Spana in DLC-paketet för Shift 2

Robot
Spana in DLC-paketet för Shift 2

Speedhunters lägger till nya bilar, banor och spelsätt – FZ har film på spektaklet.

#shift-2-unleashed


Medlem
Spana in DLC-paketet för Shift 2

Meh, redan trött på spelet.

Medlem

Alla dessa jävla DLC..

Medlem

jag tycker att dom nya spelsätten ser spännande ut! jag ska se över min ekonomi och om PSN är uppe då så kanske det blir ett köp

Medlem

Uruselt spel med trasig spelkänsla blir inte bättre för lite dlc...

Medlem

"This is real racing" . . . . kan inte låta bli att småle när det dyker upp i slutet av filmen/erna.


signatur

Jäh!

Medlem

Är lite trött på folk som klagar på spelkänslan, kan hålla med om att jag blev lite besviken vid första testet, men efter ett par minuter med justeringar av ratten så är det faktiskt helt okej. Det kommer ju dock aldrig upp till underbara GTR-serien men för att vara ett "NFS"-spel så är det ju helt okej. Kan sen inte fatta hur folk kan köra bilspel med tangentbord eller handkontroll. Har ni det i era bilar? Ratt ska det va!


signatur

Mikael Karlsson

Medlem

Går man ut självsäkert med slogans som "This is real racing" samt har uttalanden från riktiga raceförare så har man rätt mycket att leva upp till. Spelkontroller eller inte, ratt eller inte. Så är det bara.


signatur

Jäh!

Inaktiv

jag gillar det jag sett av shift 2. jag ska kanske köpa det lite senare. beror på vad jag läser om spelet. spelet har ju fått suveräna betyg, men samtidigt sågas det av flera konsumenter. vet inte riktigt vad jag ska tro...

Medlem
Skrivet av kaem79:

jag gillar det jag sett av shift 2. jag ska kanske köpa det lite senare. beror på vad jag läser om spelet. spelet har ju fått suveräna betyg, men samtidigt sågas det av flera konsumenter. vet inte riktigt vad jag ska tro...

Har Shift ettan och har funderat på 2an om det var kvitt problemen jag tycte var med ettan, ingen frihet att konfigurera kontrollen och befängd orealistisk hantering av bilen när man börjar kana av vägen, hantering av rattkontroll dålig(laggar i kurvor vad jag läst).

helt klart verkar 2an vara i behov att patch för att fixa styrning det tror jag inte någon säger emot. De som skaffat ratt hade också massiva problem och det gick knappt att köra överhuvudtaget som det var vid release. Sedan vilka patchar som kommit vet jag inte, tror någon till pc har kommit.

Men tvåan krävde rätt mycket ändring av inställningar för att få en normal standardbil ens.

Var förvånad att t.ex Arnroth på SVT inte nämnde något problem alls utan gav 4a, på FZ tror jag det var 3a.
http://www.fz.se/artiklar/spel/20110329/shift-2-unleashed/?pa...

Kolla deras forum:
http://forum.ea.com/eaforum/forums/show/252.page

Jag avvaktar då spelbar demo innan jag köper. Får kolla när PSN kommer upp.

Medlem

Herregud. Här har man köpt spelet och sitter med en g25. Å ska inte DLC släppas till pc? De kallar spelet the real driving sim när folk ska sitta med handkontroller. Bu och Bä!

Medlem

Bättre grafik på PC som DLC-paket efterlyses


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar