E3 topp 30 – Project Café (Wii 2)

Robot
E3 topp 30 – Project Café (Wii 2)

Punkt 2 i vår lista över saker vi vill se på E3 är redan bekräftad men vi vill ha alla smaskiga detaljer.

#nintendo, #sony, #microsoft


Medlem
E3 topp 30 – Project Café (Wii 2)

Jag tror att den eminente artikelskrivaren menar att Wii stödjer Nintendo Gamecube, det är lite krångligt att få in en Nintendo 64 cart i Wii

Skägg.
10 Chambers

Sanning broder!


signatur
Medlem

Jag tror att det där 8GB är integrerat minne för själva operativsystemet och spar-filerna, lite på samma sätt som i 360 arcade, den har ju 4GB.

Skrivet av Zarsky:

Jag tror att det där 8GB är integrerat minne för själva operativsystemet och spar-filerna, lite på samma sätt som i 360 arcade, den har ju 4GB.

Vilket tyder på att Nintendo fortfarande inte riktigt har fattat den där nya stora grejen Internet.

Medlem

Vem vill ha en kontroll som är lika stor som sitt knä?

Skägg.
10 Chambers

Det kan ju faktiskt vara så enkelt att du kan använda din 3DS som kontroll och samtidigt få dess 3d-funktioner på köpet. Wiimote kanske fortsatt blir den primära input-metoden.


signatur
Medlem

Ska dom lägga Wiimoten på hyllan och i stället gå tillbaka till sina rötter? Känns inte riktigt som att de där stämmer, men intressant koncept.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mahone:

Ska dom lägga Wiimoten på hyllan och i stället gå tillbaka till sina rötter? Känns inte riktigt som att de där stämmer, men intressant koncept.

Det var väl något Chrystal Chronicles-spel till Cuben som körde det konceptet.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mahone:

Ska dom lägga Wiimoten på hyllan och i stället gå tillbaka till sina rötter? Känns inte riktigt som att de där stämmer, men intressant koncept.

Det var väl något Chrystal Chronicles-spel till Cuben som körde det konceptet.

Det kan nog stämma. Vill minnas att det fanns spel som drog nytta av en inkopplad Game Boy Advance. Men skulle inte kontrollerna bli väldigt dyra med en sån där stor skärm, som dessutom ryktas vara touch? Dom skulle ju få samma pris som en surfplatta

De här känns i så fall lite mer realistiskt

Eller varför inte något i stil med gamla hederliga Dreamcast?

Aja, hur som helst så är det väldigt spännande. Wii 2 är det jag ser fram emot mest på E3

Medlem

Jag trodde att ni skulle spara den här till sist =D

Medlem

Spontant är det ett givet köp


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Ska bli spännande..personligen tror jag att kinect och den typen av kontroller kommer att sopa banan med det andra skräpet. Men det kan bli som med wii, en jäkligt rolig gimmick som säljer som smör tills folk inser vilket blaha,blaha det är.

Skrivet av anon_81726:

Ska bli spännande..personligen tror jag att kinect och den typen av kontroller kommer att sopa banan med det andra skräpet. Men det kan bli som med wii, en jäkligt rolig gimmick som säljer som smör tills folk inser vilket blaha,blaha det är.

Första generationen Kinect kommer inte sopa banan med något överhuvudtaget. Spelen må sälja bra men recensenterna är knappast glada över kvaliteten. Spelutvecklarna är inte heller särskilt nöjda med den data du får ut från kamerorna.
Nintendo har alltid vetat hur man gör riktigt bra spel till sin egna konsoll. Tror inte om man kan säga det om Microsoft och Kinect..

Men själv tror jag inte på koncepten bakom varken Wii, Move eller Kinect. Alla saknar det som även hindrar Iphone och tablets från att bli en bra spelplattform: Feedback!
Med handkontroll, mus, tangentbord, yoystick, ratt etc så känner jag på ett helt annat sätt att jag gett spelmaskinen ett kommando. Man känner att man har tryckt ner en knapp eller vridit på en ratt.
Med Wiimoten kändes det hela tiden som man viftar lite i luften, tittar på skärmen och ser om man får någon reaktion, inser att inget händer, viftar lite igen och hoppas på det bästa.

Nej utan bra taktil feedback blir det bara dåligt. Om det är något jag skulle vilja se i nästa generations kontroller så är det snarare MER force feedback och bättre knappar, inte ta bort det helt.

Medlem

undrar om de kommer skapa några faktiskt spelbara titlar till nya Wii 2 så man bemödar sig med att köpa det. polarn har wii med en herrans massa spel men på varje bra titel går det minst 50 dåliga känns det som, riktig låtsaskonsol som egentligen bara charmat kidsen..?

imponerande med samma prestanda som 360 och ps3 dock men något annat kan man väl inte vänta sig om det ska komma en ny konsol i dagsläget, nya xboxen och playstationet lär ju ha avsevärt bättre prestanda än deras nuvarande så känns som nintendo återigen lägger sig på en för dålig högstanivå.

Medlem

Nej: Detta blir inget köp. Gella fall om det blir en typ wii 2. För om det är något jag hatar mer än dåliga spel så är det banne mig wii. Hattar när jag står där och viftar kollar på skärmen och den jgör antingen tvärt emot vad jag gör eller så gör den fan ingenting.

Medlem

Dom har väl inte sagt något om att det ska bli ett wii 2? Tror och hoppas på mer av en uppföljare till gamecuben. Anledningen till att wii'et lyckades (sålde bra) var ju att alla mammor och pappor samt folk som i vanliga fall inte inte spelar tv-spel gillade det här med en rörelsekänslig kontroll och köpte en. Dock visar ju spelförsäljningen sen att många aldrig ens köpte några spel utan sitter bara på typ wii sports. Det låter för mig som att det skulle vara svårt att sälja en liknande grej till samma målgrupp som köpte wii'et och sen har det ståendes för att samla damm.
Och dessutom så har ju både sony och ms visat att det går att ha casual vänliga saker och mer "hardcore" spel på samma gång.
Aja hoppas kan man iaf.

Medlem

Spekulationsbildens kontroll är på tok för stor.

1
Skriv svar