Lisa Miskovsky - Still Alive

Medlem
Lisa Miskovsky - Still Alive

Topp 3 på listan över bästa låt komponerad för ett spel. Sanslöst bra låt med ursköna Miskovsky som ger melodi åt harmonin. Passar lika bra på kvällen, som till té.

Tror ni att vi får en uppföljare till ett av de bästa svenska spelen någonsin?

#blogg

Medlem
Lisa Miskovsky - Still Alive

Den och sången till portal 1 är helt klart de två bästa sångerna till spel som jag hört. Vilka är de två andra som är på din topp 3?

Medlem

Hm. Svår fråga, jag gillar Halo 2 temat med Steve Vai extremt mycket också. Därefter är det mer en fråga om humör, de flesta sånger i Ocarina of Time tilltalar mig, likväl Still Alive från Portal.

Medlem

Musiken i Escape from Monkey Island är episk också, såklart.

Skägg.
10 Chambers

Såg henne framföra den live på releasefesten. Var på väg att klä av mig kläderna och kasta min nakna lekamen på henne. Grr!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såg henne framföra den live på releasefesten. Var på väg att klä av mig kläderna och kasta min nakna lekamen på henne. Grr!

Din lyckliga blåmögelost! Hon hade smält mig.

Medlem

Hon är så braa och sjukt trevlig, har hennes förra skiva signerad och har sett henne live 3 ggr


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=5fakNlghOJY <-- själv diggar man den här iaf.

den där nya corroded-låten till battlefieldplay4free är rätt go med imo.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Bra låt, trevlig tjej...

Du gillar kanske det här med:

http://www.withshiveringheartswewait.com


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

@Nimr0d

Tre gånger? Damn, jag måste se henne snart.

@Dumlen

Bra grejer! Gamla RPG och fina Blind Guardian. Battlefield-låten är grym också, gör hela trailarna.

@ walter_iego

Intressant. Nästan lite Anberlin. Jag gillar det!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såg henne framföra den live på releasefesten. Var på väg att klä av mig kläderna och kasta min nakna lekamen på henne. Grr!

Din lyckliga blåmögelost! Hon hade smält mig.

I stink?

Skrivet av Nimr0d:

Hon är så braa och sjukt trevlig, har hennes förra skiva signerad och har sett henne live 3 ggr

Såg henne live med första skivan, med Jocke Berg som surprise i avslutningslåten. Dubbelkåthet.


signatur
Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Hon är så braa och sjukt trevlig, har hennes förra skiva signerad och har sett henne live 3 ggr

Såg henne live med första skivan, med Jocke Berg som surprise i avslutningslåten. Dubbelkåthet.[/quote]

Säkert att det inte var andra skivan? Jag såg henne på cirkus då och då dök Jocke upp


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nimr0d:
Skrivet av Nimr0d:

Hon är så braa och sjukt trevlig, har hennes förra skiva signerad och har sett henne live 3 ggr

Såg henne live med första skivan, med Jocke Berg som surprise i avslutningslåten. Dubbelkåthet.

Säkert att det inte var andra skivan? Jag såg henne på cirkus då och då dök Jocke upp :)[/quote]

Kan ha vart så, den Berg producerade var det.


signatur
Medlem

Oh ja, älskar denna låt.
Tyvärr har ju ME2 lagts ner (tillsvidare iaf). Får hoppas att de börjar göra på spelet igen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såg henne framföra den live på releasefesten. Var på väg att klä av mig kläderna och kasta min nakna lekamen på henne. Grr!

Din lyckliga blåmögelost! Hon hade smält mig.

I stink?

Nä, inte så farligt. Men du smakar fruktansvärt gott!

Medlem
Skrivet av Siken:

Oh ja, älskar denna låt.
Tyvärr har ju ME2 lagts ner (tillsvidare iaf). Får hoppas att de börjar göra på spelet igen.

Har hört att nedläggningen var ett rykte, eller så var det ett rykte i sig. Hoppas att det blir av i alla fall!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Såg henne framföra den live på releasefesten. Var på väg att klä av mig kläderna och kasta min nakna lekamen på henne. Grr!

Din lyckliga blåmögelost! Hon hade smält mig.

I stink?

Nä, inte så farligt. Men du smakar fruktansvärt gott!

^^


signatur
Medlem

Bästa spelmusiken i modern tid kommer från Hitman 2 imo. Helt oslagbart,

1. Hitman 2.
2. Mafia
3. Portal
4. Mirrors Edge.

Så ser min lista ut :P.

Medlem

Väldigt bra där med!

1
Skriv svar