Robot
Brink

Vårt första intryck av Brink var en smärre katastrof men när allt stämmer är det en multiplayerfest. När allt stämmer...

#brink, #splash-damage, #wolfenstein-enemy-territory


Medlem
Brink

Ser himla kul ut...men jag avvaktar lite och ser om det blir en hit. Bra recension!

Medlem

Tänka sig att spelutvecklare fortfarande har svårt för att göra en ordentlig serverbläddrare än

..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Låsa upp vapen/items genom singleplayer (kan spelas i mp om så önskas) och inte i en riktigt traditionell MP match tycker jag iaf var ett dåligt beslut. Hade varit bättre om det var som i BF att vapen låses upp genom att spela MP enbart. Nu kan man köra igenom allt helt själv, och dessutom hindrar det inte spelare från att fuska till sig alla uppgraderingar.
Trots bristen kommer jag iaf köpa det idag. Hoppas bara MP blir en bra upplevelse iaf, annars lär man väl falla tillbaka till CoD och BFBC2 =I

Inaktiv

Till råga på allt är serverkoden helt körd. Det verkar som att utvecklare idag inte har hört talas om betatesting. Det kan också vara anledningen till att så många servrar kör med bottar, det är i standardconfigen. Man vågar inte ändra för mycket, för då crashar servern.

Medlem

Man får ge det lite tid, det är alltid lite praktiskt strul i början och utvecklarna måste få någon timme i alla fall för att rätta till och finjustera vissa aspekter samt buggar. Det verkar i alla fall vara mer attention från Splash Damage än Treyarch vid Call of Duty lanseringen.

Jag hoppas verkligen detta spel kan bli ett komplement till en scen utan några "riktiga" e-sport alternativ förrutom Counter-Strike och Quake, som alla har ett gäng år på nacken. De flesta andra nyare FPS känns mer som sim spel där realismen tar bort lite från själva "spelet" i spelet, om någon fattar.

Hur som helst har vi stoppat upp 4 server i Lokalens regi och hoppas att ni kan vara med och testa och se till så att vi kör rätt inställningar och får bra kvalitet på spelandet. Ni hittar dem som vanligt på www.lokalen.nu eller genom att söka upp dem i spelet ("Lokalen"). I värsta fall får ni ansluta till dem via IP 213.115.187.211 (portarna 27015-27018).
I skrivandets stund är det lite problem med Steams masterservrar som gör att servrarna "försvinner" då de inte håller kontakt med Steam. Sedan har det rapporterats lite problem med att servrarna inte roterar kartrotationen utan avslutar vid sista kartan (snacka om Single Player tänkande) men vi försöker hålla koll bäst vi kan och inväntar bugfixar under de kommande dagarna/nätterna.

Spelsug utan like, och så är man fast på jobbet... suck!

Medlem

Jaja, man får väll stå ut med de dåliga sakerna och hoppas på att de fixar dessa i en snar framtid.

Usch, det blir att invänta tills det hamnar i rea-backen på Willys, synd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:

Usch, det blir att invänta tills det hamnar i rea-backen på Willys, synd.

Ja, det är ju det som är så synd när utvecklare släpper otestade spel. Folk avvaktar, och när folk har väntat tillräckligt finns det inga spelare kvar, även om spelet till slut har blivit patchat och fixat.

Medlem

Jag förstår inte hur sådana enkla grundläggande saker som att serverbläddaren funkar som den ska i MP... att de inte kan göra detta är helt otroligt dåligt. Väntar att köpa tills det kommit patchar... då kanske

Medlem

Säga vad man vill om FZ, men bra recensioner och hederliga betyg.
Alla spel får verkligen en chans

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Usch, det blir att invänta tills det hamnar i rea-backen på Willys, synd.

Det är där eller liknande jag skaffar de flesta av mina spel!

Medlem

Tre saker...

Bort med botarna
Fixa en server browser
Upplåsning av vapen/gadgets i MP

Hade detta funnits hade jag köpt det direkt. Fattar fanimej inte hur de tänkte...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

underbart bitter recension

Medlem

Kan de inte bara lägga ned det här med att låsa upp prylar? Har spelet ett fantastiskt gameplay så räcker det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tack för en riktigt bra recension!

Inaktiv

Började köra det lite idag, helt okej lir faktiskt. Sticker ut lite från Bad Company-stilen.

Håller dock med om att upplåsningarna är lite väl lätta, men alla kan ju ta del av de flesta innan man ger sig ut i strid med andra. Stort minus är som i recensionen; bottarna. Vad är det för praktikant som fått fria händer här?

Skrivet av FUtech:
Skrivet av walter_iego:

Usch, det blir att invänta tills det hamnar i rea-backen på Willys, synd.

Det är där eller liknande jag skaffar de flesta av mina spel!

Fast, jag måste säga att det är ännu billigare att köpa spelen på STEAM, "Commandos 2 + 3" för 22:- Löjligt billigt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Skall testas ikväll så får man se om det verkligen är så illa...


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Hoppas att det kommer lite patchar som fixar dessa problem

Skägg.
10 Chambers

Kan också nämna att Radeon HD 4xxx-kort verkar ha texturproblem, vi upplevde det på ena speldatorn och fler verkade vara drabbade. Läs mer här.


signatur
Medlem

Hm, jag har iaf köpt spelet, tänkte fråga om det är fler som spelar?
Tänkte att man kanske kan man lira tillsammans?.. vad jag förstår det som att det är ett spel som är roligast när man kan prata med varandra

Kanske inte riktigt helt rätt tråd att skriva i men..

Medlem

Varför ska det vara så svårt att göra en stadig serverbrowser? Idiotiskt

Inaktiv

bojkottar fps-spel sen den ultimata besvikelsen med medal of honor.. nästa jag skaffar lär va DNF ..sen red orchestra 2 ..

Medlem

Spelet i sig är faktiskt riktigt kul när man inte tappar bort sig på banan och inte vet vart fan man ska ta vägen haha :D, men har inte testat med ett par kompisar än, bara spelat själv, kan se hur kul det ska bli när man har lite samspel!
Tycker faktiskt folk ska ge det en chans, dom håller ju på och jobbar med patchar för att fixa problemen. Själv hade man ju tur som inte fick ATI/AMD buggen (kör 5850, 11.5a fix drivare) och kan spela normalt än om jag tror det kommer bli bättre när fixen för det kommer, känns ibland lite oflyt. Läst att server bläddrar lagget kan man få bort om man tar bort en server lagrings fil men inte behövt det själv så inte kollat mer på det.

Medlem

Utvecklare som använder betalande kunder som QA testing skall icke begåvas med mina pengar... efter black ops köper jag inget innan jag testat det.


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Det jag har sett av spelet har inte sett särskilt speciellt ut... Ser ut som vilket FPS som helst med objektiv. Hade jag fått det gratis eller väldigt billigt hade jag kanske gett det en chans men inte som det ser ut nu.

Inaktiv

Bra recension men jag tycker 3 av 5 fortfarande är i högsta laget med tanke på allt i minuskontot. 2,5 av 5 eller 2 av 5 hade varit rimligare.

Medlem

En av dina bästa recensioner! Kul skriven, tråkigt att spelet inte levde upp till förväntningarna!

Inaktiv

Väntar på STEAM-rea samt massa fixar. Tankade RELOADED för att testa mot bottar enbart och det var laggigt och fult fast jag har en bra speldator.

123
Skriv svar