Inaktiv
shogun 2 i dx11

hmm ..det verkar som dom har lärt sig programmera .. är väldigt snyggt, och flyter på utan att hacka, även på max inställningar, med tesselation och soft shadows på ..i 1920*1080.. misstänkte att det skulle bli som att titta på diabilder om man inte hade 3 överklockade grafikkort, då allt annat i dx11 är så.
Allt känns som det flyter på mkt bättre än i dx9 ,och kunde inte ha inställningarna på max innan den här patchen .. och är givetvis 1000 gånger snyggare nu..
Kan också ha berott på deras samarbete med AMD.
Jag har bara ett 1gb 5770 och en 3ghz quadcore.

Medlem

Maxat Shogun 2 på ett 5770? Jag sitter på ett gtx570 (har i5-750 a la 3.2ghz och 1600 mhz x4 gb dominator) och kan inte maxa dx11, för att ha konstant 55-60fps hela tiden kör jag på ultra men bara med shadermodel 5, inga soft shadows / tesselation (kräver konstant 55-60fps annars gör det ont för mig ^^) Kan prova att sänka unit details till high dock och se om man kan klämma in soft shadows / tesselation, Är det värt? Är de nya skuggorna / tesselation värda som ögongodis?

Inaktiv
Skrivet av ciazo:

Maxat Shogun 2 på ett 5770? Jag sitter på ett gtx570 (har i5-750 a la 3.2ghz och 1600 mhz x4 gb dominator) och kan inte maxa dx11, för att ha konstant 55-60fps hela tiden kör jag på ultra men bara med shadermodel 5, inga soft shadows / tesselation (kräver konstant 55-60fps annars gör det ont för mig ^^) Kan prova att sänka unit details till high dock och se om man kan klämma in soft shadows / tesselation, Är det värt? Är de nya skuggorna / tesselation värda som ögongodis?

--
ser väldigt bra ut när man har unit detail på max iaf .. inbillar mig att animationerna blir mkt snyggare då också.. .. och tesselation+soft shadows gör en hel del .. kommer iofs inte ihåg om jag hade riktigt allt på max , men flyter på hur bra som helst när jag tryckte på very high i inställningarna, då verkade det mesta bli ultra, sen kryssade jag i tesselation och soft shadows, och märkte ingen direkt försämring i prestandan , vilken framerate jag har vet jag inte, hur ser man det?

iofs kommer jag ihåg nu att det laggade ytterst lite när jag zoomade in en brinnande port..

1
Skriv svar