Sommaren tog slut...

Medlem
Sommaren tog slut...

herrejösses vad det regnar i Malmö idag. Början av dagen var helt okej men från lunch och framåt nu har det verkligen öst ner. Inte så roligt med tanke på helgens mc-åkning. I värsta fall får vi ställa in och ta igen det nästa vecka.
På söndag ska jag iväg och träffa ett brudpar som jag ska plåta senare i sommar. Det är dags att kolla på lite lämpliga platser att genomföra fotograferingen på, samt bestämma om lite detaljer för hur schemat på den stora dagen ska se ut.

Sommarens första bröllop går av stapeln om två veckor på lördagen. Det är här i Malmö och det känns skönt. Jag hoppas så klart på fint väder och att allt flyter på som det ska, men det brukar alltid göra det. När man är mitt uppe i det känner man inte pressen, även om nervositeten är ganska hög fram till det drar igång. Det gäller att inte missa något och att hålla kreativiteten uppe under hela tiden man är på plats.

Jag hoppas bara att jag kan ta med mig ett extra gott humör om jag klarat uppkörningen som är dagen innan, och om jag inte gjort det kan lägga de tankarna bakom mig under tiden jag jobbar.

Jag fick springa ut från kontoret när jag såg hur mycket regn det kommer, var ju tvungen att plasta in min cykelsadel för att kunna använda den på vägen hem. En mockasadel är inte superkompatibel med nederbörd

Min kusin och jag lyckades missa varandra den här gången när han var nere i Malmö. Lite trist, men han har ett band att repa med så hans schema är nog ännu mer pressat än mitt då han väl är på plats i södern. Jag ska försöka hinna träffa honom nästa vecka istället. Alltid trevligt att snacka lite skit över en kopp kaffe eller så, ännu trevligare om man kan sitta på Lilla torg och en uteservering iofs. Jag hoppas på varmare väder nästa vecka!

#blogg

Sommaren tog slut...

Yes! jag drar fram och förbereder pulkan igen, det är ju inte långt kvar nu. Screw you Summer!

Mockasadel? låter som en riktig glidar hoj

?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Nepp.. det är min fixie som har en fin brun sadel

Vintage! good call.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Den är dessutom skönare än min vita hårdplast-sadel som är alternativet

Gör som min farfar gjorde, Limmade fast en kudde på en plankbit och skruvade fast på cykeln. Ingen skulle göra så idag


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Gissar att det inte var så många som gjorde så ens på din farfars tid

I morgon blir det cykel med motor på... vädret ska ju bli hyggligt!

1
Skriv svar