Valve: Source-motorn håller än

Robot
Valve: Source-motorn håller än

Gabe Newell säger att företaget inte har några planer på att skrota sin sju år gamla spelmotor.

#valve, #portal-2


dmn
Medlem
Valve: Source-motorn håller än

Han ser ut som Peter Griffin

Inaktiv

Väldigt stabil kod när man inte ens kan tabba ur spelen utan att de kraschar.

Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

Source motorn är fortfarande snygg idag och den har en go fysik, så det tycker jag att dom ska fortsätta med.

Medlem
Skrivet av tavener:

Lata jävlar

Valve är verkligen allt annat än lata!

Medlem
Skrivet av aspunk:

Väldigt stabil kod när man inte ens kan tabba ur spelen utan att de kraschar.

Fast det har ju med din dator/dina datorer att göra. Har faktiskt aldrig haft problem med source.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:

Source motorn är fortfarande snygg idag och den har en go fysik, så det tycker jag att dom ska fortsätta med.

Snygg? snygg?
Ser ju ut som något som kommer från en konsol, i bästa fall, men de presterar oftast långt bättre. Pc exklusiv i det mesta och allt, skamligt dålig grafik. Nä, Valve är snåla men då casuals är den stora marknaden så ser man ju att det fungerar utmärkt.

Inaktiv

Ifall dom fixar så dom inte har så mycket Load Screens som dom hade i Portal 2.

Medlem
Skrivet av dmn:

Han ser ut som Peter Griffin

Haha.. Håller med

Medlem

Nog är det en bra motor allt som tar tillvara på hårdvaran MEN den är allt annat än stabil.

Medlem

Source är en grymt trevlig motor som åldrats väl om ni frågar mig. Half Life 2 känns mycket fräschare än t.ex. BF2 och andra spel som släpptes ungefär samtidigt.
Det sjukaste med motorn måste vara hur väl optimerad den har blivit. Portal 2 ser riktigt bra ut och flyter på mycket bättre än vad andra nya spel som inte alls är lika snygga gör.

Medlem

Det är en jättebra spelmotor, och att spelen kanske inte ser så bra ut 'enligt vissa' har att göra med att utvecklarna av spelen inte vill nå längre med motorn.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Nice synd att alla spelen ser nästan identiska ut (grafikmässigt).....

Medlem
Skrivet av tavener:

Lata jävlar

För att dom bygger spel i stället för en ny grafikmotor hela tiden som vissa andra gör, där spelen blir fulla med buggar i stället? Source är väldigt uppgraderingsvänlig. Släpps det en ny funktion som dom tycker känns viktig så för dom in den i motorn. Dota 2 kommer t.ex. ha inbyggd cloth simulation, och HL3/EP3 kommer förmodligen vara den första Source-titeln som använder sig utav image-based rendering.

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Nice synd att alla spelen ser nästan identiska ut (grafikmässigt).....

Precis. Det ser alltid lika "gummi-aktigt" ut. Dock har den sin unika stil, man kan verkligen se om det är Source eller inte.

Medlem

HL2 var skitnice när det kom, datorn fick svettas på den tiden. Men nu.. ack ne.. trist å kantig och jäklig..

Medlem

Jag tycker den håller än.

Medlem

Source motorn är den bästa motorn imo, Unreal Engine tycker jag kommer 2:a.
Fast Source motorn är inte direkt den mest stabila, grafiskt snygga men för att vara 7 år gammal tycker jag att den fortfarande kan konkurrera bra mot andra engines.

Medlem

Riktigt bra motor!
I Left 4 Dead 2 lyckades de väldigt bra med att skapa en smooth spelkänsla även fast det är en gammal motor.

Tycker dock att den är lite för stel och begränsad. (Förmodligen pga allt mitt Gmod RP spelande där man begränsas ganska mycket).

Medlem

Absolut. Source <3

Medlem

Känns lite som,,, "Äsch vi orkar inte bry oss så mycket. bara de köper de jädra spelen och vi släpper lite mod tools elle r nåt så är de nöjda. Sedan så går ju steam så bra så behöver inte bry oss om våra konsumenter." Lite så känns det tyvärr

Medlem
Skrivet av laxan96:

Känns lite som,,, "Äsch vi orkar inte bry oss så mycket. bara de köper de jädra spelen och vi släpper lite mod tools elle r nåt så är de nöjda. Sedan så går ju steam så bra så behöver inte bry oss om våra konsumenter." Lite så känns det tyvärr

Ja för spel är gratis att utveckla.

Medlem

Mjaha. Om den nu håller och ni inte ska skrota den så se till att Ep3 blir färdigt. Seså, marsch iväg till kontoret nu och jobba...

Allvarligt, de ville göra HL2 via episoder för att snabbare släppa dem, men det blev ju en total katastrof. Och nu verkar de inte ens bry sig längre...

Tack dock för Portal 2, en av de bästa spelen jag spelat på länge, ett spel som ger lite atmosfär och känsla istället för att den här multiplayer-skjuta-dö-skjuta-dyngan som infekterar våra datorer idag...

Inaktiv

Nice. Inte Duke nice, men riktigt nice ändå.

Medlem

Source ser fortfarande ganska bra ut, särskit i rörelse, när man kör med V-sync på och har stadiga 120fps med höga inställningar.

[ia=26647 bildtext]

[ia=26646 bildtext]

Äsch, bilderna blev krympta av FZ, bara testade att lägga upp några där


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

Det här är humor på hög nivå
När Valve (eller Blizzard) återanvänder en gammal motor som leder till dålig grafik och effekter, då är det okej för de är ett "snällt företag". Men hemska tanke om säg en CoD motor åternavänds, som är nyare, eller ytterligare ett spel med Unrealmotorn?
För att inte tala om att du aldrig får uppleva bra grafik, 32x AA, physX, 3D vision och liknande godbitar. Som att spela en konsolport, fast fulare ^^

Medlem

HL-motorn har en stor mod-comunity. Jag tror jag har lagt mer tid på custom campaigns i L4D2 än orginalet. Jag anser inte att det är "dålig grafik och effekter", tycker det ser acceptabelt ut än idag. Men framför allt så vill jag ha kul när jag spelar

CoD, vad är det? Call of duty? Fanns ett spel som hette så som var riktigt kul för en massa år sedan....( idag är det trams )

Unrealmotorn är mycket kompetent, spelade just lite Batman.
Det finns många bra game-engines. Men det blir inte automatiskt ett bra spel av det.

Det är ju dock viktigt att ha bra FPS, annars tappar man ju inlevelse i spelen.

Spelen är viktigast, om dom piffar upp Source-motorn lite kan det säkert bli bra!


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Skriv svar