Ny Sony-attack planeras i helgen

Robot
Ny Sony-attack planeras i helgen

En ny "våg av cyberattacker" väntas i helgen mot "Sonys hemsida", enligt en anonym källa.


Medlem
Ny Sony-attack planeras i helgen

vilka svin har dom inte sabbat för alla tillräckligt redan? vafan får dom ut av detta..

Medlem

Dom tror dom är så himla häftiga, sorgliga mänskor. Fula geeks som aldrig haft ett liv som vill visa sig sina hacking skills. Så ballt.... not.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Svin och svin, på gott och ont tvingar det Sony att lösa problem som uppenbarligen finns med deras säkerhet. Sitt lugnt i båten, gott folk tills Sony lyckats säkra skiten

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

vilka svin har dom inte sabbat för alla tillräckligt redan? vafan får dom ut av detta..

Vaddå vad får dom ut av detta? Dom får 75 miljoner gråtande PSN ungar som lipar klart som fan dom vill fortsätta när folk sitter och grinar i morsans knä runt hela världen.

Bästa lösningen på det här är väl om alla "ungar" (ja, ungar. Även om man är 50+ tycker jag man klassas som unge om man sitter och lirar Playstation) slutar bry sig. Ni ger dom respons. Ni ger dom energi till att fortsätta. Lägg ner bara så kommer det att lösa sig

och kom inte med någon Mr. Adult nu och säg att jag är omogen och att jag inte har någon verklig världsbild och skit

Medlem

fy fan hur kan man ha så lite att gör så man måste hacka dom?

Medlem

Bara att kolla på kommentar #1 och #2 så inser man precis hur värt det är för dem att forsätta ge sig på Sony. Alltid kul att se lite gråtande fanboys

Medlem
Skrivet av Deamon:

och kom inte med någon Mr. Adult nu och säg att jag är omogen och att jag inte har någon verklig världsbild och skit

Behöver knappast påpeka det uppenbara.

Medlem

En del i den här tråden är verkligen dumma på riktigt sedan finns det en och anna som inte har hjärna alls. (Kommmer inte nämn nån användare pågrund av att det kan asnes som personangrepp.)
Tycker detta är förfärligt jobbigt och då blir ju det bara ännu mer problem och tar bara ännu längre tid. Önskar verkligen att dom crackarna som gjort detta aldrig föds

Medlem

Nu får det la va nog ... :S

Medlem

Blir lite mörkrädd när vissa verkar tycka att det är OK att hacka sig in på ett företags servrar och sno information och kosta dem massa pengar. Har inte koll på vad nu Sony verkar ha gjort mot vissa människor, men knappast något så allvarligt att det skulle rättfärdiga brott mot lagen?

Jag äger en PS3 och tycker det är tråkigt att bara för att någon/några fjantar någonstans tycker det är kul att jävlas, skall jag behöva oroa mig över mina kontokortsuppgifter. Men tydligen är man en fanboy då.

Patetiskt.

Inaktiv

Kan ju påpeka en sak här. Om Sony inte hade lekt katt och råtta med Geohot och hans cracker polare så hade det här aldrig hänt. Sony lekte med elden. Sony ville vara med i leken. Sony stämde Geo hot på allt han ägde och bra mycket mer. Vem fan bryr sig om det giriga företaget? Ett miljardföretag mot en liten cracker och hans polare, och just nu sitter säkert VDn för Sony och gråter i sin lilla säng, bara för att saker och ting inte gick som han ville. Jag förstår inte hur ni kan vara så jävla dumma att sitta här och gråta över detta? Istället för att rikta er ilska mot crackersen och folk som mig som ser det positiva i det här kan ni väl rikta ilskan mot Sony. Dom har haft en bristande säkerhet och haft någon jävla idé om att dom är odödliga.

laxan pojken, jag vet att du är tuff för att du har PS3 och brukar hänga på PSN med dina fanboy polare. Men vem fan bryr sig om det? Förfärligt, ja, det är bara för att du inte kan spela dina spel på din Playstation. Och vaddå personangrepp, skaffa lite stake istället för att posta patetiska inlägg.

Medlem
Skrivet av laxan96:

En del i den här tråden är verkligen dumma på riktigt sedan finns det en och anna som inte har hjärna alls. (Kommmer inte nämn nån användare pågrund av att det kan asnes som personangrepp.)
Tycker detta är förfärligt jobbigt och då blir ju det bara ännu mer problem och tar bara ännu längre tid. Önskar verkligen att dom crackarna som gjort detta aldrig föds

Älskar hur du poppar upp i varenda tråd och försöker spela mister besserwisser...


signatur

Imperator

Moderator | Testpilot

Kör på bara!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av Frgr:

Blir lite mörkrädd när vissa verkar tycka att det är OK att hacka sig in på ett företags servrar och sno information och kosta dem massa pengar. Har inte koll på vad nu Sony verkar ha gjort mot vissa människor, men knappast något så allvarligt att det skulle rättfärdiga brott mot lagen?

Jag äger en PS3 och tycker det är tråkigt att bara för att någon/några fjantar någonstans tycker det är kul att jävlas, skall jag behöva oroa mig över mina kontokortsuppgifter. Men tydligen är man en fanboy då.

Patetiskt.

Så du menar:
Det är okej att ändra på mjukvaran, även om det står i manualen att du inte får ändra på de?
Det är okej att ändra på mjukvaran för att spela piratkopierade spel?
Det är okej att utsätta flera miljoner människors konton för vem som helst?

Vad har Sony gjort?
Visst de tog bort OtherOS support, men hur många använde den privat annars?
Jag förstår inte vad den här attackerna ska betyda, allt de gör är att hindra vanliga spelare att få vara online.

Medlem

KROSSA KONSOLERNA!!!


signatur

The King is Back

Medlem

Som alla frågar sig just nu: Vad får dem ut av detta?
Det är liksom inte roligt längre att PSN är nere.
Jag vill kunna spela online.
Varför inte hacka XBL när dem ändå håller på?

Inaktiv

Återigen.. hade Sony haft typ "Sony Live" där folk betalar 400 kronor per år kanske det skulle vara ett stabilare system. Folk whinar om att Xbox Live kostar? Herregud.. se på PSN. Det är en gratis tjänst och vad händer? Såklart att alla system kan bli hackade idag men detta förutsåg man förut.

Sony.. Playstation Live precis som Xbox Live och sätt krav på att man måste betala för att lira Online så att ni har råd att hålla upp ett system som detta. Mest synd om användarna.

Medlem

@Deamon
Är lite oinsatt (och rätt ointresserad) av vad "Geohot och hans cracker polare" har gjort, men det låter ju som att dom har gjort något dom inte borde ha gjort och då ska dom väl förfan ta konsekvenserna. Om du inte gillar Sony så kanske du borde undvika deras produkter och utveckla egna istället.

Utöver det så är dina egna inlägg så patetiska att jag bara kan utgå från att du inte är allvarlig utan bara försöker skapa lite irritation. Fanns visst något ord för det...

Medlem

Xbox Live nästa gång då.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Tror inte man behöver vara någon direkt fanboy för att slänga ut ord som "jävla svin". De har stulit personliga uppgifter som man inte vill att vem som helst ska känna till. Är man drabbad så borde man tycka illa om de hackers som nu gjort detta.

Sen har ju Sony utan tvekan slarvat med våra uppgifter då inget var enkryptat (förutom kontokort numren). Men förövrigt så tror jag inte Sony hade något direkt "dåligt" försvar mot hackers då de som gjorde detta verkar veta vad de gjort och inte åkt fast ännu.

Medlem
Skrivet av Ender:

@Deamon
Är lite oinsatt (och rätt ointresserad) av vad "Geohot och hans cracker polare" har gjort, men det låter ju som att dom har gjort något dom inte borde ha gjort och då ska dom väl förfan ta konsekvenserna. Om du inte gillar Sony så kanske du borde undvika deras produkter och utveckla egna istället.

Utöver det så är dina egna inlägg så patetiska att jag bara kan utgå från att du inte är allvarlig utan bara försöker skapa lite irritation. Fanns visst något ord för det...

Haha jag är så fascinerad över hur folk använder det där argumentet, "om du inte tycker om produkten gör en egen". Det är verkligen sjukt konstigt att säga. Varför och framförallt HUR ska vi sitta och göra egna konsoler och spel menar du? Om alla bara kunnat göra så hade vi inte behövt något kapitalistiskt samhälle. Du tycker inte spelföretagen (och ALLA andra företag för den delen) har inte ens det minsta lilla ansvar för sina produkter och kundrelationer?

"Gillar du inte din nya bil? Bygg en egen istället för att klaga på biltillverkaren". Tss...


signatur

Imperator

Medlem

Tycker att de borde sluta med detta...

Visst får alla medlemmar av PSN en månads gratis + men ändå lite taskigt..

Medlem
Skrivet av Haziza:

Fula geeks som aldrig haft ett liv som vill visa sig sina hacking skills. Så ballt.... not.

Det var förr, idag kan en hacker vara en arbetande person som inte alls skulle kunna tas för hacker. Den bild många verkar ha stämmer helt enkelt inte längre med dagens hackers (eller snarare crackers om de tänker gå ut med kontonr m.m offentligt).

Medlem
Skrivet av Reize:
Skrivet av Ender:

@Deamon
Är lite oinsatt (och rätt ointresserad) av vad "Geohot och hans cracker polare" har gjort, men det låter ju som att dom har gjort något dom inte borde ha gjort och då ska dom väl förfan ta konsekvenserna. Om du inte gillar Sony så kanske du borde undvika deras produkter och utveckla egna istället.

Utöver det så är dina egna inlägg så patetiska att jag bara kan utgå från att du inte är allvarlig utan bara försöker skapa lite irritation. Fanns visst något ord för det...

Haha jag är så fascinerad över hur folk använder det där argumentet, "om du inte tycker om produkten gör en egen". Det är verkligen sjukt konstigt att säga. Varför och framförallt HUR ska vi sitta och göra egna konsoler och spel menar du? Om alla bara kunnat göra så hade vi inte behövt något kapitalistiskt samhälle. Du tycker inte spelföretagen (och ALLA andra företag för den delen) har inte ens det minsta lilla ansvar för sina produkter och kundrelationer?

"Gillar du inte din nya bil? Bygg en egen istället för att klaga på biltillverkaren". Tss...

Du verkar inte förstå min poäng, Om man inte gillar Sony, deras produkter, eller, som jag misstänker, att betala för dom så ska man alltså ha rätt att stjäla eller förstöra? Det är ju ingen som tvingar missnöjda människor att köpa deras produkter, eller hur? Vad är problemet här egentligen, att folk är missnöjda med hur PSN fungerar, och måste därför hacka sig in och ställa till en jäkla massa strul, för Sony och alla användare?

Hur vill du själv att resonemanget ska vara då, ska vi vända på ditt exempel?

"Gillar du inte din nya bil? Visa ditt missnöje med biltillverkaren genom att bryta dig in i bilfabriken och punktera alla airbags?". Tss...

Medlem
Skrivet av Deamon:

Kan ju påpeka en sak här. Om Sony inte hade lekt katt och råtta med Geohot och hans cracker polare så hade det här aldrig hänt. Sony lekte med elden. Sony ville vara med i leken. Sony stämde Geo hot på allt han ägde och bra mycket mer. Vem fan bryr sig om det giriga företaget? Ett miljardföretag mot en liten cracker och hans polare, och just nu sitter säkert VDn för Sony och gråter i sin lilla säng, bara för att saker och ting inte gick som han ville. Jag förstår inte hur ni kan vara så jävla dumma att sitta här och gråta över detta? Istället för att rikta er ilska mot crackersen och folk som mig som ser det positiva i det här kan ni väl rikta ilskan mot Sony. Dom har haft en bristande säkerhet och haft någon jävla idé om att dom är odödliga.

laxan pojken, jag vet att du är tuff för att du har PS3 och brukar hänga på PSN med dina fanboy polare. Men vem fan bryr sig om det? Förfärligt, ja, det är bara för att du inte kan spela dina spel på din Playstation. Och vaddå personangrepp, skaffa lite stake istället för att posta patetiska inlägg.

Q: Vem fan bryr sig om det giriga företaget?
A: Alla som på något sätt är beroende av dem och deras tjänster (konsumenter, partners, aktieägare osv). De som har någon som helst respekt för lag och rätt har också anledning att bry sig. Sammanlagt blir det VÄLDIGT många... Att kalla ett FÖRETAG "giriga" är för övrigt bara löjligt...

Q: Jag förstår inte hur ni kan vara så jävla dumma att sitta här och gråta över detta?
A: Dessa attacker skadar ju faktiskt många fler än Sony! De som vill spela på PSN kan inte göra det. Men framför allt har miljoner människor fått sina personuppgifter stulna. Och nu är en ny attack på gång. Är inte det anledning nog?

Ett lagbrott är alltid ett lagbrott, men samtidigt kan man hålla med om att Sony behövde bli knäppta på näsan angående säkerheten... Vad de istället fick var en spark i pungen. Och nu är nästa tydligen på väg. Jag tror inte den fyller något vettigt syfte.

Till sist kan man fråga sig vad du står när det gäller de stulna personuppgifterna? Tycka vad man vill om Sony och deras säkerhet, men faktum är ju att dessa hackers har stulit "skyddad" information om miljoner människor. Tycker du inte att det är fel?

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=3VMkW9ST01A

är ganska så kluven i denna fråga, jag är både på sonys sida och Anonymous sida..

Anonymous säger att dem ej kommer använda dessa uppgifter som dom kommit över.
då attacken inte är riktad mot konsumenterna, den är riktad mot sony.
och jag förstår varför sony blir attackerade! jävla gestapo fasoner dem håller på med..

Medlem

Ska bli roligt o se Hoppas dom lyckas Sony behövde verkligen dethär så dom kommer ner till jorden igen


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Jag tycker det är skittråkigt att något företag över huvud taget ska behöva genomlida det Sony gör för tillfället men det är väl den nya tider nu.. Förut låste man aldrig dörren när man gick hemifrån, frågan är vem som inte gör det idag? Jag hoppas verkligen Sony hittar ett nytt bra lås som man inte kommer igenom med kofot.

Jag bör väl hålla mig borta från att lägga mig i denna diskussion men för min del tycker jag FZ kan ta bort kommentarssystemet helt och hållet. Nivån på användarnas kommentarer har sjunkit så lågt på sista tiden att man blir ledsen av att läsa dem. Inte bara i denna tråd utan i 50% av alla nyheter som skrivs.

Jaja.. Jag får helt enkelt lära att leva med att världen inte är perfekt efter mina kriterier och inte människorna som lever där heller.

God natt!

Medlem

Sen att det efter senaste attacken har påverkat folk som spelar spel på PC verkar ha gått förbi "PS3-hatarnas" ögon och öron. Jag införskaffade Portal 2 till PS3, så att min bror ska kunna köra på PS3 och jag på PC. Nu har jag inte kunnat spela på PC pga att PSN har vart nere (Man måste synka sitt PSN-konto med sitt Steamkonto).

Undrar hur det skulle se ut om XBL-servrarna skulle bli attackerade nu. Jag skulle iaf känna en otrolig jävla skadeglädje mot alla XBox-"fanboys"(för sen några inlägg upp så är man fanboy om en tjänst man använder blir attackerad, och man klagar) som skulle gråta ut. Däremot skulle jag tycka synd om de som inte skrattar åt Sony just nu.

Skriv svar