Bästa skurken någonsin?

Medlem

Självklart är det Shodan som är #1, i både SS1 och 2 äger hon, har svårt att se att någon karaktär någonsin kommer bräda denna vidriga AI som jagat en genom korridorer och cyberrymden.

Medlem

Sarah Kerrigan från Brood War:
"At this point, I'm pretty much the Queen Bitch of the Universe. And not all of your little soldiers or space ships will stand in my way again."

Handlingen i SC2 ligger på en mycket, mycket lägre nivå jämfört med SC1/BW. Jag vet inte om det beror på att manusförfattarna har blivit mycket sämre, eller om det är för att jag är tio år äldre när jag spelade uppföljaren...

Tur att spelet fortfarande är lysande i multiplayer!

Medlem
Skrivet av kimza:

Jon Irenicus i Baldurs Gate II.

+1


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Medlem

Le Chuck sååklart

Medlem

Darth Malak i Kotor! Ondare Sith får man leta efter!

(Spelade spelet första gången när jag var
12 bast och förstod aldrig riktigt hur jag skulle kunna besegra honom,
detta ondskans redskap och vet fortfarande inte riktigt hur jag lyckades.....)


signatur

0lo0l

Medlem

The Transcendent One, helt klart.

Medlem

Mecha hitler nuff said


signatur

Godspeed

Medlem

Grue från Zork
---
> what is a grue?
The grue is a sinister, lurking presence in the dark places of the earth. Its favorite diet is adventurers, but its insatiable appetite is tempered by its fear of light. No grue has ever been seen by the light of day, and few have survived its fearsome jaws to tell the tale.
---


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av SueySS:
Skrivet av Brain:
Skrivet av SueySS:

Baldur's Gates "Sarevok Anchev", Bhaalspawn. Mörk, mystisk och kluven. Tycker om tvåan mer måste jag säga, men Jon Irenicus är lite för stereotypiskt ”bad guy” för att inte kännas passé för spelets årgång och är alldeles för statisk som karaktär.

Jag tycker nog tvärtom faktiskt. Sarevok känns ganska passé medan Jon Irenicus är en mix av så många olika känslor och saker att jag vill bara gråta för att han är så jävla bra.

- "Ahhh, the child of Bhaal has awoken. It is time for more...'experiments'... The pain will only be passing; you should survive the process..."

En sak som i alla fall är säker är suget för att spela igenom det igen ( :

Haha precis dom där meningarna kunde jag utantill när jag var runt 10 år. Hade dock ingen aning om vad dom betydde. ;D


signatur

Have a good time!

Medlem

Donkey Kong, hur brutal som helst. Ingen kan kasta tunnor som han.

Apropå Half-Life, Dr Breen aka "The Administrator" gjorde ju rätt bra ifrån sig i skurkrollen. Komplicerad och skruvad ondska, och med en rätt skum agenda. Komplett galning alltså.

Medlem

Glados.
Och Wheatley.

Medlem

"Muro" från Rockstar games "Oni"

Medlem

"The Butcher" i diablo 1... utan tvekan en riktigt badass!

"Ahhh Fresh Meat"

Frågan är varför jag skriver diablo 1.. Men you get the point

Medlem

Tåget i tf2?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Medlem
Medlem

Dr.Neo Cortex :]

Medlem

Bobby Kotick...

Medlem

Ack, är Dr. FunFrock från Little Big Adventure 1&2 redan bortglömd? Inte nog med att han var en ondskefull diktator och uppfinnare, han försökte även störta planetens gudinna för att själv bli en gud.... eller nå sånt. ^^

Medlem

Revolver Ocelot, utan tvekan.

Medlem

Dom där ankorna i Duck Hunt till NES

Annars tycker jag Dr.Wiley e klart den coolaste skurken

Medlem

Två favoriter
Thief the Dark Project - The Trickster
http://www.youtube.com/watch?v=-AAzkPkiImo

Thief the Metal Age - Karras
http://3.bp.blogspot.com/_CsC-G6TTraw/TCX-2UiSYLI/AAAAAAAAA84...

Bob Page från Deus Ex 1 är inte dålig heller:
http://www.youtube.com/watch?v=-98Z18hw964 "look at me!"

Det här är bara nomineringar så jag får väl nämna några... kanske redan nämnda men ändå.
Ganon (Zelda)
Bowser (Mario)

Medlem

Yuri från Red Alert 2!

Medlem

LeChuck - Monkey Island, Saren - Mass Effect, kan ta och kasta in Diablo med.. Mother brain från Metroid är en luring också.

och för att jag älskar Serious Sam så; Mental - Serious sam 2.

Medlem

Min nominering bygger på att den jag väljer först och främst måste ha nån slags karaktär och INTE vara helt anonym som spökena i Pacman.
Dit hör även CyberDemon och Spider Mastermind från DOOM. De är från helvetet och onda per automatik.

Bob Page - Deus Ex är helt klart en taskig jäkel. Finansierar en hemlig organisation så de bl.a kan uppfinna en dödlig sjukdom OCH vaccinet så att de kan ta makten i världen.

Kefka - Final Fantasy III/VI är helt ond alltså...Är beredd att offra vem som helst bara han får makt.
Primär kandidat.

Medlem

Har någon nominerat Andrew Ryan i Bioshock?
---

---
Jag menar, här är en antagonist som verkligen funderat över vilken värld han vill skapa.
Hela spelet handlar om hans ideer och konsekvenserna av dessa.
---


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Uwee hee hee..Game over! Don't tease the octopus, kids!
Ultros från Final fantasy VI.
Jobbigare bläckfisk får man leta efter.

Medlem

Hogger från World of Warcraft

Medlem

Jag har alltid gillat Baal i Diablo II och Diablo II: Lord of Destruction. Riktigt ond, manipulativ och mäktig.


signatur

Well, life is hard. Theyre just afraid of change.
-- Shannon Hoon

Medlem

Kuja, en riktig onding. FF IX

Skriv svar