Lååååångsamt

Medlem
Lååååångsamt

Ja det är inte så lätt som det låter kanske att köra i gångfart med motorcykel. Men det är tanken att man ska genomföra hela lågfartsprovet i just gångfart och dessutom köra genom serpentinbanor och göra garagesvängar. Jag och svärfar var ute idag och tränade och det gick riktigt bra. Det känns bättre och bättre för varje gång och jag har nu nästan två veckor kvar till uppkörningen och borde vara i fin form tills dess.
Av någon anledning är det alltid svårare att svänga åt något av hållen, ena dagen kan det vara vänster för att nästa gång vara höger som sätter spöken i huvudet. Märkligt, man borde ju bli bättre och bättre på båda hållen ju mer man övar.

Vädret var skönt med lite sol emellanåt, mestadels molnigt dock och understället värmde gott i fartvinden.

På vägen hem passade vi på att stanna vid en godisfabrik och det var riktigt grymt! Billigt och snorfärskt godis supergott!

Kvällen består av att träffa några vänner och slappa lite hemma hos dem. Det blir trevligt!
Nu ska jag tillbaka till min godispåse i tv-soffan På lördagar får man äta godis när man vill på dygnet

#blogg

Medlem
Lååååångsamt

Brukar ju alltid vara att man är sämre åt ena hållet än det andra, faktiskt. Men jag har aldrig känt att det varierat sådär. (Nu pratar jag inte om motorcykel, men det är samma tanke.. )

tugg tugg moampff. vha? vaf fa ru? Tugg nanmnm ...mmm Godis..!
Vad blir det för hyrfilm denna lördag då? eller duger tv'n.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Deathstalker!

Medlem

Haha har kanske att göra med att jag nästan är lika mycket vänster som högerhänt/fotad.

Godis är gott ja! Blir nog ingen film för mig ikväll men jag ska antagligen gå och se nya piratesfilmen på bio i veckan. Kan bli ball!

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

tugg tugg moampff. vha? vaf fa ru? Tugg nanmnm ...mmm Godis..!
Vad blir det för hyrfilm denna lördag då? eller duger tv'n.

Jag tror du själv kommer sitta vid tvn då det är ESC, är man en toffla så kan sånt ske.

Medlem

Ha ha kallar du Traveller för toffel hehehe

Nej min fru skulle i alla fall aldrig i hela livet sitta och se ESC. Inte för allt smör i Småland!
Är precis hemkommen från trevlig kväll hos vänner och blev omkörd av 7 polisbilar med sirener och blåljus och en jäääääävla fart!! Ingen aning om vart de skulle, tidningarna har inte skrivit något ännu. Men viktigare än att hämta kaffe på macken var det i alla fall

"Tofflan" ångrar inget och blir blir lättstött av att kallas toffla.
"Ingen berättar för Traveller vad Traveller ska göra, bara Traveller berättar för Traveller vad Traveller ska göra!";)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av manuelek:

Ha ha kallar du Traveller för toffel hehehe

Nej min fru skulle i alla fall aldrig i hela livet sitta och se ESC. Inte för allt smör i Småland!
Är precis hemkommen från trevlig kväll hos vänner och blev omkörd av 7 polisbilar med sirener och blåljus och en jäääääävla fart!! Ingen aning om vart de skulle, tidningarna har inte skrivit något ännu. Men viktigare än att hämta kaffe på macken var det i alla fall

Sverige är ju med, spänningen är hög. Speciellt omröstningen. Var faktiskt spännade ett bra tag igår.

Skrivet av Traveller in time:

"Tofflan" ångrar inget och blir blir lättstött av att kallas toffla.
"Ingen berättar för Traveller vad Traveller ska göra, bara Traveller berättar för Traveller vad Traveller ska göra!";)

Amen förlåt då tit.

1
Skriv svar