Trög start för mobila PSone-klassiker

Robot
Trög start för mobila PSone-klassiker

Xperia Play är världens första Playstations-certifierade smartphone. Trots detta går försäljningen dåligt för PSone-klassikerna.

#sony-ericsson


Medlem
Trög start för mobila PSone-klassiker

Inte så konstigt när det finns PSone emulatorer att ladda ner helt gratis på Android market, dessutom finns ju emulatorer till i princip alla andra gamla konsoler. Att det då går trögt att sälja vissa PSone titlar är väl inte så konstigt

Medlem

Sony-Ericsson har väl typ 8-10% av marknaden för mobiler högt räknat, och sedan av dessa är denna mobilmodellen försvinnande få, så undrar man varför det säljs få speltitlar till just denna fånen?

- Ja, vi har exklusivitet serrö, jättefint.

Vad hjälper det då antalet är så få?

Medlem

hade köpt de om de var en psp och en telefon

Medlem

Den enda användningen jag ser för den är kontrollen i sig plus ett antal emulatorer, de flesta PS-One klassiker lever på nostalgi snarare än att spelet i sig står sig än idag, mest för att vem det än är som väljer ut dem tittar på 10-15 år gamla siffror snarare än vad som fortfarande är omtalat.

Medlem

Att utbudet av PS1-spel är kasst är ju inte direkt någon överraskning när utbudet av PS1-spel på europeiska PSN fortfarande saknar mängder med bra PS1-spel efter 4 år, så som Castlevania: Symphony of the Night, Suikoden, Suikoden II, Klonoa osv.

Tycker det känns lite ljummet. Tycker iofs inte om att spela 3D spel på handhållen alls. Vet inte varför, men jag föredrar 2D.
Sitter själv och spelar Pokemon FIre Red, Emerald, Final Fantasy IV, Golden Sun och Chrono Trigger på min HTC Desire via emulator och det är ju riktigt kul att kunn göra utan en separat konsol.

Jag var ju inte impad av Xperia, den "kändes" inte rätt. Samma känsla jag hade med Nokia Engage.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Köp en PSP istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Har två!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Telefonen som sådan fungerar helt ok tycker jag. Emulatorerna fungerar för det mesta klockrent. Men att dessa få spel inte säljer särskilt bra förvånar mig inte. Det behövs bättre titlar än så...

Medlem

Ja det kan la bero på att de flesta köper en smartpgone idag för appar och annat smått och gott och inte för spel de kan dom redan använda på sin PSP.

Så är det för mig gella fall.

1
Skriv svar