Har du Facebook?

Medlem
Har du Facebook?

Har du skaffat Facebook ännu?

Medlem

Jopp. Använder det bara kanske en gång i veckan dock, om jag kommer ihåg.

Inaktiv

Nej, jag har riktiga vänner istället för +500 st på facebook. Känns bra.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Gillar inte det sociala "tvånget", folk är inte beredda att lyfta telefonen längre. Sen har vi i senaste kursen blivit rekommenderade att inte ha facebook och liknande då man som tjänsteman inom djurskydd kan få stå ut med en del och bör därför "skydda" sig...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Medlem
Skrivet av amphix:

Nej, jag har riktiga vänner istället för +500 st på facebook. Känns bra.

Jag har både och. Känns bra.

Skrivet av Sernert:

Gillar inte det sociala "tvånget", folk är inte beredda att lyfta telefonen längre. Sen har vi i senaste kursen blivit rekommenderade att inte ha facebook och liknande då man som tjänsteman inom djurskydd kan få stå ut med en del och bör därför "skydda" sig...

Förstår inte riktigt hur facebook skulle kunna skada dig? Utveckla gärna.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:
Skrivet av amphix:

Nej, jag har riktiga vänner istället för +500 st på facebook. Känns bra.

Jag har både och. Känns bra.

Skrivet av Sernert:

Gillar inte det sociala "tvånget", folk är inte beredda att lyfta telefonen längre. Sen har vi i senaste kursen blivit rekommenderade att inte ha facebook och liknande då man som tjänsteman inom djurskydd kan få stå ut med en del och bör därför "skydda" sig...

Förstår inte riktigt hur facebook skulle kunna skada dig? Utveckla gärna.

Han menar att tack vare facebook är det busenkelt att hitta människor, att inte ha facebook innebär att det kan vara svårare för någon att hitta dig.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av Achronos:
Skrivet av amphix:

Nej, jag har riktiga vänner istället för +500 st på facebook. Känns bra.

Jag har både och. Känns bra.

Skrivet av Sernert:

Gillar inte det sociala "tvånget", folk är inte beredda att lyfta telefonen längre. Sen har vi i senaste kursen blivit rekommenderade att inte ha facebook och liknande då man som tjänsteman inom djurskydd kan få stå ut med en del och bör därför "skydda" sig...

Förstår inte riktigt hur facebook skulle kunna skada dig? Utveckla gärna.

Han menar att tack vare facebook är det busenkelt att hitta människor, att inte ha facebook innebär att det kan vara svårare för någon att hitta dig.

Med facebooks sekretessinställningar behöver man inte visa mer än sitt namn och profilbild för andra än sina vänner, som man väljer själv. Om någon skulle vilja utföra någon sorts hämndaktion eller liknande gissar jag på att denne redan vet ens namn och hur man ser ut. Man behöver ju inte ha sig själv som profilbild heller för den delen om man vill vara ännu anonymare.

Jag tycker Facebook är ett perfekt verktyg för att hålla kontakten med folk man annars kanske inte hade pratat med och man väljer ju precis själv vilka det ska vara, utan att andra kan se en gnutta information om dig.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Gjorde ett konto för att få en beta nykle till CO, sen stängde jag det.
Facebook pfff.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Använder Facebook dagligen för att kommunicera med vänner och familjen. Speciellt om de, eller jag, är utomlands.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Har inte facebook, och tänker inte skaffa det.
Tycker den sociala hetsen har gått för långt, och det känns inte som en bra idé i längden att ha sitt liv upplagt för allmän beskådan på den sidan.


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem

Har Facebook och använder det dagligen. Man har koll vad som händer.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Har inte facebook, och tänker inte skaffa det.
Tycker den sociala hetsen har gått för långt, och det känns inte som en bra idé i längden att ha sitt liv upplagt för allmän beskådan på den sidan.

Som sagt tidigare, allmän beskådan är det då inte. Endast om du väljer det.

Man kan som någon sa tidigare ställa in så att endast namn och profilbild syns, och man KAN t.om ställa in så att man ej är sökbar. Om någon söker på ditt namn, visas du inte i resultaten med andra ord. Då måste du gå till personer du känner och lägga till de som vänner, då de inte kan hitta dig annars.

/End quote-reply
Facebook har blivit ganska sjukt ja, men det beror ju helt på hur man använder det. De som sitter och postar om sina äktenskapsproblem på facebook, och inte pratar om det med sin partner IRL, t.ex, är ju förmodligen lite skadade av social networking. Jag däremot, har det mest för att hålla kontakt med vänner som bor långt bort och utomlands, då de blir svårare och/eller dyrare att nå annars.

Mycket fördomar existerar mot Facebook, men det är vad du gör det, inget mer!
Det korta svaret är, ja, jag har facebook, och använder det aktivt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Muhammed:

Har inte facebook, och tänker inte skaffa det.
Tycker den sociala hetsen har gått för långt, och det känns inte som en bra idé i längden att ha sitt liv upplagt för allmän beskådan på den sidan.

This!

Gillar inte heller det som många speltillverkare har börjat med: "gilla oss på failbook och få betanyckel" eller "gilla oss på failbook och få X eller Y ingame item"
BLÄH säger jag bara.

Sen att det är som gjort för stalkers och pedo's och andra idioter gör ju inte saken bättre.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Vek mig tyvärr efter alla dessa år av tjatande från vänner, och skaffade mig "failtube" i våras. Usch, känner mig smutsig ännu!


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv
Medlem

Ja, använder det dagligen. Otroligt smidigt sätt att hålla koll på vad som händer i vänskapskretsen och även hålla kvar äldre människor du inte träffar lika ofta "på riktigt" längre, samma sak med släktingar.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Jo... visst har man det...

Medlem
Skrivet av Achronos:

Med facebooks sekretessinställningar behöver man inte visa mer än sitt namn och profilbild för andra än sina vänner, som man väljer själv. Om någon skulle vilja utföra någon sorts hämndaktion eller liknande gissar jag på att denne redan vet ens namn och hur man ser ut. Man behöver ju inte ha sig själv som profilbild heller för den delen om man vill vara ännu anonymare.

Jag tycker Facebook är ett perfekt verktyg för att hålla kontakten med folk man annars kanske inte hade pratat med och man väljer ju precis själv vilka det ska vara, utan att andra kan se en gnutta information om dig.

...Och faktum kvarstår fortfarande att om du inte har facebook så är det ändå en "skyddsbarriär" mot folk som kan bli arga på en men kanske inte orkar ta sin tid, och hittar dom ingen facebook så kanske dem ger upp.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Använder min facebook mest till att dela roliga/intressanta videos eller ibland diskutera om olika ämnen


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag brukar posta min GPS placering på Facebook när jag sitter och skiter.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Quote på typ samtliga poster uppåt, som sagt var så gillar jag inte heller det "sociala tvånget". Det var inte många år sedan man faktiskt kunde bli bjuden på fest istället för att läsa om det på facebook. Jag håller med om att det finns en del fördelar med facebook men det är inte som om de är varken först eller unika som community.
Sen är jag gammal nog att erkänna att jag är lite av en åsna, drar du i mig så backar jag... Hur som helst känner jag inget behov av facebook eller allt det innefattar.

Avslutningsvis har jag hört mycket om deras användaravtal, vet inte hur mycket om ens något är sant men sånt läser man sällan så det kan vara värt att slänga ett extra öga innan man säger varken bu eller bä...


signatur

A curse on humanity. A curse of life. A curse on me. A curse on you.

Inaktiv
Skrivet av amphix:

Nej, jag har riktiga vänner istället för +500 st på facebook. Känns bra.

fan vad skönt o se att man inte är ensam o tänka på ett sätt jag har oxå riktiga vänner, som jag träffar på riktigt, pratar o bryr mig om på riktigt. vilket som sagt känns jäkligt bra...

Inaktiv
Skrivet av Zymac:
Skrivet av Muhammed:

Har inte facebook, och tänker inte skaffa det.
Tycker den sociala hetsen har gått för långt, och det känns inte som en bra idé i längden att ha sitt liv upplagt för allmän beskådan på den sidan.

This!

Gillar inte heller det som många speltillverkare har börjat med: "gilla oss på failbook och få betanyckel" eller "gilla oss på failbook och få X eller Y ingame item"
BLÄH säger jag bara.

Sen att det är som gjort för stalkers och pedo's och andra idioter gör ju inte saken bättre.

gillar!

Inaktiv
Skrivet av kaem79:
Skrivet av amphix:

Nej, jag har riktiga vänner istället för +500 st på facebook. Känns bra.

fan vad skönt o se att man inte är ensam o tänka på ett sätt jag har oxå riktiga vänner, som jag träffar på riktigt, pratar o bryr mig om på riktigt. vilket som sagt känns jäkligt bra...

Samma här.. inge randoms bland minna "facebook-vänner".

Medlem

Ja, men använder inte varje dag som de flesta. Några gånger i månaden.

Medlem

Använder det ja, men inte en gång i minuten utan lite då o då, Prata i telefonen gör ingen längre så det är passe tyvärr, endast på jobbet.

Ser det som en förlängning av den sociala delen.
Har inga addade vänner i fb som jag inte träffat då o då irl


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Använder det ja, men inte en gång i minuten utan lite då o då, Prata i telefonen gör ingen längre så det är passe tyvärr, endast på jobbet.

Ser det som en förlängning av den sociala delen.
Har inga addade vänner i fb som jag inte träffat då o då irl

Jag talar i telefon varje dag, både arbete och med vänner.

MFC
Medlem

Nej och tog bort frugans facebook-konto idag.

Länktips:
http://www.wikihow.com/Permanently-Delete-a-Facebook-Account


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Ja.
Använder det mest för att hålla koll på events (spelningar, klubbar, kalas, osv).


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

MFC
Medlem
Skrivet av ohem:

Jag brukar posta min GPS placering på Facebook när jag sitter och skiter.

Teknologin har gjort framsteg


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

12
Skriv svar