Test Drive 2-utvecklarna strejkade

Robot
Test Drive 2-utvecklarna strejkade

Eden Games hade en dags "symbolisk strejk" mot ägarföretaget Atari igår, anklagelser om misskötsel.

#test-drive-unlimited-2, #eden-studios, #atari


Medlem
Test Drive 2-utvecklarna strejkade

Tråkigt att höra men spelet i sig var uruselt så jag är inte förvånad.

MFC
Medlem

De som producerar minst... tjänar mest


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

De skulle kanske ha gjort ett bättre spel?

Medlem

Eden har aldrig gjort något bra spel


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

kan ju va förklaringen till att TDU2 blev dåligt.


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

bra gjort av atari! de som gjorde tdu 2 förtjänar inte ett jobb...

Medlem

Tycker de känns som att Eden strejkade under hela utväcklingen av TDU 2, men att säga upp 51pers av 80 kan nog vara bra, för de kan va dom 51 som gjorde att spelet blev så satans kass.

Medlem

Ni som kommenterar måste ju vara efterblivna.
Aldrig tänkt på att det är Atari som ställer de kraven på hur spelet ska var m.m.
Ser vi bl.a. hos Saab och när Eden Games utvecklade senaste Alone in the Dark.
Allt som Atari rör blir skit.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Ni som kommenterar måste ju vara efterblivna.
Aldrig tänkt på att det är Atari som ställer de kraven på hur spelet ska var m.m.
Ser vi bl.a. hos Saab och när Eden Games utvecklade senaste Alone in the Dark.
Allt som Atari rör blir skit.

Med tanke på hur du kallade oss för efterblivna förväntade jag mig ett ordentligt argument, men jag hittar det inte, hur kunde du glömma en sån sak med en sådan öppning?

Exakt vilka krav ställdes? Är det verkligen helt omöjligt att Eden Games bara gjorde ett dåligt jobb? Hur kom Saab in i bilden?

Spelet var ju fruktansvärt uselt.

Medlem

Mycket synd:(:(:(. Eftersom det är ju mer än 60 av företaget. Vilket betyder att det kommer at ännu längre tid för dom att göra spel o.s.v .

PS: Man undrar ju hur Atari anställda som blir uppsagda blir kompenserade?

Inaktiv
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av GarfieldPower:

Ni som kommenterar måste ju vara efterblivna.
Aldrig tänkt på att det är Atari som ställer de kraven på hur spelet ska var m.m.
Ser vi bl.a. hos Saab och när Eden Games utvecklade senaste Alone in the Dark.
Allt som Atari rör blir skit.

Med tanke på hur du kallade oss för efterblivna förväntade jag mig ett ordentligt argument, men jag hittar det inte, hur kunde du glömma en sån sak med en sådan öppning?

Exakt vilka krav ställdes? Är det verkligen helt omöjligt att Eden Games bara gjorde ett dåligt jobb? Hur kom Saab in i bilden?

Spelet var ju fruktansvärt uselt.

uruselt

Medlem
Skrivet av kaem79:
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av GarfieldPower:

Ni som kommenterar måste ju vara efterblivna.
Aldrig tänkt på att det är Atari som ställer de kraven på hur spelet ska var m.m.
Ser vi bl.a. hos Saab och när Eden Games utvecklade senaste Alone in the Dark.
Allt som Atari rör blir skit.

Med tanke på hur du kallade oss för efterblivna förväntade jag mig ett ordentligt argument, men jag hittar det inte, hur kunde du glömma en sån sak med en sådan öppning?

Exakt vilka krav ställdes? Är det verkligen helt omöjligt att Eden Games bara gjorde ett dåligt jobb? Hur kom Saab in i bilden?

Spelet var ju fruktansvärt uselt.

uruselt

VÄRRE än uselt. Grabbar jag har spelat bil spel sedan 80-talet och jag kan med säkerhet säga att jag har spelat riktigt dåliga budget-titlar också (särskilt andra halvan av 90-talet).
Jag kan med lugn konstatera att TDU2 är ett av de tre sämsta bilspelen jag någonsin har spelat.

Den här är artikeln får mig att för första gången sympatisera med Eden games

Medlem

Eden games gjorde nästan ofelbart ett antal dåliga val rörande varje enkel SMÅ sak (som INTE tar 1 vecka att programmera). T.ex bara i Navigeringen:
Borttagen zoom och karta i GPSen.. ?? ok
Ökat antal klick för teleport i kartfönstret ... SMART! (pga malplacerad meny som man dessutom ofta kommer åt= nytt fint bokmärke).
... finns fler.

Sedan alla de SMÅ dåliga val och fel kvar från Tdu1, åtgärdade? ... NEPP.
Sedan de 6-10 månader (före release gamla) 100tals... nära helt oåtgärdade betaregistrerade buggarna, OCH alla de borttagna delarna OCH det som lovats... men allt det är ju dock senare, så här har säkert Atari stor skuld.
STORtabbarna nämner ja inte.

Hur som helst.... Eden games var därför i början ändå illa ute utan Ataris hand.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

1
Skriv svar