PSN-starten försenas

Robot
PSN-starten försenas

Sony lovade att ha Playstation Network uppe under veckans gång – ber om ursäkt för ytterligare en försening.

#sony


Medlem
PSN-starten försenas

Well dem är nära att bli färdiga, jag vill bara spela.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

zzzzzzzz oväntat eller.. kommer väl vara nere 2 veckor till.....

Medlem

Jag undrar varför! Tee-hee!

Medlem

Nääää, jag som ville spela. Nåja, det är bättre att de gör det ordentligt

Medlem

Såg detta för många timmar sen idag. Men gött att det kommer ut här på FZ:)

Viktigt: Det finns ny info gällande kompensationen för alla användarna. Det kommer följande vara att man kommer få på PS3 välja 2 spel ur en lista av 5 och på PSP så kommer man också få välja 2 spel ur en lista av 4 dock.

Källa: http://blog.eu.playstation.com/2011/05/06/scee-identity-theft...

PS: Jag gjorde en tråd här innan idag i forumet ursäkta att jag inte har tipsat tidigare.

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

Såg detta för många timmar sen idag. Men gött att det kommer ut här på FZ:)

Viktigt: Det finns ny info gällande kompensationen för alla användarna. Det kommer följande vara att man kommer få på PS3 välja 2 spel ur en lista av 5 och på PSP så kommer man också få välja 2 spel ur en lista av 4 dock.

Källa: http://blog.eu.playstation.com/2011/05/06/scee-identity-theft...

PS: Jag gjorde en tråd här innan idag i forumet ursäkta att jag inte har tipsat tidigare.

Gratis? Alltså två spel plus en månads playstation plus? Det var faktiskt rätt generöst av dom
( Fast det kommer förmodligen vara två rätt så "billiga" spel ändå ).
Visst, jag längtar lite efter att få köra Battlefield 1943 en stund men jag kan vänta.
Tycker lite synd om dom som blir arga för att de inte kan spela ( fast de flesta på FZ har tagit det rätt så lugnt ), däremot tycker jag synd om dom som har förlorat kontoinformation.

Medlem

Inte direkt förvånad, snarare något jag misstänkt hela tiden. Ingen lätt uppgift att bygga upp ett system från grunden på bara någon vecka (själva planeringen kan ta flera veckor)

Inaktiv

Är säkerheten fixad nudå ? Händer liknande igen så är ju förtroendet för Sony kört i botten, som läget är nu så är förtroendet svagt för hur kan man lita på att det inte händer igen.


signatur

Knower of the unknown

Medlem

gratis psn+ i en månad till alla. Sweet, nu lär dom ta igen pengarna snabbt efter att alla skaffar psn+ efter en månad. Inget intrång som inte har nå reklam med sig.

Medlem

Bryr mig inte om det kommer upp om 1-5 veckor bara det kommer upp ^^
Plus allt det man får låter grymt ^^

Medlem

Skönt när det kommer igång igen med spel å sånt men psn store kommer man nog få vänta på ett tag till för det ska ju öppnas senare skönt(men man är lite orolig) att sånt här händer. Så man får mer spel och man får göra annat ett tag. en polare som har en flickvän som spelade fatt princess hela tiden är glad nu för nu får han sex å städat hemma.

Medlem
Medlem

Ingen som vet vilka spel man får välja emellan?

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Skönt när det kommer igång igen med spel å sånt men psn store kommer man nog få vänta på ett tag till för det ska ju öppnas senare skönt(men man är lite orolig) att sånt här händer. Så man får mer spel och man får göra annat ett tag. en polare som har en flickvän som spelade fatt princess hela tiden är glad nu för nu får han sex å städat hemma.

Hahahaha det är lycka det

Medlem

vad kan man säga. Det var väntat

Medlem

PSN blev tydligen hackat igen innan de hann starta upp det...
Snacka om att göra fel personer arga...

Inaktiv
Skrivet av Dekker:

PSN blev tydligen hackat igen innan de hann starta upp det...
Snacka om att göra fel personer arga...

Snacka om att göra fel folk arga ? Du menar Sony då eller, hmm dom är ju nog farliga, tror dom inte kommer komma nånvart med dessa hackers, åker en fast så finns det massvis kvar, ungefär som talibanerna,
så detta är knappast sista gången.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av Dekker:

PSN blev tydligen hackat igen innan de hann starta upp det...
Snacka om att göra fel personer arga...

PSN hackat igen? Det är fan skillat att hacka något som är helt offline. Det kallas nog insider jobb då.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Medlem
Skrivet av About 666 Ewoks:
Skrivet av Dekker:

PSN blev tydligen hackat igen innan de hann starta upp det...
Snacka om att göra fel personer arga...

Snacka om att göra fel folk arga ? Du menar Sony då eller, hmm dom är ju nog farliga, tror dom inte kommer komma nånvart med dessa hackers, åker en fast så finns det massvis kvar, ungefär som talibanerna,
så detta är knappast sista gången.

De kommer säkert försöka en 100-tals gånger till men förhoppningsvis har sony lärt sig nåt och deras system är tillräckligt säkert.

Skrivet av Tassel:
Skrivet av Dekker:

PSN blev tydligen hackat igen innan de hann starta upp det...
Snacka om att göra fel personer arga...

PSN hackat igen? Det är fan skillat att hacka något som är helt offline. Det kallas nog insider jobb då.

Han tänker säkert på Sony Online Entertaiment, som har hand om "DC Universe" och "Free Realms" exempelvis.

Medlem
Skrivet av ohem:

Well dem är nära att bli färdiga, jag vill bara spela.

Använd inte "dem" om du inte vet skillnaden på objekt och subjekt. Använd hellre "de" eller "dom" alltid. "Dem" gör så ont i ögonen om det används fel. Tack.

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av ohem:

Well dem är nära att bli färdiga, jag vill bara spela.

Använd inte "dem" om du inte vet skillnaden på objekt och subjekt. Använd hellre "de" eller "dom" alltid. "Dem" gör så ont i ögonen om det används fel. Tack.

lol mr duktig.


signatur

Knower of the unknown

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av ohem:

Well dem är nära att bli färdiga, jag vill bara spela.

Använd inte "dem" om du inte vet skillnaden på objekt och subjekt. Använd hellre "de" eller "dom" alltid. "Dem" gör så ont i ögonen om det används fel. Tack.

Hehe.
Å ena sidan håller jag med dig. Det är dessutom enkelt att hålla koll på när man ska använda "de" och "dem", men att agera ordpolis är meningslöst och skapar en massa onödig fientlighet. 9 av 10 tar det som ett personligt påhopp och du får ord som som "besserwisser" och "mr duktig" som svar.... Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av ohem:

Well dem är nära att bli färdiga, jag vill bara spela.

Använd inte "dem" om du inte vet skillnaden på objekt och subjekt. Använd hellre "de" eller "dom" alltid. "Dem" gör så ont i ögonen om det används fel. Tack.

http://dl.dropbox.com/u/15866725/p15i9infle1gr3rv81l2vmjv15ic...

DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM! DEM!

Så, inte för att jag hade rätt om det utan bara för att jag kunde.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Föga förvånande. Jag bryr mig inte så mycket om PSN är nere eller uppe då jag inte äger några MP spel till min PS3. Det är synd om alla Playstation användare men samtidigt är det fan rätt åt dom jävlarna (Sony) som inte har ett säkrare system än detta.

Nä, det är tur att jag, som PC användare, inte behöver förlita mig på ett nätverk som drivs av idioter.

Medlem
Skrivet av Ankan:

Föga förvånande. Jag bryr mig inte så mycket om PSN är nere eller uppe då jag inte äger några MP spel till min PS3. Det är synd om alla Playstation användare men samtidigt är det fan rätt åt dom jävlarna (Sony) som inte har ett säkrare system än detta.

Nä, det är tur att jag, som PC användare, inte behöver förlita mig på ett nätverk som drivs av idioter.

Ledsen men genom att säga att det är rätt åt sony så i princip spottar du alla ps3 användare i ögat. Så du kan omöjligt tycka synd om dom som faktiskt är beroende av att tjänsterna är igång.

Spelar ingen roll om det är xbox,pc eller nått annat lika jävligt oavsettt.

Är det tragiskt att det gick att hacka som det har gjorts ja är det rätt åt sony ne kan inte förstå den tankebanan.

Finns olika sätt att påvisa säkerhets brister, detta som har hänt är antingen ren terror attack eller ekonomisk brottslighet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

"mer testande av det otroligt komplexa systemet"

Var inte det här "komplexa systemet" utan brandvägg?

Medlem
Skrivet av Thunde:

"mer testande av det otroligt komplexa systemet"

Var inte det här "komplexa systemet" utan brandvägg?

Nä, man var inte utan brandvägg.

Det var en apache server som var ingångspunkten, men att säga att den var totalt oskyddad är helt inkorrekt. Den var däremot dåligt underhållen och av en version som hade ett antal säkerhetshål. Sen orka inte citera nått som sägs i amerikanska kongressen, de experter som anses som experter tror att en brandvägg är att i windows gå till kontrollpanelen/windows brandvägg för att se om den är påslagen.

Medlem

Playstations web sidor är fortfarande uppe

12
Skriv svar