Rykte: Mer förstörelse i Modern Warfare 3

Robot
Rykte: Mer förstörelse i Modern Warfare 3

Activision siktar på att slå knock-out på Battlefield 3 genom större kartor och mer fokus på förstörbar terräng.

#nyhetstips, #activision-blizzard, #electronic-arts, #battlefield-3, #call-of-duty-modern-warfare-3, #infinity-ward, #sledgehammer-games, #raven-software


Medlem
Rykte: Mer förstörelse i Modern Warfare 3

I don't give a ..... XD call of duty dog efter cod 4 för mig


signatur

cags

Medlem

Oj, förstörbara miljöer. Inte sett det förr.

Medlem

Haha! Dags att lägga ner CoD-serien..

Medlem

Om nu ryktena är sanna (rykten är ju rykten) så tycker jag det är både bra och dåligt..
I min egna åsikt så borde dem satsa på att göra något nytt istället, men man vet ju inte om det blir bra eller dåligt, det återstår att se

Medlem

Äsch, Battlefield är herre på täppan!! "Period!"

Inaktiv

det bästa är också att modern warfare 3 kommer att lyckas..

Medlem

Om Storyn inte är så uppfuckade som i tvåan, och har balans, kanske jag köper den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Dom borde ta och lägga det kreativa krutet på nåt nytt kanske, låt CoD vila några år. Blir definitivt BF3 för mig iaf.

Medlem

jag gillar ändå på sätt och vis att det är små banor på CoD. så att det är någon skilnad på BF o CoD. stor mening med lika dana spel fast olika namn bara. gå tillbaka till som det var på CoD4 bara så är jag nöjd. orka alla jävla killstreaks och raiwbow-flipper-pop-up-splash-screen. ser fan inte ens fienden för alla "bonusar" man får.

Inaktiv

Jag tror spontant att BF3 kommer bli ett bättre och snyggare spel som kommer få mycket finare recensioner men att MW3 i slutändan kommer bräda dem försäljningsmässigt. Men jag tror det kommer bli jämnare en tidigare.

Medlem

Det känns ju som BF3 kommer spränga iväg dom på detta plan ändå. Jag tror det hade varit smartare att köra på Call of Duty's tajtare "CS" gameplay och plocka den marknaden istället. Som antagligen är större.. Istället för att försöka och misslyckas på att ta BF3 där.... Dåligt val, tror jag. Esset dom hade var att dom gjorde tajt close quarters bättre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Tror nog fortfarande att Battlefield 3 tar vinsten. Bara namnet gör det i alla fall... åtminstone för min del. Men jag hoppar inte över Call of Duty för det, fast det blir knappast lika många speltimmar där inte. Inte ens en förhandsbokning... antagligen bara piratkopia t.om, sen får vi se om det är något att ha. Battlefield 3 ligger redan förhandsbokat sen länge.

Att CoD har Activision med sig är också en anledning för mig att inte lägga pengarna på det...

Medlem

tyvär CoD vad ni än gör så läre ni ändra på hela skiten, jag bryr mig inte om ifall det blir förstörbar terräng . Det är hela jävla stilen på spelet som är problemet igenligen, folk kör team spel solo , springerrunt me 2 st shootguns springer omkring snabbare än blixten och sprayar, Visst det är väl ett spelsätt det me. DOCK slå battlefield 3 i roligt grymt team och solo gameplay får ni helt enkelt ändra på eran quake taktik skulle jag vilja säga ^^
my 2 cents.

Medlem

de måste uppdatera den där cod 2 motorn så hårt att den inte går att känna igen den om de ska lyckas göra den modern.

blir jävligt intressant att se hur det ser ut i höst.

Medlem

MW3 har inte haft den tid på sig för att göra något som kan ens drömma om att utmana Frostbite 2. (inte Frostbite 1 heller.)
Sen större banor vore väll kul men så länge man inte lägger lite större fokus på teamwork så tycker jag CoD kan fortsätta gräva på sin egen grav

Hoppas MW3 smiskar stjärt med BF3 bara för att jävlas med alla som orkar gnälla


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ja de kan bestämma sig för att klå DICE på ett år... Skulle tippsa DICE krossar dem i skill helt enkelt + minst dubbla utvecklingstiden

DE HAR JU FÖR FAN INTE GJORT KLART BLOPS ÄN!

Skiter fullkomligt i CoD. orkade inte ens pirata blops och det säger ju en del

Medlem

Trevligt att se att även CoD kan utvecklas och bli bättre, samt kanske få en något mer core/hardcore känsla. Visst är det roligt för många med casual-stilen som nu hålls, men för oss gamers är det tyvärr meningslöst.

Det kommer att sälja sjukt mycket bättre än Battlefield 3 såklart, men spelmässigt tror jag mer på BF3. Även om Dice gärna får ta och uppdatera och förbättra gameplay nu också, inte bara grafiken. Är rädd att både CoD: MW3 och Battlefield 3 blir snyggt, låter bra, och levererar exakt samma spel som förra gången utan egentliga nyheter...men jag hoppas jag har fel.

Medlem

Nån som vet om dom fortfarande tänker använda stenålders spelmotorn som vanligt, eller ska det bli äntligen något nytt och intressant?? Är trött på cod serien (däremot gillade jag black ops, haft noll problem), men skulle vara kul om dom gjorde ett med en ny motor, det är nog enda chansen till att jag ens tittar åt spelets håll. För mig är det BF3 för hela slanten, BF3 är helt klart årets spel i mina ögon. Och lär bli första spelet efter BF2 som fått mig känna mig som ett litet barn på julafton.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

... och nu med ÄNNU fler killstreaks.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Varje gång jag läser...

Citat:

Activision Blizzard

... så dör jag lite på insidan.

Jag tycker verkligen inte om activision men jag avgudar Blizzard.

Grr, activision....

EDIT: COD sucks and all that. MW2 var skoj även fast det var konsolskadat men BO går inte ens att spela med FPS högre än 20 för mig, och dom patchar inte det längre. >_>

Medlem

Copycat of Battlefield 3 totally in my opinion. "Call Of Duty" can fuck it self!

Medlem

Ingen bryr sig ändå.

Inaktiv

Battlefield och Call of Duty är ju 2 olika spel? Varför göra dom till samma?

Battlefield serien har väl alltid handlat om stora slagfält medans Call of Duty serien handlat om mindre strider?

Medlem

Kommer bli en kass version av BF spelen...!


signatur

Så kan man ju också göra, men det är inte rätt.

Medlem

Känns inte det som lite... onödigt för en franchise som Modern Warfare 2 som har byggt sina multiplayer upplevelser på små och trånga kartor? .___.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

BF3 kommer vara det bättre spelet, men MW3 kommer ha väldigt mycket högre försäljningssiffror.

Jag förstår dock inte de som säger att de bör lägga ner hela CoD-serien, de har sålt som smör utan att behöva göra något mer med spelen än att smälla i lite content och pumpa ut spel varje år, så varför sluta nu.

Jag håller dock tummarna för BF3 och hoppas de kommer vara så framgångsrika som möjligt, det förtjänar dem mer än sina motståndare.

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

Copycat of Battlefield 3 totally in my opinion. "Call Of Duty" can fuck it self!

Battlefield har kopierat Maze War. Precis som alla andra FPS spel.

Medlem

tror de att förstörbara banor kan rädda CoD? PFFFFF hahahahahahaha, den var bra, nej tack, inge mer cod för mig

12
Skriv svar