E3 topp 30 – vi vill se Half-Life 3

Robot
E3 topp 30 – vi vill se Half-Life 3

Sakerna FZ-redaktionen helst vill se på E3-mässan – ett önskemål om dagen i 30 dagar.

#half-life-2-episode-three, #valve, #half-life-2, #half-life-2-episode-one


Medlem
E3 topp 30 – vi vill se Half-Life 3

Lätt

Inaktiv

Ut med Eps 3 nu!

Medlem

Det är mycket man vill se här i världen FZ :).

Medlem

Allt om E3 2011 på FZ, gjorde mig förvirrad, så mycket nyheter där från 2010

Jag är inte speciellt insatt, men jag hoppas få se något fint från skyrim.

Inaktiv

Inget fel på Source Engine? Kan gärna köra på motorn i 10 år till.

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Struntar fullständigt i Episode 3, EP2 var inte någon höjdare, inget speciellt direkt, är tröt på Source Engine i allmänhet, därav.. ge oss Source Engine 2, jag tar gärna Left 4 Dead 3 med Source Engine 2 före Half-Life 3 eller vad som helst

Håller med, varken Half-Life 2 eller tillhörande episoder var något speciellt att hurra över.

Medlem

sluta kvid om source engine. Den är lätt bäst, behöver knappast se bättre ut. Där finns allt..Fysik och grafik. Inget jävla bling bara pure good shiet.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

sluta kvid om source engine. Den är lätt bäst, behöver knappast se bättre ut. Där finns allt..Fysik och grafik. Inget jävla bling bara pure good shiet.

Ja, precis. Jag tycker att Source fortfarande är en av de mest imponerande spelmotorerna på marknaden. Världen i Half-Life 2-serien känns riktig som få spel gör, då det mesta idag är just bling och scriptade sekvenser. Att den fortfarande håller är väl Portal 2 ett bevis på.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Jo lätt att man vill se en fortsättning på Half-life! Det är som en spel och tv-serie i ett... utom att man får vänta på episoderna i en evighet

Och Source Engine är ju en av de Bästa Spel motorerna någonsin, helt prestanda och prestations mässigt. När Half-life 2 kom så var ju den före sin tid åtminstone i 1-2år.

Medlem

Ge mig Mass Effect 3 istället! Vart är mitt Mass Effect 3?!?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Tycker det vore extremt tråkigt om ett nytt Half-life spel släpptes som var gjort för nuvarande konsolgeneration. Även om jag personligen tycker att Half-life-spelen är de överlägset med överskattade som gjorts så har åtminstone ettan och tvåan tekniskt sett imponerat. Släppts nästa del till nuvarande generation så kommer dock inte ens det införlivas.

Medlem
Skrivet av Paladia:

Tycker det vore extremt tråkigt om ett nytt Half-life spel släpptes som var gjort för nuvarande konsolgeneration. Även om jag personligen tycker att Half-life-spelen är de överlägset med överskattade som gjorts så har åtminstone ettan och tvåan tekniskt sett imponerat. Släppts nästa del till nuvarande generation så kommer dock inte ens det införlivas.

Var lugn, valve låter inte konsolerna förstöra vårt kära HL. Något måste vi få ju ha kvar iaf.

Medlem

Ja det är läge att de fixar en ny motor snart, source är ju verkligen tråkig nu.


signatur

Miner, don´t shoot!

Medlem

Episode 2 var bland det bästa jag spelat inom FPS-genren. Slutfighten var så episk och slutscenen lämnade en enorm mersmak på mer! Jag vill ha episode 3 eller HL3 i år tack!

Skrivet av Hannu87:

sluta kvid om source engine. Den är lätt bäst, behöver knappast se bättre ut. Där finns allt..Fysik och grafik. Inget jävla bling bara pure good shiet.

Håller med, det är en väloptimerad motor som gör så att spelen känns mycket mer verkliga än vad t.ex Unrealmotorn gör.

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Paladia:

Tycker det vore extremt tråkigt om ett nytt Half-life spel släpptes som var gjort för nuvarande konsolgeneration. Även om jag personligen tycker att Half-life-spelen är de överlägset med överskattade som gjorts så har åtminstone ettan och tvåan tekniskt sett imponerat. Släppts nästa del till nuvarande generation så kommer dock inte ens det införlivas.

Valve kommer aldrig ge sig för konsolmarknaden

<3

Medlem

Helst av allt så vill jag att HL inte längre har flytande kameran känslan samt att bunny jump tas bort. Sedan så hanterar den klättrande rätt så dåligt.

Skulle gärna se reverbs på ljudet igen, HL1 lät riktigt bra med ett Live! kort och EAX-aktiverat.
En sak till.. bättre ljusmotor, här hänger verkligen inte source-engine med.

Medlem

HL2:EP3 hade ju inte varit hemskt att se på E3, men det man ser fram mot mest är ju utan tvekan alla nya spelserier. Även om de minskat till antalet så brukar det vara något unikt med som ser intressant ut. Något jag inte vill se är nästa COD, seriöst det räcker med att mjölka den kossan nu.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av zhrooms:

Gud va lättlurade ni är, Valve kommer inte göra hoppet förens dom får en ny motor, Source Engine är inte föråldrad, då den blivit uppdaterad X antal gånger dom senaste åren, men Valve väljer att inte använda motorn fullt ut för att hålla systemkraven nere, en ny motor skulle innebära nya systemkrav, dvs högre standard

Half-Life 2 ser förjävligt ut idag bokstavligen talat, och Portal 2 har sin unika grafikstil på objekten i spelet så det lurar ni er på också, lågtexturer överallt

Ser man dock på FakeFactory's jobb, som är 64-bitars senaste Source Engine, så är det MYCKET snyggare än något Valve Spel, flera gånger högre texturer, om vi säger att FakeFactory använder 100% av Source Engine, så använder Half-Life 2 endast 50%, Episode 2 60 % och Portal 2 kanske 70%

Jag kan hålla med om att Source Engine skulle kunnas köra i ett par år till, men hela problemet ligger hos Valve, som jag sa, enda sättet för oss att få ett snyggare spel än Portal 2, är om dom kommer med ny motor med nya systemkrav, Valve kommer inte tänka.. oj.. Source Engine är ju skitbra, vi kanske borde utnyttja det.. never gonna happen

http://www.cinematicmod.com/images/cm_10/cm_10_62.jpg

Jag förstår din poäng, men detta gäller ju endast om man fokuserar på grafiken. Att HL och HL2 blev sådana succéer beror ju framförallt på spelmekaniken och storyn. Om jag inte minns fel var det väl snarare CoD2 och F.E.A.R. som var grafikmonstren 2005. Det känns som att Valve fokuserar mer på att sälja spel än att sälja sin motor, vilket gör att kraven på industriledande grafik inte är ett måste. Det är ju mer Crytek som har sådana krav på sig.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Om Valve visar något på E3 så är det i så fall DotA 2 som ska släppa senare i år, och som Gabe Newell sa nyligen i en intervju är deras nya fokus efter Portal 2.

Och att Source-motorn inte är den snyggaste motorn, saknar DX11 osv. är för att Valve vill att så många som möjligt ska kunna spela deras spel. Till sin hjälp har dom bl.a. Steam och dess Hardware Survey så dom VET vilka som spelar deras spel. Och eftersom motorn är, enligt mig, fortfarande bland de snyggaste så kanske det inte är värt att pusha DX11 när ändå bara 5.6% kan utnyttja det? Bättre att istället försöka optimera så att fler sämre datorer kan köra spelet.

För övrigt så ska DotA 2 introducera cloth simulation i motorn, så det går sakta men säkert frammåt. Episoderna har ju varit "tech demos" för nya features i Source (EP1 införde bättre ansiktsanimationer bl.a. och EP2-motorn kunde rendera öppna ytor som skogar osv.), så jag skulle bli förvånad om EP3 inte tillför nått mysigt

Medlem
Skrivet av zhrooms:

*
Dom kommer ALDRIG släppa Half-Life 3 utan fullt stöd för DX11 med Tessellering m.m.
*

Nu har du väldigt fel. Valve har aldrig varit några grafikhoror. Jag säger inte att HL3 absolut inte kommer ha DX11. men möjligheten att det INTE har DX11 är fan jävligt stor.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Otippat nog vill jag helst se RollerCoaster Tycoon 4.


signatur

Have a good time!

Medlem

Hmm, vad ni säger låter väldigt sannolikt. Blir nog ingen ny motor eller HL3. Kanske Episode3 med Source. Men när ska dom göra en ny motor då.

Medlem

HL2 ep 3 OCH HL3 tack.......
Jag är HL trogen jag.

Sedan så har Valve varit grafikhoror.........tänk efter bara på hur banbrytande HL var när det kom.
Sådan grafik med lägre krav än tex. Unreal? Hmmmm......där jagade de allt grafik i ngr år.......

Medlem
Skrivet av zhrooms:
Skrivet av Lonefox:

HL2 ep 3 OCH HL3 tack.......
Jag är HL trogen jag.

Sedan så har Valve varit grafikhoror.........tänk efter bara på hur banbrytande HL var när det kom.
Sådan grafik med lägre krav än tex. Unreal? Hmmmm......där jagade de allt grafik i ngr år.......

Haha ja, kolla bara på den här.. NOSTALGI på HÖG nivå

Det där är snyggare och bättre än Black Ops, pinsamt

Detta är från Betan 2003-2004.. 7-8 år sedan, då kanske ni förstår nu hur mycket konsolerna har hållit tillbaka PCn

http://www.youtube.com/watch?v=zHH5L39YtDE

Ser fortfarande riktigt bra ut.

Medlem

"Tänk logiskt för i helvete, det KOMMER att komma på Source Engine 2, det KOMMER att stödja DX11 fullt ut, det KOMMER bli ett av världens bästa spel.. det finns inget att diskutera"

Ser inte logiken med att påstå sig kunna läsa av framtiden. Och världens bästa spel = helt subjektiv, det finns ingen objektiv sanning i detta.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Paladia:

Tycker det vore extremt tråkigt om ett nytt Half-life spel släpptes som var gjort för nuvarande konsolgeneration. Även om jag personligen tycker att Half-life-spelen är de överlägset med överskattade som gjorts så har åtminstone ettan och tvåan tekniskt sett imponerat. Släppts nästa del till nuvarande generation så kommer dock inte ens det införlivas.

Var lugn, valve låter inte konsolerna förstöra vårt kära HL. Något måste vi få ju ha kvar iaf.

Konsol hela dagen, konsol hela året, konsol sätter numera ribban för den grafiska utvecklingen.
Tänkte mig att Half Life 3 skulle handla om när de onda äntlingen blev besegrade och ännu ondare människor tar över = gamla gubbar som skickar ut yngre i krig.


signatur

Det var detta...

Medlem
Medlem

Sjukt rolig läsning bland kommentarerna!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ett nytt Sim City vore inte fel

123
Skriv svar