Testa Rift i en vecka

Robot
Testa Rift i en vecka

Provspela Trion Worlds massiva onlinespel utan kostnad.

#rift


Medlem
Testa Rift i en vecka

'RIFT' -folket verkar vara schyssta med gratis prylar. Beror detta på att RIFT haft en långsam start eller på att de helt enkelt är bra Devs. ?

Medlem

Dött, trial funkar om du har köpt spelet sen innan men slutat spela. whee, då har man något att göra i några dagar nu då

Inaktiv

Blizzard la till en liknande funktion efter ca 3 år? Och nu, efter vad, några månader, gör Trion det...
*host* fail spel *host*

Medlem
Skrivet av no_power:

Blizzard la till en liknande funktion efter ca 3 år? Och nu, efter vad, några månader, gör Trion det...
*host* fail spel *host*

Inte för att heja på någon särskild, men Blizzards kopierande från andra spel överstiger nog vida någon annans om man ska vara ärlig. Majoriteten av alla ändringar i patchar har sin inspiration från i stort sett alla andra MMORPG's därute

Inaktiv

Ni har missat ett "L" i länken till testversionen.

Tack, men nej tack, man får snart malaria av alla junglar


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Sabel1:
Skrivet av no_power:

Blizzard la till en liknande funktion efter ca 3 år? Och nu, efter vad, några månader, gör Trion det...
*host* fail spel *host*

Inte för att heja på någon särskild, men Blizzards kopierande från andra spel överstiger nog vida någon annans om man ska vara ärlig. Majoriteten av alla ändringar i patchar har sin inspiration från i stort sett alla andra MMORPG's därute

Jo självklart är det så, men det var inte direkt det jag ville få fram. WoW "behövde" inte skaffa denna funktion på så lång tid medan Rift fick den direkt ^^

Redaktör
Skrivet av Finix:

Ni har missat ett "L" i länken till testversionen.

Oops! Tack, fixat.


signatur
Medlem

Aww, trialen verkade inte funka med gammalt konto som redan har gubbar, kunde bara skapa nya och inte köra på mina andra

Medlem

Det skulle man ha vetat förra veckan... så hade man sparat 200 kr.

Medlem

Nej tack, ett MMO som läpptes år 2011 med grafik, gameplay samt mekanik från stenåldern. Tack men nej tack.

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Nej tack, ett MMO som läpptes år 2011 med grafik, gameplay samt mekanik från stenåldern. Tack men nej tack.

Tack för det. Tycker alla säger hur bra Rift är och hur bra grafiken håller sig. Jag testade betan och helt ärligt, det var fulare än WoW är (mest pågrund av att wow använder en grafik som kan se bra ut trots att det är gammalt). Sluta satsa på dessa ultrarealistiska skit mmo's som kommer ut och gör ett som har lite mer cartoonie grafik, vilket gör att spelet kan se någorlunda bra ut även efter 5 år...

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av Sanazin:

Nej tack, ett MMO som läpptes år 2011 med grafik, gameplay samt mekanik från stenåldern. Tack men nej tack.

Tack för det. Tycker alla säger hur bra Rift är och hur bra grafiken håller sig. Jag testade betan och helt ärligt, det var fulare än WoW är (mest pågrund av att wow använder en grafik som kan se bra ut trots att det är gammalt). Sluta satsa på dessa ultrarealistiska skit mmo's som kommer ut och gör ett som har lite mer cartoonie grafik, vilket gör att spelet kan se någorlunda bra ut även efter 5 år...

Precis som du sa med grafiken. det var fulare än WoW är (mest pågrund av att wow använder en grafik som kan se bra ut trots att det är gammalt).

jag har ett "evga gtx 480" och det klarar knappt spelet laggfritt på högsta.. jag ser då inget som är så krävande för det grafikkortet i det spelet..

Och nu när dom har gjort "7 days free" så kommer det säkert bli MASSIVT med gold sellers och linkar trådar o skit o sen tar dom ens acc...


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av Grasfer:

Aww, trialen verkade inte funka med gammalt konto som redan har gubbar, kunde bara skapa nya och inte köra på mina andra

Jag loggar in på mitt gamla konto och på "Apply code" så finns en kod man kan aktivera för 7 dagars trialversion. Dock har jag inte spelat det färdiga spelet nå utan var med i betan bara.


signatur
Medlem

UNDERBART! Vill köpa Rift men å andra sidan så vet jag ju inte om jag skulle gilla det, därför har jag längtat efter en trial Nu jävlar ska det spelas/testas!

Medlem

Förstår inte riktigt allt gnäll på grafiken i Rift. Jag har förvisso alla inställningar för grafiken på max men på min burk ser det då väldigt bra ut för att vara ett spel av denna sort.

Skribent
Skrivet av blekfet2:

Förstår inte riktigt allt gnäll på grafiken i Rift. Jag har förvisso alla inställningar för grafiken på max men på min burk ser det då väldigt bra ut för att vara ett spel av denna sort.

Rent tekniskt är det väl inga större fel på Rifts grafik. Däremot är det ju estetiskt väldigt stelt och opersonligt. Jag tycker till exempel aldrig att det blir särskilt mysigt i de små byarna och skogarna, och inte heller särskilt tät "skrämmande" atmosfär i grottor, och så vidare.

Man kutar liksom inte runt i en värld - man kutar runt i en kuliss.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Jagtycktegrafiken var okej,snäppet bättre än WoW (WoW har FIN grafik, inte tekniskt avancerad men de försöker ine göra den bättre än den är). Spelet var också snäppet roligare än WoW. Rifts var kul men tyvär inte tillräckligt integrerat. De fick aldrig någon mening för mig (visserligen spelade jag bara betan upp till level 18). Skulle jag välja mellan wow och detta väljer jag Rift men vill inte spela det iaf. känns som att spela samma spel som när wow kom för 5 år sedan med vissa förbättringar. Nä, jag hoppas på Guild Wars 2, där har vi ett spel med potential, och potentialen att verkligen göra mig besviken.

Medlem

Om ni även vill ha titeln "The Chosen", skaffa din trail genom den här länken=)
http://www.riftgame.com/en/products/ascend-a-friend/invite.ph...

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Däremot är det ju estetiskt väldigt stelt och opersonligt.

Det är ju samma som dom klagar på Star Wars: The Old Republic, att det ser stelt ut, men va fan gör inte WoW då? Det ser ju lika stelt ut det också. Det är ju ändå inte det som är huvuddelen i ett MMO, det ska väl ändå vara story och annat runt omkring!?


signatur
Medlem
Medlem

Ja! Testa wow med rift skin!

Medlem

Snälla WoW kids! Jag spelar också WoW (och Rift, och WAR atm.) men klankar fan aldrig ner på andra spel ändå. De är som att säga att Jack Daniels eller Famous Grouse är den bästa whiskeyn, Fender mycket bättre än Gibson och Toyota världens bästa bil bara för att dessa råkar vara störst? Skärp er! För övrigt finns de mycket annat bra där ute som ni missar. Bara så ni vet...

Skrivet av no_power:

Blizzard la till en liknande funktion efter ca 3 år? Och nu, efter vad, några månader, gör Trion det...
*host* fail spel *host*

Ja för de va ju inte alls så att Rift blev totalt överväldigade av spelare? Failspel? Skulle inte tro de... Riktigt omogen kommentar du lyckats slänga ur dig. Grattis.

Skrivet av Ballong:

Ja! Testa wow med rift skin!

Ja för WoW va ju verkligen först och de som alla härmar. *facepalm*

FYI anser även jag att de är betydligt större skillnader på Rift kontra WoW än föregångare till WoW.

Inaktiv

den som köper flest smurfbär vinner? precis som i wow

Medlem

intressant spel.... blir nog ett köp o lägga wow på hyllan o testa detta nån månad..
roligare med nya spel...

Peace Out..


signatur

//Peace out

Medlem

Testat i ett par dagar nu. Det här är ju en ren och skär WoW-kopia, med grafik på samma tekniska nivå, dock den överlägset bästa sådan som hittills gjorts. Jag blev förvånad över hur välpolerat det var trots att det är så pass nytt, men återigen; har man kopierat från mästarna är det svårt att göra fel. Får se vad som händer vid end-game, det är då den största utmaningen börjar för ett mmo.

Medlem

Rift är verkligen imponerande och välpolerat. Ingen aning om hur end-game känns... men gillar man wow men vill se ett nytt sätt på samma grunder är det helt klart värt att prova.

Medlem

Om någon vill testa så är detta länken till Trialen som nämndes i artikeln

Free Trial

1
Skriv svar