, du kanske ska testa det nya som kom förra(?) året, dock har ja hört mycket dåligt om det.

Skulle oxå rekommendera AvP-spelen, marine kampanjerna är verkligen så man sitter och håller på att skita ner sig

Jag spelade 2an för ett tag sen, och jag har haft ögonen på det senaste ett bra tag, kanske får plocka upp det

Jag skulle säga att tvåan är det bästa i serien. Det nya var en besvikelse enligt mig. Shure, du kanske får lite njutning av någon kampanj, men i helhet var det inte så mycket att hänga i granen. Köp AVP Classic på steam istället då, det tycket jag är många gånger mer creepy än det nya.

FÖ, jag och några polare lirade lite AVP Classic MP, och satan vad kul och ganska stämningsfyllt det är att lira Predator Hunt med några polare. Alla jagar en osynlig fiende som man aldrig vet var är Första gången jag haft en någorlunda läskig MP upplevelse.


signatur

Videomupp

Medlem

Vi brukade alltid köra ettan på lan . . . en av polarna körde alien medan vi andra gick runt på helspänn. Råkade ha ihjäl typ hela laget en gång med minigunen när han skrämde upp mig, mindre populärt


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

gnu
Medlem

Penumbra spelen, amnesia. Finns inget som är lika läskigt.

Medlem

Resident evil 4 många tycker inte det är läskigt men när jag var 10 då jävlar oavsett vad man tycker om skrämsel faktorn ett otroligt bra spel


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av gnu:

Penumbra spelen, amnesia. Finns inget som är lika läskigt.

Penumbra, det är ett mästerverk må jag säga. Jag ska ta tag i Amnesia, det lovar jag

Medlem

Tycker Clive Barkers Undying var riktigt bra

Medlem

Kan rekommendera "Cold Fear" skit billigt idag på Steam, det va JÄVLIGT läskigt när jag spelade det för ett par år sen, typ resident evil 1 fast på sjön riktigt nice, kostar 3.3 Euro nu på steam.


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

Silent Hill 2 och 3! \o/

Medlem

http://www.webhallen.com/spel/pc/126254-f.e.a.r_3_collectors_...

Okej, skräckspel i all ära, men var inte det där den fulaste CE statyetten ever?


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:

http://www.webhallen.com/spel/pc/126254-f.e.a.r_3_collectors_...

Okej, skräckspel i all ära, men var inte det där den fulaste CE statyetten ever?

vad tänkte de på.
Oh your god! ..WidThing, you make my heart sing.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar