The Settlers of Catan

Medlem
The Settlers of Catan

Ett år. Visst är det fantastiskt hur snabbt tiden passerar? Det är drygt ett år sedan som mina tankar kring en videoblogg där jag skulle recensera sällskapsspel på svenska började ta form och idag på dagen har det gått exakt ett år sedan jag faktiskt också infriade detta, med en inspelning av Discovery Island. Kameran klarade knappt av att hänga med i mitt gestikulerande, ljussättningen var under all kritik och jag talade dessutom med samma säkerhet i rösten som man hittar hos mellanstadieelever ställda framför svarta tavlan inför sin klass och lärare.

Men allt detta till trots kände jag mig ändå nöjd med min insats och framförallt över att ha tagit det första steget - att faktiskt ha förverkligat det som jag hade gått omkring och tänkt på så länge. Jag följde snabbt upp recensionen med ett par efterord där jag ursäktade den låga kvalitén samt även förklarade hur anledningen till varför jag utnyttjat sängöverkastet till underlag för allting var att inspelningen skedde så väldigt sporadiskt.
Det extremt låga tittarantalet som följde slog inte ned modet utan två veckor senare var jag igång igen med en ny recension och sedan dess har det rullat på, med många förbättringar och stora milstolpar såsom en HD-webcam samt vackra titelkort som inleder varje nytt avsnitt.

Och idag är det dags för ytterligare en sådan milstolpe samt lyft för hela videobloggserien: ett samarbete med spelbutiken World of Board Games vars ägare kommer att förse mig med spel för framtidens recensioner där det första av dessa kommer redan nu i veckans recension som behandlar spelet Settlers of Catan; en fantastisk klassiker där spelarna som nybyggare i en helt ny värld ska utvinna naturresurser, idka byteshandel och resa kolonier i jakten på segerpoäng.

Tack för ett helt fantastiskt år och jag ser fram emot att få fira fler jubileer i framtiden!

Mvh
Tomas "ConraDargo" Engström

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Titel

Gör du försättsbilderna själv?


signatur
Antikvitet

Bra val av spel att recensera! Settlers är skitskoj.

Jag häpnade först över att jag missat den här bloggen, när du skrev att du snart firade ettårsjubileum, men insåg strax hur det låg till. Ett bra tips av Calle tycker jag. Ber samtidigt om ursäkt för samma Calle, som ställer dumma frågor trots att de besvaras i tidigare inlägg.

Keep up the good work!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

@Calle, nej det är min vän Danny Ahrling som tecknar titelkorten och just för detta jubileumsavsnitt har han dessutom spelat in en liten video som visar själva processen!

@John, ja jag kände precis samma sak - Settlers är som jag säger i videon ett måste att ta upp när man pratar om sällskapsspel! Himla mysroligt spel med riktigt intressanta expansioner tillgängliga.

Medlem

Ah, önskar att man kunde spela mer brädspel. Det här inspirerar dock!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ConraDargo:

@Calle, nej det är min vän Danny Ahrling som tecknar titelkorten och just för detta jubileumsavsnitt har han dessutom spelat in en liten video som visar själva processen!

@John, ja jag kände precis samma sak - Settlers är som jag säger i videon ett måste att ta upp när man pratar om sällskapsspel! Himla mysroligt spel med riktigt intressanta expansioner tillgängliga.

Tack, älskar sånt där!


signatur
Medlem

@Simon, det hoppas jag verkligen! Du får åtminstone gå in på playcatan.com och provspela Settlers om du nu tyckte att det här spelet såg intressant ut

@Carl, ditto jag är verkligen glad över att Danny ville göra en sådan grej - hans eget förslag! Lika intressant var det för mig själv att få se hur han arbetar

Skägg.
10 Chambers

Och det ser så enkelt ut "lite grundfärg, detaljer och skuggning" så är det klart


signatur
Medlem

Ja det ser ju verkligen lekande lätt ut, nästan så att man skulle tro att man kunde klara utav det själv - men så optimistisk eller självgod är jag förstås inte Det är snarare beundransvärt hur Danny kan få det att SE så enkelt ut! Men har man talangen så

1
Skriv svar