Diablo III – kompanjoner

Robot
Diablo III – kompanjoner

När du slaktar monster i Diablo III har du sällskap av kompanjoner. Vi ringde upp Blizzard för att få en klarare bild av vilka de älskvärda hjälpredorna är.

#blizzard-entertainment, #titan, #starcraft-ii-heart-of-the-swarm, #diablo-iii, #diablo, #diablo-ii


Medlem
Diablo III – kompanjoner

Åååååh fyttirackarn vad jag längtar!

Medlem

Kul inslag.


signatur

Miner, don´t shoot!

Avstängd

Kan någon förklarar hypen?

Efter World of Warcraft där man springer i en episk värld ska man nu springa i en annan värld med en betydligt sämre kameravinkel, eller? Jag fattar ärligt talat inte vad grejen är med Diablo. Kan någon förklara, tack.

Medlem
Skrivet av Calez:

Kan någon förklarar hypen?

Efter World of Warcraft där man springer i en episk värld ska man nu springa i en annan värld med en betydligt sämre kameravinkel, eller? Jag fattar ärligt talat inte vad grejen är med Diablo. Kan någon förklara, tack.

Är du för ung?

Medlem
Skrivet av Calez:

Kan någon förklarar hypen?

Efter World of Warcraft där man springer i en episk värld ska man nu springa i en annan värld med en betydligt sämre kameravinkel, eller? Jag fattar ärligt talat inte vad grejen är med Diablo. Kan någon förklara, tack.

WoW är ett MMO. Diablo är ett Action-RPG. Skillnaderna mellan genrena är stora.

Själv längtar jag efter ett riktigt bra Action-RPG. Det var länge sen det kom ett sånt.

Medlem

Kan det här bli någon form av den moderna tidens Baldurs Gate/Icewind Dale?

Medlem

Härligt hoppas allt går vägen och det kommer i år.

Medlem

Diablo 3 kommer 2012. Om det så kommer i Januari.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Har ett par hundra timmar Diablo 1 + 2 bakom min rygg ihop med ett par polare, Så kan säga så här mkt Diablo är grymt kul om man vill lana & ha det skoj en hälg elr flera! Det är dax för Diablo & lägga ett par nya vedträn i pannan, för det har vart kallt där nere tillräckligt länge nu, Bara längtar efter detta spel!

Medlem

Tempelriddaren borde vara en spelbar karaktär!

Medlem

Åh, vars är mina mercenaries med auras.... Vars är min Paladin på tal om det? Lite synd att dom inte tog med en av dom populäraste karaktärerna i 3an imo.
Hur som helst så längtar jag ändå grymt mycket efter d3!

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:

Kan det här bli någon form av den moderna tidens Baldurs Gate/Icewind Dale?

Nej då har du nu nog förstått vad Diablo handlar om. Diablo är ett Action-RPG där det gäller att döda monster till förbannelse och hitta bättre grejer till din karaktär.

Medlem
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Leffe-Bengan:

Kan det här bli någon form av den moderna tidens Baldurs Gate/Icewind Dale?

Nej då har du nu nog förstått vad Diablo handlar om. Diablo är ett Action-RPG där det gäller att döda monster till förbannelse och hitta bättre grejer till din karaktär.

Jag var nog lite otydlig.

Givetvis förstår jag skillnaden i spelgenren, har spelat Baldurs Gate/Icewind Dale till förbannelse och likaså Diablo.

Undrar mest om detta kan bli det man får nöja sig med, istället för ett äkta RPG.

Medlem
Skrivet av Calez:

Kan någon förklarar hypen?

Efter World of Warcraft där man springer i en episk värld ska man nu springa i en annan värld med en betydligt sämre kameravinkel, eller? Jag fattar ärligt talat inte vad grejen är med Diablo. Kan någon förklara, tack.

Har du aldrig lirat Diablo? :/

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Calez:

Kan någon förklarar hypen?

Efter World of Warcraft där man springer i en episk värld ska man nu springa i en annan värld med en betydligt sämre kameravinkel, eller? Jag fattar ärligt talat inte vad grejen är med Diablo. Kan någon förklara, tack.

WoW är ett MMO. Diablo är ett Action-RPG. Skillnaderna mellan genrena är stora.

Själv längtar jag efter ett riktigt bra Action-RPG. Det var länge sen det kom ett sånt.

Tja, Sacred 1/2 var faktiskt riktigt bra och jag har hört att Never Winter Nights 2 var helt okej ^^

Medlem

Yeah... Ser ut som WoW. Speciellt när de presenterade Templarn.

Ugh, fick fan kväljningar. Usch och fy för Blizzards oförmåga (ovillja....?) att skapa grafik som inte ser cartoonig ut.

Fine, de har hittat sin nisch, men fy FAAN va jag hatar den.

Inaktiv
Skrivet av Eriand:

Yeah... Ser ut som WoW. Speciellt när de presenterade Templarn.

Ugh, fick fan kväljningar. Usch och fy för Blizzards oförmåga (ovillja....?) att skapa grafik som inte ser cartoonig ut.

Fine, de har hittat sin nisch, men fy FAAN va jag hatar den.

Jag tror det mer är att den typen av grafik fungerar på 95% av alla datorer, se på SC2, ser fint ut på högsta grafik men den kan ochså spelas på en burk från 98.
Blizzard o Valve vet hur man programmerar vet jag iallafall, personligen är jag nöjd med deras spel då jag vet att de fungerar på nästan vilken burk som helst.

Dags o levela en ny necromancer o ta sig igenom hell då, blivit en vana sen man läser D3 rubriker

Inaktiv

Usch, vilken horribel musik de hade på den videon.

Medlem
Skrivet av Leffe-Bengan:
Skrivet av Frgr:
Skrivet av Leffe-Bengan:

Kan det här bli någon form av den moderna tidens Baldurs Gate/Icewind Dale?

Nej då har du nu nog förstått vad Diablo handlar om. Diablo är ett Action-RPG där det gäller att döda monster till förbannelse och hitta bättre grejer till din karaktär.

Jag var nog lite otydlig.

Givetvis förstår jag skillnaden i spelgenren, har spelat Baldurs Gate/Icewind Dale till förbannelse och likaså Diablo.

Undrar mest om detta kan bli det man får nöja sig med, istället för ett äkta RPG.

Jaha ok! Var inte mening att låta som en besserwisse(stavning?) ;D

Medlem
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Eriand:

Yeah... Ser ut som WoW. Speciellt när de presenterade Templarn.

Ugh, fick fan kväljningar. Usch och fy för Blizzards oförmåga (ovillja....?) att skapa grafik som inte ser cartoonig ut.

Fine, de har hittat sin nisch, men fy FAAN va jag hatar den.

Jag tror det mer är att den typen av grafik fungerar på 95% av alla datorer, se på SC2, ser fint ut på högsta grafik men den kan ochså spelas på en burk från 98.
Blizzard o Valve vet hur man programmerar vet jag iallafall, personligen är jag nöjd med deras spel då jag vet att de fungerar på nästan vilken burk som helst.

Dags o levela en ny necromancer o ta sig igenom hell då, blivit en vana sen man läser D3 rubriker

Det har inget med "vad som fungerar"...

Har du en 1024x1024 textur till en karaktär kan det lika gärna vara realitstisk stil på de, ellerhur?

Medlem
Skrivet av Eriand:
Skrivet av Kharif:
Skrivet av Eriand:

Yeah... Ser ut som WoW. Speciellt när de presenterade Templarn.

Ugh, fick fan kväljningar. Usch och fy för Blizzards oförmåga (ovillja....?) att skapa grafik som inte ser cartoonig ut.

Fine, de har hittat sin nisch, men fy FAAN va jag hatar den.

Jag tror det mer är att den typen av grafik fungerar på 95% av alla datorer, se på SC2, ser fint ut på högsta grafik men den kan ochså spelas på en burk från 98.
Blizzard o Valve vet hur man programmerar vet jag iallafall, personligen är jag nöjd med deras spel då jag vet att de fungerar på nästan vilken burk som helst.

Dags o levela en ny necromancer o ta sig igenom hell då, blivit en vana sen man läser D3 rubriker

Det har inget med "vad som fungerar"...

Har du en 1024x1024 textur till en karaktär kan det lika gärna vara realitstisk stil på de, ellerhur?

mjah, realism kanske inte känns helt rätt i en fantasyvärld där människorna är en blandning av demoner och änglar i stället för utvecklade från primater. dessutom kan jag själva tänka mig att det är rätt svårt att rita en realistisk demon.

Medlem

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Inaktiv
Skrivet av FZappa:

Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Om du inte gillar detta behöver du inte läsa - eller skriva en kommentar. Speciellt inte spam.

Hur som helst, det var intressant. Det låter som Blizzard har prickat anhängarna rätt. Däremot kan kan låta bra på papper och bli dåligt i verkligheten. Jag har tillit i dem efter Warcraft III och Starcraft II, i för sig inte RPGs men, men...


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Buio:

Usch, vilken horribel musik de hade på den videon.

Håller med. Utan Matt Uelmen så försvinner 50% av Diablo-känslan.

Inaktiv
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Calez:

Kan någon förklarar hypen?

Efter World of Warcraft där man springer i en episk värld ska man nu springa i en annan värld med en betydligt sämre kameravinkel, eller? Jag fattar ärligt talat inte vad grejen är med Diablo. Kan någon förklara, tack.

WoW är ett MMO. Diablo är ett Action-RPG. Skillnaderna mellan genrena är stora.

Själv längtar jag efter ett riktigt bra Action-RPG. Det var länge sen det kom ett sånt.

Tja, Sacred 1/2 var faktiskt riktigt bra och jag har hört att Never Winter Nights 2 var helt okej ^^

nå! D1 & D2 var...ursäkta är fortfarande riktiga mästerverk. med D1 slog arpg genren i genom. D3 har varit under utveckling länge, vilket bådar gott. o säkert fler saker oxå. orkar inte skriva mer om det. nåväl, jag ser fram emot detta riktigt mycket iaf. jag har haft det förbokat på webhallen.com i nåt år nu

Medlem

Kan skiten släppas snart eller? <_<

The Templar var ju något lik Palan" från wow.

och indeed, Matt Uelmen är ett måste. Har de sagt att han inte ska göra O.ST eller? isf skiter jag i diablo 3 direkt

Medlem

Ser inte alls lockande ut för mig :c Blir mindre och mindre sugen på spelet ju mer jag ser men jag hoppas de bevisar mig fel.

Medlem

Hoppas videon och bilderna är gamla för det där såg ju hemskt ut för att vara diablo. Diablo 3 ska inte vara ett barn spel med wow grafik/style. låt diablo vara diablo och wow vara wow, heregud

Medlem

Längtar så det svider! Alla får väl tycka vad dom vill om grafiken, och har man större problem med den förstår jag inte ens varför man är här och neggar. Gå in på http://www.freetetris.org/ istället...realilstiskare block har ni nog aldrig sett. För mig som spelat ettan några timmar, och tvåan i ett par år så ser grafiken fantastisk ut redan nu. Samma Diablo känsla, fast ännu vackrare. Ser verkligen fram emot att få uppleva det i sin fulla prakt på burken.
Tråkigt om inte Matt Uelmen är inblandad i musiken, med tanke på den stämmning hans musik skapade i 2'an (och 1'an?), men jag känner mig trygg i att Blizzard styr upp något som kommer kännas minst lika bra.

12
Skriv svar