46 dagar efter bukplastiken

Flakmonkey
46 dagar efter bukplastiken

Det har nu gått en månad och 15 dagar sedan jag la mig under kniven för att ta bort överflödig hud på magen och tänkte avlägga lite rapport. Allt som allt så har det gått över förväntan. I sex veckor har jag ju varit tvungen att ha på mig en gördel och även om det givetvis har varit lite trist så har det nog ändå varit rätt bra. För även om det känns som att man klarar av mycket så är det ingen idé att riskera något och därtill så kan det ju vara på sin plats att ta det lugnt ett tag och bara reflektera över tillvaron, Det har i varje fall varit så för mig.

Dock så var det ju ändå enormt skönt att bli av med den i onsdags eftersom det innebar att jag kunde börja träna igen, inte fullt ut förstås men nu var det i varje fall tillåtet att svettas ordentligt. Föga förvånande tog det mig inte särskilt lång tid för mig att sätta igång med träningen och det blev pass på crosstrainern både i torsdags och fredags.Tanken är att jag ska hålla mig till 4-5 pass i veckan vilket inte känns oöverkomligt på något sätt, speciellt om det känns okej att springa vilket jag ska pröva på i veckan.

Vad gäller sårläkningen så har den på det stora hela gått bra. Det är dock två mindre ställen där det inte läkt riktig färdig. Trist förstås eftersom jag kommer fortsätta med kompresser och det ska bara vara en fråga om tid. Får ju dock förstås hålla det under uppsikt och märker jag inte av någon förbättring så är det ju bara att kolla upp det på kliniken. En aning svullet är det förstås också, men det är ju bara så det är och kommer vara upp till en 2-3 månader efter operationen. Bortsett från de småsakerna är jag emellertid toknöjd. Speciellt nöjd med hur det ser ut med den nygamla naveln. Är ju såklart ett är som är svårt att missa numera (ni kan säkert se det på bilderna nedan) men det kommer ju blekna med tiden och då kommer det se finfint ut.

[ia=26445; medium] [ia=26480; medium]

Så ja, nu återstäler det väl inte annat än börja ta tag i saker igen börja bygga upp kroppen på nytt. Har ju märkt att man trots allt tappat en del under veckorna som man inte gjort mer än promenera. Nu kommer ju det tllbaka rätt fort, men sen ska man väl förbättre på det lite också är det tänkt

#blogg

Medlem
46 dagar efter bukplastiken

Du kan det säkert redan men säger det igen:
Springa två gånger i veckan leder till att du tränar upp till din "maxkondis", ja sen blir det väldigt lite skillnad. Löper du 3+ gånger i veckan utökar du din "maxkondis".

För min del är det upp tidigt i ottan imorrn igen för att ta sig an min vanliga löprunda!

Flakmonkey

Jao det har jag koll på Tanken är att jag ska springa en 5-6 mil i veckan sen när jag kommit igång ordentligt, spridda på 4 pass, tre lite kortare och sen ett långt

Medlem

Fan Simon du e då en stilig jävel!

Ser förbannat bra ut, du borde sätta ihop ett diet å tränings program Du har verkligen lyckats, bra jobbat!

Flakmonkey

man tackar man tackar Äh tror inte det skulle bli ett rätt trist diet och träningsprogram... inga genvägar till snabba resultat varesig vad det gäller diet eller träning... bara sunt förnuft och självdisciplin som behövs egentligen... tråkigt men sant

1
Skriv svar