Läs Sony-chefens öppna brev till PSN-användarna

Medlem
Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av kabex:

Det står iofs i texten att de som redan hade tjänsten även kommer bli kompenserade för downtimen, utöver gratismånaden.

Tack för rättelsen. Jag orkade visst inte läsa hela texten.

Men kan inte säga att jag är imponerad. Ett år PSN Plus kostar väl 500 kr eller så.

- Ja, jag får 50 kr värde av Sony för nedtiden av hela systemet. Så positivt överraskad jag blir och välvilligt inställd.

Varenda kortföretag sätter väl in 100 kr på ett nystartat konto.

De får nog bjuda till lite mer tror jag för att skapa upprättelse. De som haft kontouppgifter där och oroat sig och meckat med döda kort och annat räcker knappast 50 spänn för att känna sig kompenserad.

500:- på ca 70 miljoner användare är mycket pengar. Så sluta grina.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av LariosoDog:

En månad fri PSN Plus, det motsvarar ju inte ens tiden det har varit borta för de som har den tjänsten. Själv har jag inte tyckt det innehåller något av värde, mer än att de försöker tvinga på folk det genom att vissa av spelen inte går att göra backup lokalt utan bara till deras moln.

Ett friår hade varit mer på sin plats kanske för att visa hur ledsna dom är.

Dom verkar mest bekymrade över pengarna man förlorar på hela intrånget, inte olägenheten för alla som kanske är nervösa för sina kreditkortnr och om man skall döda kortet bara för säkerhets skull.

Bättre kan ni....

Var glad att du får nånting överhuvudtaget, de har ingen skyldighet alls att ens ge dig något extra.

De har en skylldighet enligt PCI att skydda mina kredituppgifter, gör de inte det så får de betala dryga böter och kan till och med bli av med sin rätt att ta emot betalning via VISA/Mastercard...

Problemet är att de visste om att de hade ett osäkert system och inte gjorde något för att lösa detta. Inte förens de blev hackade vill säga.

Är det här som gör mig ltie fundersam för när jag jobbade för ett företag i UK som hade hand om kreditkortstransaktioner så föll vi under PCIDSS standarder och om vi inte upfyllde dom så skulle vi mer eller mindre få en CEase and desist order ivlket skulle betyda att hela verksamheten gick i kras...

Det som sony har gjort här faller absolut in på grov vårdslöshet, menar har ni läst loggarna från olika IRC kanaler där dom sitter och skrattar röven av sig hur lätt det var att komma åt informationen, dom kör inte ens SSL på sina anslutnignar till och från tjänsten. Herregud!


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av swizzy:

Detta kOmmer hända Microsoft oxå . Ja gillar mitt ps3 lika mycket ändå

Tror knappast MS är lika dåliga på att sköta säkerheten som Sony är, Sony´s tjänst är ju ändå gratis, en betald online tjänst lär ha avsevärt högra säkerhet.


signatur

Knower of the unknown

Inaktiv
Skrivet av laxan96:
Skrivet av LariosoDog:

En månad fri PSN Plus, det motsvarar ju inte ens tiden det har varit borta för de som har den tjänsten. Själv har jag inte tyckt det innehåller något av värde, mer än att de försöker tvinga på folk det genom att vissa av spelen inte går att göra backup lokalt utan bara till deras moln.

Ett friår hade varit mer på sin plats kanske för att visa hur ledsna dom är.

Dom verkar mest bekymrade över pengarna man förlorar på hela intrånget, inte olägenheten för alla som kanske är nervösa för sina kreditkortnr och om man skall döda kortet bara för säkerhets skull.

Bättre kan ni....

Ni vet att på sitt PSn sedan när playsation store är tillbaks. Då får man välja 2 spel helt gratis utav en lista av 5. och på sitt psp får man välja 2 spel av en lista på 4.

Tänkte bara informera om det så alla blir lite gladare.

Tänk om man redan har spelen som är med på den utvalda listan då?


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av MaXMC:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av LariosoDog:

En månad fri PSN Plus, det motsvarar ju inte ens tiden det har varit borta för de som har den tjänsten. Själv har jag inte tyckt det innehåller något av värde, mer än att de försöker tvinga på folk det genom att vissa av spelen inte går att göra backup lokalt utan bara till deras moln.

Ett friår hade varit mer på sin plats kanske för att visa hur ledsna dom är.

Dom verkar mest bekymrade över pengarna man förlorar på hela intrånget, inte olägenheten för alla som kanske är nervösa för sina kreditkortnr och om man skall döda kortet bara för säkerhets skull.

Bättre kan ni....

Ni vet att på sitt PSn sedan när playsation store är tillbaks. Då får man välja 2 spel helt gratis utav en lista av 5. och på sitt psp får man välja 2 spel av en lista på 4.

Tänkte bara informera om det så alla blir lite gladare.

Var har de sagt det? Det enda jag sett är att man får 30 dagar PSN+

Här står det klart och tydligt:

http://blog.eu.playstation.com/2011/05/06/scee-identity-theft...

Tyckte att det var lämpligt att lägga till det i denna tråd så inte alla fortfarande är så ledsna/arga utan blir på lite bättre humör helt eneklt.
PS: Ni tänker säkert att detta är fel länk men det är rätt läs hela texten så ser ni att det står där.

Kul om man äger de fem då... eller de enda två värda att äga

12
Skriv svar