Total War-utvecklarna gör Alien-spel

Robot
Inaktiv
Total War-utvecklarna gör Alien-spel
Medlem

Alien: Total War

Sex som fan.

Medlem

Men öh va?! Har jag blandat ihop spelen? Köpte ju senaste AvP på rea i hopp om COOP när jag har tid över? Var det Colonial Marines jag var ute efter då egentligen? :s


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

"New Team. New console project. Alien IP."
Um... Console?

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Men öh va?! Har jag blandat ihop spelen? Köpte ju senaste AvP på rea i hopp om COOP när jag har tid över? Var det Colonial Marines jag var ute efter då egentligen? :s

Njaeee, det med. AVP har coop också Man spelar som mariens mot vågor av aliens och ska överleva.


signatur

Videomupp

Medlem

Skulle vara gott med Colonial marines.

Inaktiv

ja tack älskar verkligen de små söta varelserna
Btw ge oss Colonial Marines någon gång!

Medlem

Mycket Alien-spel nu för tiden tycker jag:). För typ två år sedan behövde jag inte sitta och välja mellan om man skulle köra Crysis 2 eller DNF:D:D:D.

Medlem

Åh alien som är så coola, och creative assembly som är så bra. På annat. Det blir spännande att se vad det mynnar ut i

Medlem

Nej, nej, nej.. Inte innan Total war - Rome 2

Äntligen gör de något som jag skulle uppskatta.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Både alien och saga om ringen baserade spel kan bli väldigt bra men det blir väl som vanligt hemskt dåligt

Medlem

ytterligare ett hjärndött fps

"Alien" / "Aliens" / "Alienentes" - funkar inte i spelvärlden, varför inte prova på något annat istället?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

*ORGAMS*!
Hoppas det inte blir någon jäkla shooter som Alien Breed bara. Vill ha mer åt AvP hållet
Skulle själv vilja utveckla ett RTS spel i Aliens universum. Fatta vad nice att spela som en hive Queen och skicka ut sina drönare att samla in critters på någon utomjordisk planet, lägga ägg och se sina älskade barn (facehuggers) lägga sin sjuka säd i de critters man har. Och med liken som blir från dessa critters så expanderar man sin hive med mer väggar och gångar.
Kanske slåss mot andra hive's, eller stora bestar som är Alien-varelsens naturliga fiende.
Och vem vet, kanske till och med the Space Jockey (eller vad den kallas), de där utomjordingarna från första Alien filmen, kommer och trakasserar ens Hive så man måste läxa upp dem.
Sen vore det inte allt för dumt om en bunt människor är dumma nog att försöka anlägga en bas på planeten, hehe. Ooh, the horror...

Medlem

Colonal marines, kom ut nu fyfan! om ni väntar längre kommer man fan bli besviken

Medlem

"New console project". Inte pc då alltså. Bu och Hu. Blir väll något fps man får glida runt längs väggarna och skjuta aliens med autoaim. Men men, jag är glad för varje nytt spel som görs på denna underbara serie.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Det är tydligen CA teamet som gjorde Viking: Battle for Asgaard som jobbar på detta... det finns säkert någon här som finner den informationen intressant.

Medlem

Kan det vara så att detta spel kommer baseras på den kommande filmen Prometheus (2012) som ska utspelas i Alien-universumet? (äntligen är Alien-serien i Ridley Scott's händer igen!)

"Prometheus" - är ju en prequel, så allt det vi känner till om tidigare "Aliens", ska tydligen inte råda i den nya filmen. Fast, vad vet vi?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Prometheus" - är ju en prequel, så allt det vi känner till om tidigare "Aliens", ska tydligen inte råda i den nya filmen. Fast, vad vet vi?

Dom ska vara lite annorlunda men samma universum. Det ska vara aliens som fötts genom space jockeys, så dom kommer inte se ut som dom gamla aliens, kommer inte ha några människo-gener.

1
Skriv svar