Modverktyg till Portal 2 ute

Robot
Modverktyg till Portal 2 ute

Snickra dina egna pusselkreationer med samma verktygslåda som Valve använde sig av vid skapandet av Portal 2.

#nyhetstips, #portal-2, #valve


Medlem
Modverktyg till Portal 2 ute

Verkligen snabba puckar i det här fallet! Synd att Episode 3 inte har samma kultur


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem

Tur att det finns folk som Valve,Tripwire,Id fortfarande.
Mod Tools <3

Medlem

Riktig bra jobbat mera sånt.....nu kan det faktist bli köp av Portal 2

Medlem

<3 mod tools och <3 map editors

Medlem
Medlem

Underbart, tummen upp! <3

Medlem

Med tanke på vad dom har sagt att göra spel som plattformar för en ständigt nyskapande community så antar jag att detta kan leda till mera innehåll i form av verktyg att både skapa och sälja sina skapelser till andra spelare. Och antagligen hattar..

Medlem

Fattar inget av modverktyget


signatur

Rawr

Medlem

Inte kollat ännu men antar att det är deras SDK av samma typ man använde till t.ex. CS-source, dvs Hammer map editor etc?
Nu var det ett tag sedan jag gjorde några banor till min f.d. CSS klan men vad jag vill minnas så var det inte direkt svårt. Finns enormt mycket med tutorials, och egentligen så är det väl "bara" lite extra saker som nya texturer samt saker som gel'en och etc. Annars borde väl ett basic pussel vara skapligt lätt att göra efter man lärt sig grunderna.
Detta fick iaf mig att få en bättre inställning till spelet pga Portal2's korta SP/MP.
Riktigt trevligt. Nu får man hoppas att folk kan göra coola pussel och att en bra community sida med dessa kommer finnas.
Skulle varit trevligt med en sådan sida här på FZ ^^

Medlem

Nu har jag inte spelat Portal 2 ännu (illa tbh. Har inte haft tid :-/)
,gillade inte hur Valve sakta men säkert börjat gå över till konsolernas sida..

MEN- creds till dem trots allt. När Valve gör ett spel så släpper de verktygen, och inget jävla bullshit. Kolla på CoD: BLOPS, allt snack om mod-verktyg. De har väll fortfarande inte släppts? Har inte lirat Black Ops på någon månad så har ingen koll.

Medlem

Undrar hur användarvänligt modverktyget är.


signatur

Imperator

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

<3 mod tools och <3 map editors

Lol? SDK har funnits sedan Half life 2 släpptes. Man kan modda Portal 1 till Portal 2.

Nej Valve.. ge oss Half life 3 istället för detta Tf2 version 2 skit.

Inaktiv
Skrivet av laxan96:

<3 mod tools och <3 map editors

Lol? SDK har funnits sedan Half life 2 släpptes. Man kan modda Portal 1 till Portal 2.

Nej Valve.. ge oss Half life 3 istället för detta Tf2 version 2 skit.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av laxan96:

<3 mod tools och <3 map editors

Lol? SDK har funnits sedan Half life 2 släpptes. Man kan modda Portal 1 till Portal 2.

Nej Valve.. ge oss Half life 3 istället för detta Tf2 version 2 skit.

Sure man kan modda portal 1 till portal 2 men knappast i samma kvalité om man inte är villig att spendera miljoner och ett antal år i modd syfte. Du får det att låta som om Portal 2 enkelt kunde fixats med ett mod till 1an.. kvalitetsskillnaden mellan portal 1 och portal 2 är enorm både grafiskt, pussel, längd, ljud m.m för att inte tala om den nya supporten som byggs in i editorn.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av laxan96:

<3 mod tools och <3 map editors

Lol? SDK har funnits sedan Half life 2 släpptes. Man kan modda Portal 1 till Portal 2.

Nej Valve.. ge oss Half life 3 istället för detta Tf2 version 2 skit.

Och hammer har funnits sedan gammla hl tiden : ) Fast hade ett annat namn och var lite krångligare att komma igång med : ) ,, Men kul är det

synd att leveldesign.nu är nere... Den sidan kunde ge en mycket .. Dock ska de tydligen ha en irc kanal kvar : ) #leveldesign @ quakenet


signatur

Kan ej skriva åäö

1
Skriv svar