Diablo 3-beta i kvartal 3

Medlem

När släpper de betakey då? Vill veta om jag kommer med, hoppas innerligt.!

Inaktiv
Skrivet av Preed:

Varför tror alla att det släpps nästa år om dom kör beta i höst? Vanligtvis släpps ju spelen typ 1-2 månader efter betan.

Dom går aldrig ut med datum förens det är 99.999% så vitt jag vet så känns det om du har fel. Däremot om Blizzard är lite sega är en annan sak.

Medlem

Då blir det nog sommaren 2012. Hoppas man fått upp spelsuget igen då.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Hannu87:

Då blir det nog sommaren 2012. Hoppas man fått upp spelsuget igen då.

Gott.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Om det stämmer ser jag onekligen fram emot det!

Medlem

Ingen som minns HoN betan? Speade nog i ca 5-6 månader helt gratis. Dom som köpte det hade bara en grejj jag inte hade. En guldskylt WOAAAHHH!OOOOOOEOEOEIISEOSOEISAEUAW så epic!.
Sen när betan stängdes fick det bli ett köp

Medlem

Hoppas naivt på att Blizzard håller detta. Och att man kan få tag på en beta-kod. Har försökt lindra abstinensen genom att köra igenom Titan Quest, men det är som att äta fluortabletter för att lindra snussuget. Meningslöst.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

externt beta test slutet av juli till början som pågår i ca 3 månader slutet av oktober, släpp sista veckan i i november.

Medlem

Det släpps 17:e december

Medlem
Skrivet av HerrA:

Hoppas naivt på att Blizzard håller detta. Och att man kan få tag på en beta-kod. Har försökt lindra abstinensen genom att köra igenom Titan Quest, men det är som att äta fluortabletter för att lindra snussuget. Meningslöst.

Haha så sant som det var sagt... Inte många hack n' slash som kommer upp i samma beroendeframkallande anda som Diablo. Detta spelet är så långt upp på önskelistan att inga andra spel kommer i närheten ;P

Medlem

Jag tror nog mycket väl att det kan bli ett släpp till jul. SC2 BETAn pågick i 5 månader. Men där testades mycket av battle.net funktionaliteten. Den behöver inte testas i samma utsträckning den här gången. Därav tror jag att vi kan få se D3 lagom till jul Om BETAn på börjas i juli-augusti.

Medlem

He he....enligt Webhallens "prognos" släpps spelet 2013!

Medlem

Diablo 3 kommer släppas 2012.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Oj oj... nu är det nära. Dags att spara alla semesterdagar...


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Preed:

Varför tror alla att det släpps nästa år om dom kör beta i höst? Vanligtvis släpps ju spelen typ 1-2 månader efter betan.

Starcraft 2 betatetades i fem månader

Fast där var ju tanken att balansera spelet också till release. Det behövs inte i alls samma utsträckning i diablo 3 så man kan väl hoppas

Man kanske ska satsa på att jobba halvtid nästa vår då.

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:

Fast där var ju tanken att balansera spelet också till release. Det behövs inte i alls samma utsträckning i diablo 3 så man kan väl hoppas

De har arena pvp i Diablo III så det behövs nog så mycket balansering.

Medlem

Vi får hoppas att jag hade rätt i det jag skrev i min blogg för länge sen. Det återstår att se.

http://www.fz.se/bloggar/intresset/20100804/diablo-3

Inaktiv
Skrivet av Haisty:

säljer min arm för en betanyckel

'

Jag säljer Haisty's arm + mina egna för att få en! Dibbe 3, here we go!

Medlem

Byter min syrra mot en nyckel


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Som arnold sa en gång i tiden,, Its like cuming!! Feels great, feels terrific!!

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av jonne_man:

Fast där var ju tanken att balansera spelet också till release. Det behövs inte i alls samma utsträckning i diablo 3 så man kan väl hoppas

De har arena pvp i Diablo III så det behövs nog så mycket balansering.

Blizzard har själva sagt att de inte tänker balansera spelet kring arena och att det är mer något extra man kan göra.

SC2 var tvunget att släppas välbalanserat för att kunna ha en bra chans att ta över SC1 som e-sport och därmed slå sig in i korea.

Jag tror inte målet med diablo3 är att göra ett e-sport spel något jag tror var ett mål med sc2.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Blizzard har själva sagt att de inte tänker balansera spelet kring arena och att det är mer något extra man kan göra.

Stämmer inte riktigt, PvP och PvE kommer att ha olika balanseringar eftersom vissa spells/attacker hade varit för kraftfulla i PvP annars, i alla fall va de sa på blizzcon.

Skrivet av jonne_man:

Jag tror inte målet med diablo3 är att göra ett e-sport spel något jag tror var ett mål med sc2.

Stämmer dock helt och hållet.

Inaktiv

som jag har förstått det enligt tidigare uttalanden så kommer dom inte att försöka balansera pvp alls. eftersom att det finns ca 9 miljarder olika kombinationer med spells och runes så skulle det bli ganska jobbigt att kolla igenom alla och se om det funkar :/

Medlem

Blizzard, det är en snöstorm när dom jobbar c:

Medlem

"Som jämförelse sålde Black Ops 5,6 miljoner det första dygnet i butik." ärligt talat, vad är det här för jämförelse? jämför med ett annat storspel som släpptes samtidigt istället, det har ju hänt en hel på spelscenen de senaste tio åren.

Medlem

Vet nån om det kmr bli som Diablo 2 att de finns ett ex antal servrar som man gör själv och sen hoppar spelare in eller kommer de blir ala Mythos som ett mmorpg? o.O

Inaktiv
Skrivet av jonne_man:

Blizzard har själva sagt att de inte tänker balansera spelet kring arena och att det är mer något extra man kan göra.

Ja, men allt är relativt. Med tanke på att de flyttat ut pvp till dedikerade arenor (inte helt olikt de som finns i WoW) så kommer det också finnas högre krav på att det verkligen är balanserat. Visst inte som SC2, men ändå hyfsat tävlingsinriktat.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av jonne_man:

Blizzard har själva sagt att de inte tänker balansera spelet kring arena och att det är mer något extra man kan göra.

Ja, men allt är relativt. Med tanke på att de flyttat ut pvp till dedikerade arenor (inte helt olikt de som finns i WoW) så kommer det också finnas högre krav på att det verkligen är balanserat. Visst inte som SC2, men ändå hyfsat tävlingsinriktat.

Sant.

Får hoppas på ett snabbare beta test denna gången.

Eller att man kommer in tidigt på betan

Medlem

Blizzard redan sagt att Diablo3 första 3 akter kommer endast att testas. Så hela spelet kommer garanterat inte att beta testas så räkna med mindre beta på 3-4 månander endast.

Anledning till beta är inte för testa de är för hype upp marknaden och sälja utav bara helvete, när väl släpper det..

De vill ju att spelet ska säljas ännu bättre en vad Sc2 och wow gjort tillsammans så räkna med förseningar och hype på detta när väl släpps..

12
Skriv svar