Duke Nukem Forever

Robot
Duke Nukem Forever

FZ:s främsta Duke-geek åkte till London och testade online-läget. Här är hans retrodoftande rapport.

#duke-nukem-3d, #quake, #duke-nukem-forever, #counter-strike, #call-of-duty, #gearbox-software, #3d-realms, #2k-games


Medlem
Duke Nukem Forever

Åhh, vad jag vill ha detta spel! Kommer ihåg när man var yngre och den där coola polaren som hade en PC med Duke Nukem 3D! Nostalgi<3


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Aaa ja jag håller med! Fast jag hade en PC redan då ^^


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Låter bra det här och jag har längtar efter Duke Nukem Forever just pga att det kör på 10 år gammal design, dvs är gjort för att vara underhållande, fantasifullt, ha roliga pussel och ett sinne för humor vilket inte är allt för vanligt idag tyvärr med alla Halo och Cod spel och dess kloner som infekterat hela marknaden.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Låter bra det här och jag har längtar efter Duke Nukem Forever just pga att det kör på 10 år gammal design, dvs är gjort för att vara underhållande, fantasifullt, ha roliga pussel och ett sinne för humor vilket inte är allt för vanligt idag tyvärr med alla Halo och Cod spel och dess kloner som infekterat hela marknaden.

Jag håller med! Det är nått visst med gamla spel ;P
Duke Nukem 3D och Grim Fandango är två av mina personliga favoriter ^^


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Åh nu måste jag bara ha detta! Go Duke! Både bra och dåligt för då får andra viktiga inköp vänta exempelvis ny tv till sommarstället.

Medlem

Riktigt trevligt skriven förhandstitt, tackar för det

(Ge mig hertigen nau!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ooh yeah, I'm bringing sexy back


signatur

My gun's bigger than yours.

Medlem

Haha filmen va så jäkla härlig.

Medlem

Haha capture the babe, dagens WIN!

Inaktiv

Jag vet inte vad jag skall skriva, så många härliga känslor !

politiskt inkorrekt my ass. CTB kommer underhålla till tusen. Hail to the King!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

"Försök förklara för någon som växt upp med Counter-Strike och Call of Duty att du börjar varje runda naken sånär som på en pistol."
Man börjar varje runda i CS sånär som på en pistol?

Medlem

Såå, hur många players på en server, PC då?

Medlem

Tack Calle, för en välskriven förhandstitt! Tyvärr inte ofta man hittar sådana på FZ längre.

Medlem
Skrivet av ZheProN:
Skrivet av Sapiens:

Låter bra det här och jag har längtar efter Duke Nukem Forever just pga att det kör på 10 år gammal design, dvs är gjort för att vara underhållande, fantasifullt, ha roliga pussel och ett sinne för humor vilket inte är allt för vanligt idag tyvärr med alla Halo och Cod spel och dess kloner som infekterat hela marknaden.

Jag håller med! Det är nått visst med gamla spel ;P
Duke Nukem 3D och Grim Fandango är två av mina personliga favoriter ^^

Det kallas nostalgi, min vän, och de två guldklimparna du nämner är på min topp 10-lista med.
Äntligen börjar Duke Nukem Forever närma sig release, jag har längtat ända sedan jag startade upp familjens första dator för fjorton år sedan och satte igång mitt första datorspel, Duke 3D. Morsan var ju måttligt glad, men jag och syrrans kille satt dag ut och dag in och lirade. Ljuva nostalgi!
Tack för en superb förhandstitt, Calle! Kan tänka mig att du har väntat länge på denna dag.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Jag var en fanatisk Quake-person när det begav sig och det tog ett tag för mig att plöja igenom Duke Nukem av den anledningen samt pga. att jag som Evil Dead-fan störde ihjäl mig på att alla Duke's kommentarer var snodda från de filmerna.
Men jag får ändå säga att Duke Nukem är något av det kultigaste som finns i PC'ns historia!

Medlem

fan blev sugen på att köpa ny dator just pga detta...mitt gamla skit håller ju inte ens för ms röj längre..MEN KUNG DETTA E !
DUKE E KUNG!
Härligt med miljön me, fuck off alla andra jävla fpsspel! NI SUGER, DUKE ROCKAR!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av xetal:

"Försök förklara för någon som växt upp med Counter-Strike och Call of Duty att du börjar varje runda naken sånär som på en pistol."
Man börjar varje runda i CS sånär som på en pistol?

Fast i regel köper du ju en bössa etc.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Morkrah:

Tack Calle, för en välskriven förhandstitt! Tyvärr inte ofta man hittar sådana på FZ längre.

Tack, och samtidigt synd att du tycker så.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av jonis:

Riktigt trevligt skriven förhandstitt, tackar för det

(Ge mig hertigen nau!)

Tack!


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av zyr0k:

Tack för en superb förhandstitt, Calle! Kan tänka mig att du har väntat länge på denna dag.

Tack. Ja, märkligt att äntligen spela det, speciellt när första mötet blev mp.


signatur
Medlem
Skrivet av Mail från FAC:

Please follow the link below and re-confirm your preferred platform of choice for the Duke Nukem Forever demo. You will need to confirm your information by Sunday May 15, 2011

Så med lite tur kanske det blir smiskande av på söndag ;o

Medlem

Verkar bli precis vad jag hoppats på, back to the roots. Så långt ifrån COD och övriga militärpangare som det bara går.

Medlem

varför har ingen trailer riktig duke musik, sigh megadeth borde gjort musiken=(

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av xetal:

"Försök förklara för någon som växt upp med Counter-Strike och Call of Duty att du börjar varje runda naken sånär som på en pistol."
Man börjar varje runda i CS sånär som på en pistol?

Fast i regel köper du ju en bössa etc.

Första rundan är alltid enbart pistol, då man inte har råd med mer.


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Shrudder:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av xetal:

"Försök förklara för någon som växt upp med Counter-Strike och Call of Duty att du börjar varje runda naken sånär som på en pistol."
Man börjar varje runda i CS sånär som på en pistol?

Fast i regel köper du ju en bössa etc.

Första rundan är alltid enbart pistol, då man inte har råd med mer.

Jag vet, lirade i många år. Kanske inte den rakaste av jämförelser, men iaf.


signatur
1
Skriv svar