Valve: Source-motorn håller än
Source motorn är fortfarande snygg idag och den har en go fysik, så det tycker jag att dom ska fortsätta med.
Snygg? snygg?
Ser ju ut som något som kommer från en konsol, i bästa fall, men de presterar oftast långt bättre. Pc exklusiv i det mesta och allt, skamligt dålig grafik. Nä, Valve är snåla men då casuals är den stora marknaden så ser man ju att det fungerar utmärkt.
Source är en grymt trevlig motor som åldrats väl om ni frågar mig. Half Life 2 känns mycket fräschare än t.ex. BF2 och andra spel som släpptes ungefär samtidigt.
Det sjukaste med motorn måste vara hur väl optimerad den har blivit. Portal 2 ser riktigt bra ut och flyter på mycket bättre än vad andra nya spel som inte alls är lika snygga gör.
Det är en jättebra spelmotor, och att spelen kanske inte ser så bra ut 'enligt vissa' har att göra med att utvecklarna av spelen inte vill nå längre med motorn.
Lata jävlar
För att dom bygger spel i stället för en ny grafikmotor hela tiden som vissa andra gör, där spelen blir fulla med buggar i stället? Source är väldigt uppgraderingsvänlig. Släpps det en ny funktion som dom tycker känns viktig så för dom in den i motorn. Dota 2 kommer t.ex. ha inbyggd cloth simulation, och HL3/EP3 kommer förmodligen vara den första Source-titeln som använder sig utav image-based rendering.
Känns lite som,,, "Äsch vi orkar inte bry oss så mycket. bara de köper de jädra spelen och vi släpper lite mod tools elle r nåt så är de nöjda. Sedan så går ju steam så bra så behöver inte bry oss om våra konsumenter." Lite så känns det tyvärr
Ja för spel är gratis att utveckla.
Mjaha. Om den nu håller och ni inte ska skrota den så se till att Ep3 blir färdigt. Seså, marsch iväg till kontoret nu och jobba...
Allvarligt, de ville göra HL2 via episoder för att snabbare släppa dem, men det blev ju en total katastrof. Och nu verkar de inte ens bry sig längre...
Tack dock för Portal 2, en av de bästa spelen jag spelat på länge, ett spel som ger lite atmosfär och känsla istället för att den här multiplayer-skjuta-dö-skjuta-dyngan som infekterar våra datorer idag...
Source ser fortfarande ganska bra ut, särskit i rörelse, när man kör med V-sync på och har stadiga 120fps med höga inställningar.
[ia=26647 bildtext]
[ia=26646 bildtext]
Äsch, bilderna blev krympta av FZ, bara testade att lägga upp några där
"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell
Det här är humor på hög nivå
När Valve (eller Blizzard) återanvänder en gammal motor som leder till dålig grafik och effekter, då är det okej för de är ett "snällt företag". Men hemska tanke om säg en CoD motor åternavänds, som är nyare, eller ytterligare ett spel med Unrealmotorn?
För att inte tala om att du aldrig får uppleva bra grafik, 32x AA, physX, 3D vision och liknande godbitar. Som att spela en konsolport, fast fulare ^^
HL-motorn har en stor mod-comunity. Jag tror jag har lagt mer tid på custom campaigns i L4D2 än orginalet. Jag anser inte att det är "dålig grafik och effekter", tycker det ser acceptabelt ut än idag. Men framför allt så vill jag ha kul när jag spelar
CoD, vad är det? Call of duty? Fanns ett spel som hette så som var riktigt kul för en massa år sedan....( idag är det trams )
Unrealmotorn är mycket kompetent, spelade just lite Batman.
Det finns många bra game-engines. Men det blir inte automatiskt ett bra spel av det.
Det är ju dock viktigt att ha bra FPS, annars tappar man ju inlevelse i spelen.
Spelen är viktigast, om dom piffar upp Source-motorn lite kan det säkert bli bra!
"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell