Ärlig film på nya Fallout: New Vegas-DLC:t

Robot
Ärlig film på nya Fallout: New Vegas-DLC:t

Honest Hearts låter dig peppra sönder en brinnande man, och ett släpp är att vänta nästa tisdag. Ta dig en titt i vårt filmarkiv!

#fallout-new-vegas


Medlem
Ärlig film på nya Fallout: New Vegas-DLC:t

Grafikmotorn börjar bli så utdaterad att man nästan garvar åt kombinationen av dom där ansiktena med den dramatiska musiken.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Spelar ju hellre ett roligt spel med sämre grafik än ett tråkigt spel med jättebra grafik. Tycker det är tråkigt med DLC eftersom det alltid känns som man precis börjar komma tillbaka in i spelet när de väl tar slut.

Medlem

Känns skönt, lite back-to-basic känsla från första och andra fallout, med tribes och sånt.

The chosen one...

Medlem
Skrivet av deemo:

Spelar ju hellre ett roligt spel med sämre grafik än ett tråkigt spel med jättebra grafik.

+1

Vet inte vad man ska säga om folk som helt enkelt inte kan spela spel som inte är senaste grafiken.
Finner det ganska tragiskt.

Visst är motorn utdaterad, men det finns fortfarande skön stämning i de spelen, när det väl funkar måste jag tillägga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av TruB:
Skrivet av deemo:

Spelar ju hellre ett roligt spel med sämre grafik än ett tråkigt spel med jättebra grafik.

+1

Vet inte vad man ska säga om folk som helt enkelt inte kan spela spel som inte är senaste grafiken.
Finner det ganska tragiskt.

Visst är det så, men Oblivion motorn är ju för guds skull från 2006. Lite petig får man väl vara, inte ville vi att våra nya 3D spel skulle se ut som från år 2000 när Oblivion kom ut 2006.

Fallout New vegas ser trist ut, miljöerna är ingenting spännande längre. Blankt, brunt & tråkigt. The Whitcher 2 skapar unormt bra stämmning dock.


signatur

The definition of insanity?

Inaktiv
Skrivet av matte89:

Fallout New vegas ser trist ut, miljöerna är ingenting spännande längre. Blankt, brunt & tråkigt. The Whitcher 2 skapar unormt bra stämmning dock.

Du min gode man behöver använda fantasin lite mera, leva dig in i spelmiljön, rollspela rollspelet, inte bara spela det för att få lite action.

Ja visserligen är grafiken ganska sliten men det är därför man är smart och köper spelet till PC så man kan ladda hem moddar och nya högupplösta texturer.

Fallout 3 - världen ska vara sliten, hur skulle det annars se ut efter en kärnvapenkatastrof?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Den bästa kombinationen är bra grafik och bra 'gameplay'.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Verkar bra, lite svårt att få grepp om vad som är huvuduppdraget dock(med bara trailern). Dags att förköpa denna samt köpa Dead Money då kanske(funderade annars på att vänta till GOTY edition, men nu blev jag osäker).

Skrivet av ToJa92:

Verkar bra, lite svårt att få grepp om vad som är huvuduppdraget dock(med bara trailern). Dags att förköpa denna samt köpa Dead Money då kanske(funderade annars på att vänta till GOTY edition, men nu blev jag osäker).

Det kommer säkert tre till sen så att det bli 5 som i F3, jag hade nog väntat tills GOTY kommer, och inte enbart för buggarna, utan även för priset.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av krillelille:
Skrivet av matte89:

Fallout New vegas ser trist ut, miljöerna är ingenting spännande längre. Blankt, brunt & tråkigt. The Whitcher 2 skapar unormt bra stämmning dock.

Du min gode man behöver använda fantasin lite mera, leva dig in i spelmiljön, rollspela rollspelet, inte bara spela det för att få lite action.

Ja visserligen är grafiken ganska sliten men det är därför man är smart och köper spelet till PC så man kan ladda hem moddar och nya högupplösta texturer.

+1

Kommer inte på något spel som kan mäta sig till "Fallout-genren-typ". Fallout innehåller en sån brutalt, god charm - Pipboy, propaganda, 50-tals musik, stora möjligheter av sina val. Om man vill.

Är själv grafikk*t, men Fallout 3/New Vegas behöver inte 4096x4096 texturer. Däremot skulle det alltid vara +.
Däremot är jag intresserad av ett mer avancerat fighting-system. Men det är inget som förstör Fallout, liksom.

Medlem

Får ta och skaffa det! Även om New Vegas inte är riktigt lika bra som Fallout 3 så finns där ändå en unik känsla igenom hela spelet. Hoppas DLC:n lyckas med det. Dead Money gjorde det inte iaf.


signatur

Imperator

Tisdag kommer bli en hektisk dag. The Witcher 2 och NV Dlc.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

..Ärlig film ?

Inaktiv
Skrivet av Reize:

Får ta och skaffa det! Även om New Vegas inte är riktigt lika bra som Fallout 3 så finns där ändå en unik känsla igenom hela spelet. Hoppas DLC:n lyckas med det. Dead Money gjorde det inte iaf.

Jaså? Jag tyckte att NV var bättre än Fallout 3 faktiskt. De hade filat till en massa detaljer och blivit lite grövre i spelets atmosfär. Tyckte det påminde om stämningen i de första fallout spelen.

Men New Vegas största styrka? Inga förbannade tunnelbane system var femte meter!

Medlem

Grand Canyon ,The Burning man... Detta kan bli intressant...


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av krillelille:
Skrivet av Reize:

Får ta och skaffa det! Även om New Vegas inte är riktigt lika bra som Fallout 3 så finns där ändå en unik känsla igenom hela spelet. Hoppas DLC:n lyckas med det. Dead Money gjorde det inte iaf.

Jaså? Jag tyckte att NV var bättre än Fallout 3 faktiskt. De hade filat till en massa detaljer och blivit lite grövre i spelets atmosfär. Tyckte det påminde om stämningen i de första fallout spelen.

Men New Vegas största styrka? Inga förbannade tunnelbane system var femte meter!

Visst hade NV fått många finslipningar (reputation-system och vapenhantering/modifiering var de viktigaste tycker jag) men det gav inte samma "wow"-känsla som F3 hade. Man hade ju redan upplevt allt som fanns i världen typ. NV var typ som en map-pack till F3.


signatur

Imperator

1
Skriv svar