Harvest Moon 3D: The Tale of Two Towns

Medlem
Harvest Moon 3D: The Tale of Two Towns

NATSUME BRINGING HARVEST MOON TO NINTENDO DS AND 3DS THIS SUMMER WITH HARVEST MOON: THE TALE OF TWO TOWNS

Burlingame, CA., April 7, 2011 - Natsume Inc., a worldwide developer and publisher of family-oriented video games, announced today that Harvest Moon: The Tale of Two Towns is coming to North America, and will be released simultaneously on both the Nintendo DS and the 3DS.

"We're extremely excited to be bringing The Tale of Two Towns to these two great platforms," said Hiro Maekawa, President and CEO at Natsume. "We wanted to ensure that all of our loyal Harvest Moon fans would have a chance to play this game. No matter which version they pick up, they're sure to love the great new cast of characters, the fun festivals, and the exciting new gameplay mechanics."

Konohana and Bluebell villages were once the friendliest of neighbors. Then a huge dispute erupted between them.over FOOD! Both towns were certain that their cooking was the best in the world. This feud has transformed these happy neighbors into bitter rivals.

As a new farmer to the area, players choose which village to live in. Will it be Eastern-styled Konohana with its abundant fields of crops, or the animal-loving, European-styled Bluebell? Players will pick a home, build a thriving farm, and compete in a huge variety of festivals. If they develop their skills enough, and they might even find a way to bring these two towns together once again!

More details can be found at www.natsume.com. You can also follow all of the latest Natsume news at www.natsume.com/facebook and www.twitter.com/natsume_inc

Information

Plattformar: Nintendo DS, Nintendo 3DS
Releasedatum: TBA 2011 (Japan: 8 juli, 2010)
Utvecklare: Natsume
Utgivare: Marvelous Interactive

Trailers

Själv tycker jag att det är väldigt skönt att det inte bara kommer till 3DS, för då hade jag väl helt enkelt blivit tvungen att köpa mig en sådan liten hårdvarubit, vilket jag inte direkt känner för att göra just nu.

Det jag hoppas på är ett öppet Harvest Moon med mycket frihet och så lite styrning som möjligt. Jag hoppas även att det utspelas över en lång tidsperiod, eller att man helt enkelt kan fortsätta spela i en evighet om mans om vill det.

Konceptet med två städer är också lite intressant. Will it be Eastern-styled Konohana with its abundant fields of crops, or the animal-loving, European-styled Bluebell? En sak som jag alltid har velat ha i tidigare spel är möjligheten att kunna fokusera på att föda upp djur eller att helt enkelt lägga energin på sina grödor. Visst, det har ju gått att göra det innan också, men då man har varit ganska begränsad när gäller mängden boskap man kan ha, så har det varit ganska olönsamt att strunta i odlingen. Det hade liksom varit lite coolt att kunna ha 40 mjölkkor istället för 10-12 stycken. Vi får väl se vad de olika städerna faktiskt har för effekt på en bondeliv, men det känns som att det inte kommer att bli alltför stor skillnad utöver den visuella delen. Det är ju i och för sig positivt på ett sätt, då man ska kunna spela hur man vill oavsett vilken stad man väljer.

Annars hoppas jag bara på enormt mycket möjligheter att skräddarsy gården och bondelivet så mycket man vill. Vi får la se vad som händer, men ett köp blir det definitivt.

Någon mer som har några tankar kring detta spel?

O ja, ett säkert köp, Håller med om att det vore skönt att kunna skräddarsy sitt bondeliv så mycket man vill. Tar gärna ett Harvest moon framför pang-pang vilken minut som helst.
Får hoppas att utvecklingen av Rune Factory: Oceans går framåt och tar sig hit snarast, det och Rune Factory 3 till DS.
Hoppas att dating delen av spelet fått sig en uppdatering med fler aktiviteter och mer dialog och val. Att kunna bjuda över sin tilltänkta till sin gård för att fira en helgdag eller bara bjuda på middag vore så välkommet.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag har faktiskt inte tagit mig an Rune Factory något nämnvärt, utan har hållit mig till de klassiska delarna i serien. Men Rune Factory är väl ungefär som Harvest Moon när det gäller odling, dating, husutbyggnader, boskap osv? Det är väl striderna som är den stora skillnaden? Rune Factory Frontier verkar dock helmysigt och det går dessutom att få för en dryg hundralapp, så det ska jag nog slå till på. Om jag nu gillar Frontier så lär det ju bli ett köp av Oceans om det nu hittar hit.

Skilllnaden som du sett är mest fokuserad på den grafiska stilen, istll för blockiga eller runda karaktärer har Rune Factory mer detaljerade karaktär avatarer, Och dungeons med klassiskt monster fighting.

Jag rekomenderar varmt Rune Factory: Frontier till Nintendo Wii, Ett mysigt spel med allt som Harvest Moon skall innehålla plus det räcker länge. Det enda minuset är att varje dungeon har ett eget nivå-tak, om du inte har tillräcklig level eller utrustning, så får man på nöten illa kvickt.
För bara någon hundralapp så är Frontier ett givet köp.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Som gammal HM-fan sedan åtminstone ett decennium tillbaka så får jag erkänna att jag tappat intresset lite för serien på senare år. Efter den lite bittra eftersmaken av buggfesten Harvest Moon DS så slutade varje ny del att vara "instabuy" för mig, men The Tale of Two Towns ser helt klart ut att kunna ändra på det. Jag lär också skaffa DS-versionen, eftersom jag saknar 3DS.

Traveller:
Inte spelat så mycket Rune Factory utan hållit mig mest till den traditionella HM-serien. Är Rune Factory: Frontier en bra start eller ska man börja med nåt av de otaliga DS-liren?

Jo alltså, Rune Factory har allt som en klassisk Harvest Moon ska innehålla, Den enda skillnaden är Dungeon crawl elementen. Att skapa svärd och sköld innan man ger sig ner i de monster fyllda gångarna.
Annars är det det vanliga som gäller, Farma på gården, flörta med de olika och söta flickorna, delta i festivaler och events. Inreda sitt hus och bygga ut. Ingen tidspress existerar så det egna tempot avgör hur du upplever spelet.

Tycker definitivt att Rune Factory Frontier (Wii) är en passande ingång i serien för de som inte tidigare provat, saken är den att gillar man inte Frontier så är nog inte Harvest Moon serien överlag för dig. Tycker faktiskt att den grafiska stilen i Rune Factory är att föredra framför den klassiska chibi/duplo liknande estetiken, speciellt för de som nyligen börjat uppskatta Manga de senaste 5 åren kommer dra sig mer mot Rune Factory och tycka de klassiska delarna är otillfredsställande. vilket är synd.

Kontrollerna är solida och inlärningskurvan är vänlig och snabb. Ibland måste man däremot gå upp på Gamefaqs för att förstå hur man får tag i ett visst crafting item eller monster dropp, eller hur man ska fortsätta att gå tillväga för att ta det till nästa nivå med den flicka man valt att ta till fru.
Det finns många (korta) skriptade events som triggar när man möter specifika krav med en karaktär, förutsatt att du är på rätt ställe vid rätt punkt på dygnet, igen Gamefaqs.
Men annars, betyg 4/5.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Frontier = nu ännu ett spel på en evinnerlig backlog...

Du borde göra något åt den där enorma backlogen du har. Kanske i sommar?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jobbar på det! Faktum är att den inte är så enorm längre... åtminstone inte jämfört med förut. Till sommaren ska jag vara kvitt mitt lyxproblem, så då får det bli Frontier.

Frontier och en tillbringare Jordgubbssaft i sommarvärmen ger nog en sockersöt chock av mys!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Letat i evigheter efter ett definitivt svar nånstanns, men hittar ingen info om Harvest moon 3D: The Tale of two towns... [b[kommer spelet att släppas i europa alls?[/b] som jag har förstått det så finns det ute i amerika och japan redan, men hittar ingen info om en europeisk release alls.

P.S Ber om ursäkt ifall jag drar upp en gammal tråd, men antog att det var bättre att göra det snarare än att göra en ny tråd när det redan finns en tråd för spelet.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

1
Skriv svar