Robot
Brink

De prisade Enemy Territory-skaparna har gjort en helt ny värld för oss multiplayer-dyrkare att förlora oss i. Men det är något som saknas.

#splash-damage, #wolfenstein-enemy-territory, #brink


Medlem
Brink

Bra skrivet, Calle! Synd att det inte levde upp riktigt till förväntningarna. Väntar på fortsättningen men det lutar åt att det inte blir något köp trots allt..


signatur

Trust is for fools...

Inaktiv

Tja, jag bryr mig faktiskt föga om bottar och dålig A.I. i detta fall då MP mot andra människor är det jag förväntar mig från detta spel. Ser fram emot en rescension gällande detta till helgen.


signatur

äldre än dig!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nightportier:

Tja, jag bryr mig faktiskt föga om bottar och dålig A.I. i detta fall då MP mot andra människor är det jag förväntar mig från detta spel. Ser fram emot en rescension gällande detta till helgen.

Same same, men när spelet verkligen VILL ha med sina bottar vid varje chans blir jag smått allergisk.


signatur
Medlem

Intressant och roligt upplägg med en teaser så här på morgonkvisten. Var skoj att få följa med under den första inblicken av färdiga produkten. Blir spännande och se hur det låter till helgen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nanders:

Intressant och roligt upplägg med en teaser så här på morgonkvisten. Var skoj att få följa med under den första inblicken av färdiga produkten. Blir spännande och se hur det låter till helgen.

Embargot för alla recensioner på Brink löpte ut 06:01 och vi ville inte halka efter alla andra som publicerar sina omdömen. Något betyg hade vi dock inte mage att sätta eftersom multiplayerförutsättningarna inte fanns.


signatur

Är också nyfiken på vad "Brink" kan tillföra MP-världen, vi får se.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av walter_iego:

Är också nyfiken på vad "Brink" kan tillföra MP-världen, vi får se.

Det skulle kunna tillföra mycket men Splash har klantat sig på en del plan. När jag spelat mot människor får vi se vad det går för.


signatur
mg
Medlem

Ska bli spännande att se recensionen trots den lätt besvikna tonen i dagens tjuvtitt.

Samtidigt som Brink ser sjukt intressant ut är det så mycket som kan gå fel.
Några förbokningar av otestade spel gör jag inte längre, alldeles för ofta det fallit på dumma/onödiga/störiga detaljer, men håller tummarna iaf ;-D !

Medlem

Hmm frågan är nu om man vågar ha kvar sin förbokning till PC, :/


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Vart är betyget då? Orkar inte läsa hela artikeln

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av totte1015:

Vart är betyget då? Orkar inte läsa hela artikeln

That is why you failed! Det blir inget betyg idag utan senare i veckan.


signatur
Medlem

Är också extremt trött på den här trenden där extremt triviala tutorial-videos, typ att man ska gasa för att bil ska åka framåt och bromsa innan man närmar sig ett hörn. Särskilt irriterande är det när man inte heller får skippa dom, som t.ex i shift 2:unleashed

Medlem

Äh får väl klara mig med bc2 över sommaren.

Medlem

Förbokar inte heller spel längre, känslan av bortkastade pengar på¨skitspel känns fortfarande färsk efter CoD:BO. Väntar på recensioner först.

Bra Calle att inte sätta betyg förrän ni testat MP ordentligt mot människor!


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Men var är poängen, resultatet och sammanfattningen?? Vad fick det 1/5? 3/5? 2/5? Vad? Står ingenstans här


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Redaktör
Skrivet av T.Mani:

Men var är poängen, resultatet och sammanfattningen?? Vad fick det 1/5? 3/5? 2/5? Vad? Står ingenstans här

Vi återkommer med betyg och mer info på fredag. Vi har inte kunnat lira multiplayer, och eftesom det är en så väsentlig del väljer vi att testa det ordentligt och vänta ett par dagar med betyget. Står i sista stycket.


signatur
Medlem

Credd att ni väntar med betyg tills ni känner att ni har tillräckligt med kött på benen.
Då multiplayerdelen är anledningen man vill köpa det här spelet så väntar jag tills vidare med mitt köp. Jag är dock fortfarande optimistisk.

En fråga, blir det på xbox ni kommer testa multiplayer?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fatwreck:

Credd att ni väntar med betyg tills ni känner att ni har tillräckligt med kött på benen.
Då multiplayerdelen är anledningen man vill köpa det här spelet så väntar jag tills vidare med mitt köp. Jag är dock fortfarande optimistisk.

En fråga, blir det på xbox ni kommer testa multiplayer?

Både och. Har kört Xbox primärt, fick pc-kod först igår natt.


signatur
Medlem

"så istället för att vara först med att sätta betyg väljer vi att testa spelet ordentligt och vänta med betyget " Det här gör att jag respekterar er mer än vanligt Calle, till skillnad från andra svenska spelsajter (som tror att dem är störst och bäst i Sverige) som alltid skyltar med att det är Sveriges första recension/excklusivt/blah blah så väljer ni att ge oss spelare en komplett recension efter att ni spelat allt.

Respekt FZ... total respekt!


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Calle, om du har lirat PC versionen, kan du bara säga hur grafiken är på pc?? Är det så snyggt som det såg ut i vissa filmer, eller är det konsoll port köret igen med 2-3 inställningar ala crysis2?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vill gärna veta om det är dedikerade servrar och server browser på pc versionen.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av HaZe303:

Calle, om du har lirat PC versionen, kan du bara säga hur grafiken är på pc?? Är det så snyggt som det såg ut i vissa filmer, eller är det konsoll port köret igen med 2-3 inställningar ala crysis2?

Inte lirat pc än, slangar hem på Steam just nu men oklart om det går att sparka igång innan release. Konsolversionen har problem med sent laddande texturer, får se hur det är på datorer.

Skrivet av Hannu87:

Vill gärna veta om det är dedikerade servrar och server browser på pc versionen.

Dedikerade servrar finns redan att slanga på Steam, får återkomma med hur browsern fungerar. Efter katastrofen på konsol hoppas jag det fungerar bättre.


signatur
Medlem

"kampanjen får vackert vänta tills skavsåren stoppar onlinekrigandet."

Jag förstår inte riktigt... är det en metafor eller får du skavsår någonstans av att spela spel?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Förbokade det igår, previewn låter ju väldigt dyster dock, men som du säger har ni ju inte testat det mot människor än vilket alltid ger en extra dimension till spel oavsett vilken AI man har. Sedan ska man ju personligen spela FPS på PC :D, dock lite synd att Singel och Co-op förmodligen blir lidande då av denna dåliga AI:n. Fast det finns ju alltid patchar att hava till spel som tur är, och med människor som spelar det och ger mer feedback kanske dem fixar skavanker som finns, hoppas bara att folk ger det en chans att komma in och etablera sig om det nu är bra i slutändan mot riktigt folk.

Medlem

Bokat 2 ex, PC och Ps3, dock spelar det ju inte så stor roll eftersom PSN är ju nere :/

Medlem

Får se vad FZ ger i betyg senare, men det har varit väldigt blandade betyg runt om på andra ställen, från 2/5 till 9/10.
Verkar vara väldigt delat, antar att det är ett spel man älskar eller hatar.
Nu med solen i top får man väl gå ut och ta sig en blomma och dra loss bladen haha, "älskar, älskar inte, älskar..." fate might be kind to us all!

EDIT: För dem som kanske vill ha mer av en lista av allt som är bra och dåligt med brink kan ju kolla den här länken: http://www.youtube.com/watch?v=SiRSH6qhoyM

Personligen verkar ju spelet ha många + för vad jag associerar med MP, vilket är vad många vill skulle jag tro :).

Medlem

Jag må va lite trög, det erkänner jag. Men vad är meningen med denna artikel? Han klagar på spelets dåliga bottar i Multiplayer och han klagar på att det inte finns folk att spela med. Spelet är ju inte släppt än! En bedömning av spelets multiplayer ska väl komma först EFTER att spelet släppts så man kunnat spela det MOT MÄNNISKOR?

Redaktör
Skrivet av Typhor:

Jag må va lite trög, det erkänner jag. Men vad är meningen med denna artikel? Han klagar på spelets dåliga bottar i Multiplayer och han klagar på att det inte finns folk att spela med. Spelet är ju inte släppt än! En bedömning av spelets multiplayer ska väl komma först EFTER att spelet släppts så man kunnat spela det MOT MÄNNISKOR?

Den sista frågan tycker jag du ska ställa till våra konkurrenter. Vi berättar om våra intryck så här långt, multiplayer-recension kommer som sagt på fredag. Alternativt kunde vi ha gjort en slafs-recension i dag med dåligt underbyggda onlineintryck eller väntat med hela recensionen till på fredag (och förvirrat er genom att inte släppa en recension samtidigt som alla andra).


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Typhor:

Jag må va lite trög, det erkänner jag. Men vad är meningen med denna artikel? Han klagar på spelets dåliga bottar i Multiplayer och han klagar på att det inte finns folk att spela med. Spelet är ju inte släppt än! En bedömning av spelets multiplayer ska väl komma först EFTER att spelet släppts så man kunnat spela det MOT MÄNNISKOR?

Den sista frågan tycker jag du ska ställa till våra konkurrenter. Vi berättar om våra intryck så här långt, multiplayer-recension kommer som sagt på fredag. Alternativt kunde vi ha gjort en slafs-recension i dag med dåligt underbyggda onlineintryck eller väntat med hela recensionen till på fredag (och förvirrat er genom att inte släppa en recension samtidigt som alla andra).

Gör hellre en ORDENTLIG recension istället för att dela upp det nu bara för ni vill vara "en i gänget" så ni inte halkar efter. Sådant spelar absolut ingen roll.

Tekniskt sätt är ändå den här delen totalt värdelös tills du fått del två också, lika bra att ta god tid och släppa allting på en gång med lugn och ro.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

123
Skriv svar