Spela Heroes of Newerth gratis i 9 dagar

Robot
Spela Heroes of Newerth gratis i 9 dagar

S2 Games DotA-inspirerade arenarollspel firar ett år på marknaden.

#heroes-of-newerth, #warcraft-iii-reign-of-chaos, #s2-games


Spela Heroes of Newerth gratis i 9 dagar

Såld:D


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Finns bättre efterträdare till Dota att lägga sin tid på i sådana fall.

Medlem

Nice, kanske dax att kolla in det här :). Har bara lirat Dota på WC3 innan.

Medlem

Vad skiljer denna från LoL?

Medlem

Jonas: I mitt tycke är HoN en mycket mer finslipad spelupplevelse. Det gör mindre nytt än LoL men det är inte nödvändigtvis någonting dåligt. Och jag gillar verkligen hur duktiga S2 Games är på att uppdatera sitt alster.

Medlem
Skrivet av jonas:

Vad skiljer denna från LoL?

Tja, att du behöver köpa det först och främst. Grafiken är en smaksak. Personligen föredrar jag grafiken i LoL då den är mindre "kladdig". Lite färggladare, men om du är som jag som blir lätt förvirrad när det är 5v5 teamfights så är HoN inte mycket till hjälp där grafikmässigt. Jag tappar bort mig. Som sagt, en smaksak.

I LoL, efter varje runda får du experience beroende på hur länge matchen pågick, om det är din första win-of-the-day och andra bonusar om du har det. Med levels(upp till 30) låser du upp runor samt mastery-points du kan spendera, rätt så likt systemet WoW använder. Runor finns i 3 stadier, Lv1, 2 och 3, och låses upp efterhand som du ökar i level. Det är mestadels saker som är en knuff early game.

Du får även IP efter varje runda som du kan använda för att köpa nya champions eller runor för. Om du vinner får du mer, givetvis, än när du förlorar, fast du får fortfarande en lagom summa när du förlorar så man känner inte sig helt straffad. Det enda som kostar riktiga pengar i LoL är om du vill ha olika skins på dina champions, samt EXP- eller IP-bonusar en period, alltså inget som påverkar gameplay överhuvudtaget. Det köps med sk. RP(Riot Points). Inget som är värst dyrt om du undrar, om jag får säga det själv.

Vet inte hur ofta HoN får nya heroes, men LoL får en ny champion varannan vecka. (Och det sägs att den nya map:en, Magma Chamber, släpps i sommar.) Finns två maps för tillfället, 5v5 och 3v3.

Det mest avgörande för mig var iof communityn och vänligheten. I HoN känner jag att jag lätt tappar bort mig bland items, vad som är bra och inte, och behöver läsa på och hänga med noggrant för att förstå vad jag ska göra. Gör jag fel blir folket lätt sura och du får ofta höra en massa skit istället för konstruktiv kritik om hur du ska bli bättre. I LoL har jag upplevt en hel del trevliga personer istället. Visst finns det sina tjuriga spelare här med fast inte alls lika många som jag upplevt det.

Angående items i LoL, ja, som sagt, finner det lättare hanterat. Det är lätt och går snabbt att veta vad saker och ting gör och för nybörjaren finns alltid 'Recommended items'. Vet inte riktigt hur lätt det är i HoN men hamnar du efter med levels pga. t.ex en disconnect eller liknande är det relativt lätt att kappa upp i levels och ordna till ekonomin så du får de items du behöver.

Just my 2 cents.

Medlem

Även om LoL var bättre än HoN, vilket det inte är, så förstår jag inte hur folk står ut med LoLs motor. Snacka om värdelös.
Bara en sån sak som inga replays och spectators gör LoL värdelöst som ett tävlingsinriktat spel.

Nej tack. HoN är tveklöst överlägset.

Medlem
Skrivet av unavailable:

Även om LoL var bättre än HoN, vilket det inte är, så förstår jag inte hur folk står ut med LoLs motor. Snacka om värdelös.
Bara en sån sak som inga replays och spectators gör LoL värdelöst som ett tävlingsinriktat spel.

Nej tack. HoN är tveklöst överlägset.

Vilket det inte är. Enligt dig. Smaksak. Hur är motorn värdelös? Jag tycker den fungerar bra. Visst, grafiken är väl visuellt snyggare i HoN, men den är kladdigare enligt mig, dvs jag tappar bort mig.

Edit: kan iof hålla med om att replay och spectator vore en bra sak om de kunde lägga till.

Inaktiv

Jag föredrar personligen HoN, men synd bara att communiten är så hemskt dålig i HoN.

Medlem

Föredrar HoN varje dag i veckan. Jag har fått uppfattningen att HoN är lite mer seriöst och lite mer tävlingsinriktat. Medans LoL är mer casual. HoN är väldigt svårt att bemästra, men ack så underhållande om man gör det!

Inaktiv

Bara en massa uppkäftiga snorungar som lirar dessa spel! Fy fan säger jag bara. Trodde inte att det var sant när jag testade liret förut.


signatur

War never changes.

Medlem

Tack för svar. Jag ska ta och testa HoN och se vad jag tycker. LoL spelar jag i vanliga fall, så de kan ju vara roligt att ha nått mera. Dock att spela LoL som är "gratis" och HoN som kostar.. Får se vad jag tycker, men de är roligt att få höra vad andra tycker..

Medlem

Jag körde lite HoN i betan, och det är precis som vissa säger - har man inte kunskaperna genetiskt implanterade så får man finna sig i att bli kallad både det ena och det andra.

Sen... arenarollspel? Really? Vad i HoN är det minsta rollspeligt?

Moderator | Testpilot
Skrivet av unavailable:

Även om LoL var bättre än HoN, vilket det inte är, så förstår jag inte hur folk står ut med LoLs motor. Snacka om värdelös.
Bara en sån sak som inga replays och spectators gör LoL värdelöst som ett tävlingsinriktat spel.

Nej tack. HoN är tveklöst överlägset.

Finns det visst, må det inte va gjort av Riot games men finns det gör det och iprincip alla lol spelare vet om det... Tsk.

LoL for the win!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag har kört HoN sedan en bit in på betan, och måste säga att det är ett underbart spel. speciellt om man gillar Dota. skillnaderna mellan HoN och LoL är många, jag har prövat LoL men det var verkligen inget för mig, jag uppfattade LoL som väldigt rörigt och "kladdigt". Jag tror det hänger mycket på vad man är van vid dock, så de som är vana vid LoL tycker det är lättare att hänga med i än HoN och vice versa.

HoN är mer tävlingsinriktat och "allvarligt" än LoL, så om man inte är speciellt duktig så får man höra det, men som tur är finns en ignore-funktion för de mest otrevliga typerna. Men jag tror att om man är öppen med sin nybörjarhet så får man mer tips och hjälp.

den största skillnaden mellan spelen, och viktigaste IMO, är att i HoN så får du allt för 30 dollar. Köper man spelet får man alla hjältar, alla items, allt. visst, det finns en del extra skins och sånt att köpa, men inget som förändrar hur bra ens hjälte är i spelet. LoL är "gratis" i den mån att om man inte köper något så får man väldigt lite till att börja med, men kan långsamt köpa nya grejer för pengar man tjänar i spelet, eller för verkliga pengar. ska man ha allt i LoL får man betala sjuka summor verkliga pengar, till skillnad från HoN, och om du inte köper grejer i LoL så kommer din hjälte vara sämre än andra, eftersom de har haft tid eller mer pengar att köpa bättre grejer för. Detta är vad som sänker LoL mest i mina ögon.

sen är ju grafiken, gameplayet och det mesta egentligen olika mellan de två spelen, och i mina ögon är HoN överlägset i alla kategorier. förutom möjligtvis communityt, som faktiskt är jävligt påfrestande till och från, men då finns ju alltid ignore-funktionen

Medlem

Varför HoN är bättre än LoL?
HoN har Scout :]

Medlem

Nu har jag faktiskt spelat både HoN och LoL så lite så jag kanske inte ska uttala mig egentligen. Men som jag förstått det så är ju HoN mer eller mindre en copy-paste av dota, bara det faktum att så fort icefrog lägger till något nytt i dota så finns det i Hon ett par veckor senare också.
Själv såg jag aldrig en enda anledning att byta ifrån dota, visst - klienten är bättre i hon, men nackdelen att behöva gå ifrån ~100 (eller hur många det nu fanns i dota när klonerna kom) hjältar som jag kan utan och innan var för stor.

Lol däremot, rätta mig om jag har fel, har jag fått intrycket av att det är en ganska nerdummad variant av det hela - man kan ju inte ens denya?
Att det har en trevligare community än både dota och lol är jag helt övertygad om, det är fasen inte välkommet att vara nybörjare i dota. Det är väldigt snäv inlärningskurva och grymt mycket du behöver veta innan du ens börjar spela dugligt.

Visst är det synd, men det blir så när alla dina medspelare är enormt beroende av att du inte dör varannan minut. Det är inte som många andra spel, shooters eller vad som helst, där det inte gör så himla mycket om en i laget ser till så de andra kan skratta hela vägen till fraggbanken.

Uhm, har tappat bort mig lite här, så avslutar inlägget nu.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

i grund och botten är HoN en copy-paste, det är ingen hemlis. S2 tillfrågade t.o.m. icefrog om det var ok att de gjorde en nästan identisk kopia av Dota, och det var det. någonstans på vägen tog det dock slut på copyandet, jag antar att valve tog någon slags licens eller så. så de hjältar som S2 släpper nu för tiden är mer originella, även om de i många fall är kombinationer av olika dota hjältar, men det är ingen ren copy-paste längre iaf.

Medlem

Har testat HoN och LoL efter att ha lirat Dota i över 5 års tid ungefär.
Medans LoL har känslan så tycker jag det saknas i HoN och det känns bara som en stor gröt.
LoL har fört vidare konceptet tycker jag så för mig finns det bara en efterträdare.

Medlem

Om du har spelat DotA 5 år och säger att LoL är en bra efterträdare måste du varit sjukt kass om nöjer dig med något som det. Grunden är fan inte ens i närheten lika, kan ej denya och man har tp alltid osvosv, jävla noobiferad version så det inte finns. Sedan säger folk att HoN är kladdigt? LoL är ju bara en hel gröt och allt är bara så jävla barnsligt

Medlem

jag gillar hur de flesta LoL spelarna tar upp pros/cons om sitt spel medans HoN spelarna bara säger att LoL suger och att HoN är bättre...
det är detta som ger min uppfattning om HoN's community


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem
Skrivet av moberg:

Jag har kört HoN sedan en bit in på betan, och måste säga att det är ett underbart spel. speciellt om man gillar Dota. skillnaderna mellan HoN och LoL är många, jag har prövat LoL men det var verkligen inget för mig, jag uppfattade LoL som väldigt rörigt och "kladdigt". Jag tror det hänger mycket på vad man är van vid dock, så de som är vana vid LoL tycker det är lättare att hänga med i än HoN och vice versa.

HoN är mer tävlingsinriktat och "allvarligt" än LoL, så om man inte är speciellt duktig så får man höra det, men som tur är finns en ignore-funktion för de mest otrevliga typerna. Men jag tror att om man är öppen med sin nybörjarhet så får man mer tips och hjälp.

den största skillnaden mellan spelen, och viktigaste IMO, är att i HoN så får du allt för 30 dollar. Köper man spelet får man alla hjältar, alla items, allt. visst, det finns en del extra skins och sånt att köpa, men inget som förändrar hur bra ens hjälte är i spelet. LoL är "gratis" i den mån att om man inte köper något så får man väldigt lite till att börja med, men kan långsamt köpa nya grejer för pengar man tjänar i spelet, eller för verkliga pengar. ska man ha allt i LoL får man betala sjuka summor verkliga pengar, till skillnad från HoN, och om du inte köper grejer i LoL så kommer din hjälte vara sämre än andra, eftersom de har haft tid eller mer pengar att köpa bättre grejer för. Detta är vad som sänker LoL mest i mina ögon.

sen är ju grafiken, gameplayet och det mesta egentligen olika mellan de två spelen, och i mina ögon är HoN överlägset i alla kategorier. förutom möjligtvis communityt, som faktiskt är jävligt påfrestande till och från, men då finns ju alltid ignore-funktionen

bara för att fråga, spelar du alla hjältar som finns i HoN hela tiden?
det gör man inte, man har vissa man tycker om och vissa man inte tycker om och då så kan man välja vilka man vill köpa till LoL och spara sina IP, eller ingame pengarna som de kallas till, och köpa någon man vill ha.
om man vill ha skins får man betala för riktiga pengar, men stämmer inte det i HoN också?


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Kanske dags att testa, senaste "dota" jag lirade var på WC3. Lite väl enformigt för min smak.

Medlem
Skrivet av torylva:

bara för att fråga, spelar du alla hjältar som finns i HoN hela tiden?
det gör man inte, man har vissa man tycker om och vissa man inte tycker om och då så kan man välja vilka man vill köpa till LoL och spara sina IP, eller ingame pengarna som de kallas till, och köpa någon man vill ha.
om man vill ha skins får man betala för riktiga pengar, men stämmer inte det i HoN också?

Nej, jag spelar ju såklart inte alla hjältar hela tiden, jag har mina favoriter och så. Men har man väl köpt HoN så har man alltid tillgång till alla hjältar och kommande hjältar. man kan aldrig spendera pengar på HoN för att få något mer än någon annan (bortsett från rent estetiska grejer som avatarer till forum, ikoner och nya skins till hjältar osv.). Skillnaden är väl att om man vill prova en ny hjälte, eller blir sugen på att spela en hjälte som man inte vanligtvis brukar köra, så är det bara att göra det. Man behöver inte spendera pengar för att köpa hjälten eller några "abilities" som finns i LoL. alla har samma förutsättningar.

Medlem

Det var mycket snack och lite information här. HoN är Dota-klonen som skiljer minst ifrån orginalet men det skiljer, dom gör balanseringar för att få spelet som dom vill och flera i S2 ingick i den tidiga gruppen som utvecklade DotA, Icefrog var inte ensam.

Skillnaderna spelmässigt mot LoL är att man kan neka motståndaren xp och guld genom att döda sina egna enheter, byggnader och hjältar så att inte dom får den dödande attacken. Hurvida detta är bättre eller ej är upp till var och en men det lägger till en till dimension till spelet.
Sen tycker jag HoN är något snabbare än LoL, kanske inte hur lång tid en match tar men hur lång tid man har på sig mellan liv och död. Jag personligen tycker dessutom riktigt illa om LoL:s betalmodell där man har ett gratis spel men är begränsad till att använda en visss uppsättning hjältar varje vecka som sedan ändras. Skall du ha tillgång till alla hjältar så kostar det bra mycket mer än HoN:s 30$ standard-pris där alla nuvarande och framtida hjältar ingår.


signatur
Inaktiv

Angående communityn i HoN.

Går du rakt in i match making som noob kommer du få höra massa tradiga saker om hur du spelar.

Leta upp ett gäng polare att spela med. Eller sök dig till practice games i början om du vill undvika detta.

Men vafan det är bara ett spel. Bara att ignorera folk tills man lärt sig spela. Man ska ju ha kul när man spelar. Jag skiter i om folk klagar på mig.

Tycker personligen mycket om HoN. Bra balanserat, metagame har större betydelse för vilka hjältar som spelas än balansering av de samma.

Sen report a player kom så är attityden bättre i HoN kan inte jämföras mot betan när det ett tag var riktigt illa.

Medlem
Skrivet av freffa:

Om du har spelat DotA 5 år och säger att LoL är en bra efterträdare måste du varit sjukt kass om nöjer dig med något som det. Grunden är fan inte ens i närheten lika, kan ej denya och man har tp alltid osvosv, jävla noobiferad version så det inte finns. Sedan säger folk att HoN är kladdigt? LoL är ju bara en hel gröt och allt är bara så jävla barnsligt

Nej, jag spelade riktigt bra faktiskt om jag ska vara ärlig. Körde på Ggarena och även cup:er där ibland.
Deny är ju bara bra att de tagit bort för då blir det mer focus på heroes tidigt i matchen istället. Betydligt mer harass.

Noobiferad version? Nej det tycker jag inte. Tycker som sagt att de utvecklat "dota"-konceptet till något bättre.

Ja hon är väldigt kladdigt enligt mig jämfört med LoL.

Jag tycker snarare det är du som verkar vara barnslig om något.

Medlem
Skrivet av torylva:

jag gillar hur de flesta LoL spelarna tar upp pros/cons om sitt spel medans HoN spelarna bara säger att LoL suger och att HoN är bättre...
det är detta som ger min uppfattning om HoN's community

Även fast alla här faktist har sagt varför de föredrar HoN?

Jävla fanboy.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av unavailable:

Även om LoL var bättre än HoN, vilket det inte är, så förstår jag inte hur folk står ut med LoLs motor. Snacka om värdelös.
Bara en sån sak som inga replays och spectators gör LoL värdelöst som ett tävlingsinriktat spel.

Nej tack. HoN är tveklöst överlägset.

Finns det visst, må det inte va gjort av Riot games men finns det gör det och iprincip alla lol spelare vet om det... Tsk.

LoL for the win!

Fast den replayfunktionen är ju ganska småtrasig. Jag personligen föredrar LoL, spelar det dagligen och har riktigt roligt med det, men just replays behöver de fixa till bättre sometime

Jag tillhör väl de som spelar "for the lulz" istället för att spela sådär superseriöst, och då tycker jag att LoL känns mer lätttillgängligt för mig än HoN. Fast i slutändan så spelar alla mina kompisar LoL och det är pga sin "gratistjänst" enklare för nya vänner att testa spelet. Undviker spela med allt för många randoms i teamet, det förtar det roliga jag kan få med att spela med kompisar.

Sen att man ska behöva sorteras och ses ner på för att man spelar det ena eller andra är fånigt. Är vi inte, oberoende om man spelar LoL, HoN eller Dota, alla fans av samma spelstil och kan bete oss som vuxna människor och diskutera saker utan att se ner på varandra?


signatur

Videomupp

12
Skriv svar