EA: BF3 överlägset COD på alla plan

Robot
EA: BF3 överlägset COD på alla plan

Det är inte förrän i höst som årets stora FPS-slag mellan Electronic Arts (Battlefield 3) och Activison (Call of Duty) utkämpas, men EA värmer redan upp med lite trash talk.

#electronic-arts, #battlefield-3, #activision-blizzard, #battlefield-bad-company-2


Medlem
EA: BF3 överlägset COD på alla plan

Spelmotorn för nya CoD vet de inget om...

Medlem

Får jag fråga hur EA games kan veta hur ett spel som inte släpps föränn i början av november är sämre än deras egna motsvarighet? Har de kanske fått en prerelease som de kan studera noggrant? Eller sitter de och bara svingar slag helt slumpmässigt ut i luften och hoppas ett träffar?

Medlem

Ingen större bedrift men är kanske lite tidigt att göra sånt uttalande

Inaktiv

För att BF3 ska bli bättre tycker jag att man bör gå i samma riktning som i CoD när det gäller identitet och roll vilket förstärks av sådana detaljer som att kunna plocka ihop sitt egen utrustning, modifiera det (ju mer desto bättre), egen logga för att utskilja sig och till sist detta med perks. Det ger lite RPG-känsla över spelet. Allt som är RPG ger djup i en annars generisk shooter med kanske tuffa ljusreflexer och rasande byggnader.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem

Hoppas, hoppas att de har rätt, annars kan det bli synd om EA nu när de har gått ut på det här sättet.

Men Battlefield är överlägset CoD om man vill göra mer än bara springa och skjuta, så jag tror att BF3 kan bli en vändpunkt på marknaden.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Spelmotorn för nya CoD vet de inget om...

Dom tror som alla andra tror, att Activison/IW kommer använda sig av samma spelmotor once again, förnya vissa saker, ta bort endel, lägga till saker och förbättra grafiken lite grann, för att fortfarande få det att flyta på på console.

Chansen är större än "Black ops" att jag köper MW3.. men ändå väldigt liten! BF3 är redan förbokat.

Inaktiv
Skrivet av indigun:

Ingen större bedrift

Allt som behöver sägas

Medlem
Skrivet av Troublegum:

För att BF3 ska bli bättre tycker jag att man bör gå i samma riktning som i CoD när det gäller identitet och roll vilket förstärks av sådana detaljer som att kunna plocka ihop sitt egen utrustning, modifiera det (ju mer desto bättre), egen logga för att utskilja sig och till sist detta med perks. Det ger lite RPG-känsla över spelet. Allt som är RPG ger djup i en annars generisk shooter med kanske tuffa ljusreflexer och rasande byggnader.

...vilket är skillnaden mellan BF och CoD serien. Varför ta bort detta och göra de likadana?? Nej, det var ingen bra ide även om jag också gillar rpg inlägg.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Troublegum:

För att BF3 ska bli bättre tycker jag att man bör gå i samma riktning som i CoD när det gäller identitet och roll vilket förstärks av sådana detaljer som att kunna plocka ihop sitt egen utrustning, modifiera det (ju mer desto bättre), egen logga för att utskilja sig och till sist detta med perks. Det ger lite RPG-känsla över spelet. Allt som är RPG ger djup i en annars generisk shooter med kanske tuffa ljusreflexer och rasande byggnader.

RPG-inslag fanns i BF2 redan. Upplåsning av vapen etc.
Jag kan bara anta att detta kommer finnas i BF3 och säkerligen i större utsträckning än tidigare.
Att göra det likadant som CoD ser jag inte som välkommet. CoD finns redan och det räcker.
Vill jag ha 2 skitspel får jag isåfall köpa 2 ex av CoD.

Jag gissar, som alla andra, på att nästa CoD kommer bli "likadant" som de tidigare versionerna.
Och om Treyarch misslyckas lika katastrofalt i år igen med att släppa en halvfärdig produkt, hoppas jag att det kommer svida riktigt ordentligt i plånboken.
I år släpps det åtminstone ytterligare ett spel som kan kämpa om våra pengar och vilket jag tror kommer leverera på ett högre plan än Treyarchs framstressade bakslag.


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem

Jag hoppas de gör det enklare att spela in demo och ett ordentligt åskådar-läge. Hade varit kul att kunna se på matcher lika enkelt som man kan i tex StarCraft 2

Varit dåligt med sådant i alla tidigare BFspel.

AW8
Medlem
Skrivet av Dizzz:

Får jag fråga hur EA games kan veta hur ett spel som inte släpps föränn i början av november är sämre än deras egna motsvarighet? Har de kanske fått en prerelease som de kan studera noggrant? Eller sitter de och bara svingar slag helt slumpmässigt ut i luften och hoppas ett träffar?

Spionage, givetvis.
Many Bothans died to bring us this information.


signatur

PC gamer 'til I die.

FML
Medlem

Ja att spelmotorn är bättre är de viktigaste när de kommer till ett bra spel.... eller inte.

Om det är de dem satsa på så har redan förlorat i mina ögon.

Medlem

Dubbelpost.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av PaLL3:

Jag gissar, som alla andra, på att nästa CoD kommer bli "likadant" som de tidigare versionerna.
Och om Treyarch misslyckas lika katastrofalt i år igen med att släppa en halvfärdig produkt, hoppas jag att det kommer svida riktigt ordentligt i plånboken.
I år släpps det åtminstone ytterligare ett spel som kan kämpa om våra pengar och vilket jag tror kommer leverera på ett högre plan än Treyarchs framstressade bakslag.

Du är väl medveten om att det är IW, studion som gjorde katastrofen som var MW2, som utvecklar den här gången. Att IW dessutom knappt finns längre och utvecklar med 2 andra studior gör inte saken bättre. Kommer bli ytterst förvånad om MW3 inte blir en opolerad hög med skit, så BF3 är med all säkerhet ett bättre spel.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Jag ser faktiskt fram emot BF3 och spelet har ju hyllats för sin spelmotor osv men jag vet vad som väntar.. Precis som tidigare spel så kommer man få handskas med buggar och strul som aldrig fixas eller så pass sent att man tröttnat på spelet.

Medlem

Aj aj.. Jag längtar verkligen efter BF3 men tycker sådana kommentarer är onödiga. Om dom nu vet att dom är så överlägsna så behöver dom faktiskt inte skryta, utan bara bevisa för oss att så är läget!


signatur

En riktig svensk föds skrikande, lever klagande och dör besviken.

Medlem
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Character Customization är ju confirmed, och upplåsningar av vapen och sikten m.m finns i BF2/BC2, och sist men inte minst så har vi perks i BC

Vilka är dom enda skillnaderna kvar mellan Black Ops och BF3? Killstreaks vs 3D Spotting??

För övrigt, så HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR HATAR jag Killstreaks, det är game breaking på ALLA nivåer.

Laddade hem MW2 och körde på privatserver, hade 0.5-1.0 KD i Hardcore, flera rundor i rad, jag har 2.5 i Bad Company 2 på Hardcore

SÅ FORT! det blev en bana på MW2, som var inomhus bana så kom jag 1a med över 4KD, med andra ord Kill Streaks förstör hela spelet, går knappt att spela när det kommer helikoptrar, flygplan, missiler varannan minut bokstavligen talat, och för att inte nämna nuclear weapon.. Vad fan rökte dom när dom la in Kill Streaks i spelet? Det förstör HELA spelet, BOKSTAVLIGEN talat, visst det går att stänga av men inga servrar gör det för dom är *****, detta är svårt för mig att erkänna, men MW2 är faktiskt ROLIGT! utan Kill Streaks, i allmänhet HATAR jag MW2/Blops hårt och smutskastar dom varje chans jag får

Är Char Cust confirmed? Är du säker? för jag läste att det var för play4free eller så kan jag ha fel. Perks har fan inget att göra i BF-serien tycker jag och om bf3 får med sig killstreaks så kommer jag att ha ihjäl någon. Lämna det där skräpet till CoD.

Se till att också fixa recon/sniper/prickskytt idiotin, alltså se till att det inte är så pass noobvänligt att man alltid hamnar med ett lag med 10-13 recons.. i Rush också.. Angående KD så spelar det ju ingen roll i BF då det är ett teamplay spel.

Medlem

Jag hoppas att det floppar sönder bara för att de gör sådana fåniga uttalanden.
Sluta sikta på att slå CoD, gör ett BF och skit i allt annat.

Medlem
Skrivet av indigun:

Ingen större bedrift men är kanske lite tidigt att göra sånt uttalande

Ni tar er vatten över huvet när ni säger att Bf är bättre än Cod , de nya Bf ser ju riktigt nice ut.... men jämför gammla Bf med Mw2 så ser man ju klart vem som sopar mattan med vem ... Bf har aldrig någonsin haft samma känsla, samma flyt som Cod, och kommer aldrig få heller... Bf3 må va bättre än Mw2 när de kommer, men kolla gärna de nya Cod sen. då kan ni kasta spelet Bf åt skogen..

Inaktiv

Killstreaks och jag bojkottar spelet!

Vi får väll hoppas!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av showerguy:

Killstreaks och jag bojkottar spelet!

eller så kör du i Barbone läget. ...

Medlem

Låt Battlefield vara Battlefield, ni som säger annat kan fortsätta lira CoD och dess kloner.

Något som bör oroa en är att EA ger ut spelet men hoppas att DICE står emot EA's vilja att släppa alla spel innan de är i närheten av klara.

Medlem
Skrivet av Lowlife_Talibans:

Ni tar er vatten över huvet när ni säger att Bf är bättre än Cod , de nya Bf ser ju riktigt nice ut.... men jämför gammla Bf med Mw2 så ser man ju klart vem som sopar mattan med vem ... Bf har aldrig någonsin haft samma känsla, samma flyt som Cod, och kommer aldrig få heller... Bf3 må va bättre än Mw2 när de kommer, men kolla gärna de nya Cod sen. då kan ni kasta spelet Bf åt skogen..

Och hur många år var det mellan MW2 och BF2? Inte konstigt att MW2 är bättre grafikmässigt..

När det kommer till kännsla kommer inget cod i närheten, någonsin, inte ens lite..

Ish
Medlem

CoD serien dog med Modern Warfare.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Lowlife_Talibans:

Ni tar er vatten över huvet när ni säger att Bf är bättre än Cod , de nya Bf ser ju riktigt nice ut.... men jämför gammla Bf med Mw2 så ser man ju klart vem som sopar mattan med vem ... Bf har aldrig någonsin haft samma känsla, samma flyt som Cod, och kommer aldrig få heller... Bf3 må va bättre än Mw2 när de kommer, men kolla gärna de nya Cod sen. då kan ni kasta spelet Bf åt skogen..

Över 4 år var det mellan mw2 och bf2, lysande jämförelse. Sen kan man undra vilket flyt på PC det är du pratar om med MW2? Nåja med din logik får vi jämföra BF3 (om det släpps i år) med ett COD-spel som släpps tidigt 2016, känns det rimligt?

Medlem

No shit......

123
Skriv svar