EA: BF3 överlägset COD på alla plan

Medlem

Själv är jag skeptisk på spelet, det är förmodligen bra, men ej så bra som dom försöker lyfta det till att vara/bli. Dem verkar nästan kasta för mycket energi på själva grafiken och lyfta det till skyarna, men har en känsla av att spelet i sig kommer vara linjärt som attan. Sedan om det är som BC2 i gameplay (multiplayer) så avstår jag nog detta köp, tyckte BC2 var skit kul i början, men sedan blev det bara tråkigt, inget bra spel för att lira själv enligt mig och blir så trist när alla byggnader och allt är sprängt sönder så att halva servern går sniper (team play i BC2 är ju.. ja, excisterar inte, dock är ju det spelarna och inte spelet i sig där).

Mja, får se.. tror på Brink själv jag om man ska skaffa ett nytt FPS lir i år.

FML
Medlem
Skrivet av Khenke:
Skrivet av zolidznake:

Ja att spelmotorn är bättre är de viktigaste när de kommer till ett bra spel.... eller inte.

Om det är de dem satsa på så har redan förlorat i mina ögon.

I ett FPS spel är spelmotorn det ABSOLUT viktigaste. För nej, det handlar inte bara om snygg grafik.
Det handlar om att som i CoD BO så kan du sikta på en person medan servern registrerar att du siktar 45 grader åt ett annat håll (finns många bevis på att CoD motorn lider av detta problem).
Spelmotorn är också det som ger realism eller arkad känsla i spelet. Spelmotorn är det som ger inlevelse i spelet. Spelmotorn är det som avgör om snipers kan skjuta en springande och hoppande person i huvudet hela tiden. Spelmotorn är det som avgör om "bunny hoppers" kan existera (försök träffa ens rätt vägg hoppande och skjutande med en AK47:a).

Så ja jag hoppas dom satsar ALLT på att göra en bra spelmotor och inte som CoD, nya banor och sälja det som ett nytt spel med en snart 10 år gammal (knappt fungerande) spelmotor.

Det är iofs sant, men jag läste de som de ville säga att de har bättre grafikmotor/spelmotor alá Frostbite 2-motorn. COD MW1/2's motor var ju sjukt bra optimerat för hur snyggt de blev och krävde ingen megadator. Medan Bad Company 2 inte så bra. (Nu snacka jag endast singleplayer, har ej spelat multiplayer förutom på Xbox.)

Och som du säger att det är viktigt med spelmotorn att kulorna etc ska sitta där dem ska, så tyckte jag Battlefield 1942 och Battlefield 2 har den sämsta jag vet. Vissa påstår ju att de är pågrund av realismen, men de känns som en dålig ursäkt på en skitmotor. De ska istället ta ära på hur bra den funka med så stora miljöer och antal spelare på samma gång, så få man nöja sig att allt inte kan bli perfekt, t.ex hitboxarna och vad nu står bakom de problemmet.

Så att påstå redan nu att BF3 är så mycket bättre på många håll är ett järvt påstående och fullkomligt vansinnigt att säga.

Medlem
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av FelixenS:

Spelmotorn för nya CoD vet de inget om...

Ja, för deras motor är säkert så mycket bättre Frostbite 2... Det finns en anledning till varför det inte finns något footage på MW3 än. Liksom, vad har de att komma med?

Antagligen, men det är inte säkert

Medlem

Jag har inte bokat varken Bf3 eller nästa cod ännu. Jag vill helt enkelt se lite videos på hur de är online innan jag beställer.

Genom att "hypa" det själva tjänar de ett par extra 100 miljoner. De försöker casha in så mycket som möjligt, precis som alla andra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Barnsligt och onödigt uttalande kan man tycka, men det verkar vara den här stilen som gäller hos de stora utgivarna idag. Då tyckte jag mer om vad herr Patrick Bach sa i sin intervju här om dagen ang Battlefield vs. dess konkurreter, det lät väldigt bra och gav hopp om seriens fortsättning.

Medlem

Jag tycker det är helt ok att säga att man är bättre än den som satt standarden länge (inte så hög standard men än då). Oavsett om det är bilar (snabbare, bränslesnålare osv) eller om det är ett fotbolls lag, eller om det nu är ett spel.

Jag menar, det är praxis att visa att man är bättre än X. Det är väl kanske inte alltid så "snyggt" att göra det men lite konkurrens har aldrig skadat oss konsumenter.

Jag säger bara:
CoD vs BF : Fight! (vs Brink vs Crysis 2 mm)

Äger alla CoD från MW1 och bara BF2 från BF serien så jag är inget fan av någon sida, jag vill bara ha bra spel. Och olika spel tilltalar olika spelare, CoD många p12 (inte MW1 som många äldre fortfarande spelar) och BF äldre spelare (över lag).

Jag spelar CoD (mest pga att min kompis spelar det men än då) för den där snabba härliga arkad känslan och BF BC2 för den där mysiga realistiska inlevelsen. För mig konkurrerar dom inte alls, utan komplimenterar varandra (utom MW2 som jag köpt och spelat under 20h). Det skall sägas att jag UTESLUTANDE köper FPS för multiplayer, alla har skit tråkiga single player.

Jag tycker BF BC2 är ett bättre spel, men spelar CoD BO (efter att dom fixade alla sjuka buggar) mer nu mera så jag är kluven i vad jag egentligen vill ha (utom att jag vill ha BF3...)

Men ett litet tips, ta det med en klackspark som med alla som säger att dom är bättre, och njut av att vi kan få bättre spel.

Medlem

Personligen så hoppas jag på att BF3 blir så likt BF2 som möjligt.
Jag vill ha samma mjuka-fina övergång som det var mellan StarCraft och StarCraft 2.
Det är inte många SC1 spelare som gnäller över SC2.

MEN, jag har en känsla av att det inte blir så. I och med BC2 känns det som att BF-teamet har tappat sina röda tråd.
Jag kommer att köpa det, men det lär det bli sista om inte det blir bättre än BC2, vilket inte bör vara svårt, men man vet ju aldrig.

Medlem

Om AV hade utvecklat eller varit på väg att utveckla någon ny spelmotor, förutom den som man skvallrat om. Så skulle vi veta det, dom har aldrig kunnat hålla tyst.

Dessutom är det svårt att tänka sig att någon inom rimlig tid kan överträffa den grafik motor som man skapat till BF3, dom vågar gå ut och ha hög profil..... jag tycker dessutom att man inte kan jämföra Cod och BF, CoD är mera ett springa hoppa skjuta spel. Medans BF är mer ett njutningsfullt krigs spel med inb taktisk lösning.

Dessutom så skapar man något annat än ett plattforms-spel, tack vare Dice kunskaper i multiplayer komponenter, titta bara på MOHA där dice fixade det på ett utomordentligt sätt.

Det är annat än COD:s svek..... mot oss hard-core PC spelande njutnings människor....

Att spela COD äldre spel är lika kul som de nyare med betoning på LIKA!!!!

Medlem
Skrivet av AW8:
Skrivet av Dizzz:

Får jag fråga hur EA games kan veta hur ett spel som inte släpps föränn i början av november är sämre än deras egna motsvarighet? Har de kanske fått en prerelease som de kan studera noggrant? Eller sitter de och bara svingar slag helt slumpmässigt ut i luften och hoppas ett träffar?

Spionage, givetvis.
Many Bothans died to bring us this information.

bothans ja ..... fan va coola dom va


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Inaktiv
Skrivet av Evil_santa:

Varför kan de inte fokusera mr på att göra ett bra e-sport spel? Banorna är för stora moch har tanks, flygplan och annat skit som ingen är intresserad av. För ett riktigt framgångsrikt spel måste det finnas en e-sportsinriktning att de failar att inse fortfarande är riktigt trist.

Detta har jag tjatat om i flera år, fattar inte att någon av de större spelstuidorna som finns inte greppat konceptet.
Ett Mohaa/CS/Cod-vanilla liknande spel med tävlingsmode som inkluderar någon typ av pro-mod för matchspel. Modden ska givetvis patchas av speltillverkaren så det blir samma regler för alla hela tiden.
Servrarna ska vara dedikerade givetvis, Inte nåt jävla trams som att en av klienterna lirar som host. Om de inte vill att man ska lägga upp egna så skulle jag personligen kunna tänka mig en modell som typ wow, de ligger färdiga servrar uppe och jag betalar månads avgift för att nyttja dem.
Då ska det givetvis vara ständig kontroll efter fusk, patchas automatiskt mm mm, det är ju den servicen man betalar för i det fallet.

På världsmästerskap som tex Intel anordnar spelas det fortfarande gamla CS, när de förstår att de ska fixa ett spel som tar över tronen på tävlingsscenen ligger världen för deras fötter.


signatur

äldre än dig!

Medlem

fuck yeah, BF3 kommer att äga!

Medlem
Citat:

Sen kan man undra vilket flyt på PC det är du pratar om med MW2?

Misstänker att han pratar om sitt egna flyt.

Medlem

Låt oss vara vänner!

cod - krig i skokartong
bf - större spelfält
arma- ännu större

Alla tre är roliga på sitt sätt och ger olika upplevelser.
(Förresten, om ni köpt ny dator med fyra kärnor... ge arma2 en ny chans eftersom datorkraften nu kommit ifatt vad spelet kräver. Flyter finfint nu.)


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

EA kan inte göra sämre än CoD. omöjligt! säger jag. de senaste CoD har varit skitspel samt kassakor, ingenting annat. BF3 kommer o visa oss hur ett fps ska se ut...

Medlem

Jag tycker inte såna här uttalanden är särskilt kul eller intressanta. Dom kan väl skryta sen med försäljningssiffrorna när spelet släppts och sett om det blivit en succé eller inte men såhär tidigt känns bara dumt.
Sen att jämföra Battlefield mot Call of Duty gör mig lite nervös. Jag hoppas dom inte går för mycket åt Call of Dutys håll, för då skulle det ju inte vara ett riktigt Battlefield och mycket sämre spel.

Medlem

Hur svårt kan det vara att göra det bättre än CoD? CoD är en linjär skriptfest med mycket eller ingen alls replay-value.

Medlem

Min pappa är starkare än din pappa!?

...fånigt uttalande av EA även om det må vara sant. Har aldrig varit något större fan av CoD serien men tycker ändå att spelen kan tala för sig själv. Om dom nu är så säkra på att BF3 kommer vara så överlägset kan man ju undra varför dom känner det så nödvändigt att smörja det i nyllet på folk.

Medlem
Skrivet av Troublegum:

...g och till sist detta med perks. Det ger lite RPG-känsla över spelet. Allt som är RPG ger djup i en annars generisk shooter med kanske tuffa ljusreflexer och rasande byggnader.

Äh, RPG är RPG, och FPS är FPS.

Vill inte ha massa "perks" som gör att man måste spela spelet jättelänge för att låsa upp grejer som gör mig bättre än andra.

Nej, ge mig ett FPS där man behöver tänka taktiskt och vara bra på att sikta/smyga/DJURA sig framåt för att ta flaggor(heja Strike at karkand, en klassisk bana tycker jag !) så blir jag nöjd !

Medlem

Personligen sitter jag och ber varje dag för att BF3 inte ska bli det minsta likt CoD på något sätt.


signatur

Chooch it

Medlem
Skrivet av WhiteHorse:

MEN, jag har en känsla av att det inte blir så. I och med BC2 känns det som att BF-teamet har tappat sina röda tråd.

Lite orättvist sagt om du frågar mig med tanke på att DICE har aldrig tappat någon röd tråd, de har bara knytit fast en annan vid den första och följt efter den ett tag. Nu hoppar de ju tillbaka till den gamla röda tråden som var BF1942, BF:Vietnam, BF2, BF2142 och fortsätter på den. Bad Company är en avstickare till Battlefield serien, aldrig räknats in i huvudserien.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Inaktiv
Skrivet av Oddjob:

Jag tycker inte såna här uttalanden är särskilt kul eller intressanta. Dom kan väl skryta sen med försäljningssiffrorna när spelet släppts och sett om det blivit en succé eller inte men såhär tidigt känns bara dumt.
Sen att jämföra Battlefield mot Call of Duty gör mig lite nervös. Jag hoppas dom inte går för mycket åt Call of Dutys håll, för då skulle det ju inte vara ett riktigt Battlefield och mycket sämre spel.

det är ju i och för sig sant...

Medlem

Alla spel är ju bättre än CoD så lite onödigt att säga det.

Medlem

CoD BO var kanske det sämsta spelet jag köpt.. Besvikelse på besvikelse, rakt igenom.

Medlem

BF3 uber alles!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag bryr mig inte särskilt mycket om någon fight mellan olika spel. Men om jag får säga mitt så hakar båda spelutgivana/utvecklare upp sig vid sina respektive serier alldeles för länge. Det bästa Call of Duty spelet någonsin, i mina ögon, var Call of Duty 2. Jag har spelat alla CoD spel från 1 till MW2 och gillat de flesta av dem, nr 3 minst pga tekniska problem. Det bästa Battlefield spelet någonsin är lätt Battlefield 1942. Känslan när man sakta smög runt på Moscow banan, i CoD2, med sin Kar98k och letade efter krypskyttar minns jag fortfarande med glädje. Samma glädje får jag när jag minns när man sköt en Sherman i bitar med sin Tiger-tank.
I grund och botten så har väl inte särskilt mycket, förutom tekniken ändrats. I alla fall inte i mina ögon. Visst, förstörbara miljöer är häftigt, men jag tycket miljön på Tjernobyl banan i MW1 var minst lika häftig

Det bästa i mina ögon hade varit om utgivarna bara hade kunnat låta sina studier arbeta i fred, istället för att göra allt till snabba pengar affärer. Och att skapa dessa figher eller dueller mellan spel tjänar ju bara både spelen på. Ju mer publicitet desto mer pengar. Så sluta ge dem gratis reklam. Själv vill jag damma av min xbox 360, med CoD2 samt plocka fram Bf42 igen och uppleva lite äkta spelkänsla.

123
Skriv svar