E3 topp 30 - GTA V

Robot
E3 topp 30 - GTA V

Rockstar tiger men spekulationerna till denna efterlängtade uppföljare haglar tätt.

#grand-theft-auto-5-2, #rockstar-games, #nintendo, #bully-scholarship-edition, #table-tennis, #manhunt-2


Medlem
E3 topp 30 - GTA V

Hoppas att detta tyder på att project café blir en mer "normal" spelkonsol vill ha ett zelda med vanliga kontroller, så man kan ligga ner i soffan och spela

Medlem

Glöm inte China Town Wars som kom först till NDS. Senare PSP

Bara dom får till flytet i motorn så är jag nöjd...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tror verkligen inte att vi kommer få höra något om GTA 5 i år. R* har tillräckligt med bollar i luften. Allt E3-snack kommer nog handla om Max Payne 3 och Agent för Rockstars del.


signatur

Imperator

Medlem

Mja, det känns ganska fisljummet vid det här laget, man kanske får spela basket med sina hood gangster vänner denna gång.

Medlem

Gör san andreas stories med IV motorn så är jag nöjd

Medlem

Jag vill veta mer om Agent, fast ett GTA V vore inte fy skam det heller

Medlem
Skrivet av visan:

Gör san andreas stories med IV motorn så är jag nöjd

Precis min tanke! Tänk vad underbart att åka längs "The strip" med den grafikmotorn. Sen får dom fan se till att börja göra spel till PC igen >:(

Inaktiv
Skrivet av honkezor:
Skrivet av visan:

Gör san andreas stories med IV motorn så är jag nöjd

Precis min tanke! Tänk vad underbart att åka längs "The strip" med den grafikmotorn. Sen får dom fan se till att börja göra spel till PC igen >:(

Håller helt klart med. San Andreas + känslan från Vice City in i IV motorn och ni har GTA V klart!

Medlem

Ge mig GTA europa! Tror tyvärr inte heller på någon vidare info om GTA 5 vid E3. Om Nintendo droppar bomben att de släpper GTA-V med konsol releasen gör det den bästa PR kicken de möjligen kan. Man kanske ska köpa poster i nintendo..

Medlem

GTA 5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! LÄNGTAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AW8
Medlem

Längtar som fan till GTA V!

Bryr mig inte om det utspelar sig i Vice City, Los Santos eller London, det kommer garanterat att bli underbart ändå!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

Detta kan verkligen bli kul!:):):) Men däremot så om jag ska köpa det får dom faktiskt göra miljö mer som i san andreas. Mer förrändringar och landsbyggen m.m. Jag kan knappt hitta i GTA IV gällande alla öarna. På san andreas kunde jag nästan varenda hörn. Men dom får gärna ta med MP igen det var nog det bästa sättet man kunde göra ett MP till detta spelet. Men som sagt GTA V+eneklt att hitta i sataden+landsbyggnaden igen, och dom har en deal:D

Medlem

Snälla låt det vara vice city!

Medlem
Medlem

yes , ett nytt GTA vill jag ha!

Medlem

Först och främst blir väl en eventuell uppföljare den sjätte upplagan i GTA-serien(GTA1,2,3+Vicecity och San Andreas+GTA4 och 5?=6 !!? )
Hursomhelst har gta serien tappat bort sig lite i och med 4:an. Dels p.g.a att story kändes lite väl spretig och saknade lite av de där röda tråden som var så bra i tidigare spel.
Sen att Rockstar fick för sig att man skulle skippa 3:ans vettiga kameravinklar, och tvinga spelaren att hela tiden slåss med musen för att se vart man kör och ifall man har något framför sig, var ju inte heller så lyckat.(speciellt inte om man har dragit på sig lite för många wanted stars:O )


signatur

jag inte hittat på något vettigt att skriva här än

Medlem

Om Rockstar släpper en nintendo-exklusiv Manhunt 3 utan censur så kommer jag garanterat köpa en Wii 2. Har fortfarande minnen av grisbossen med motorsåg i ettan haha.

Medlem

GTA serien är en av mina favoriter. Men med tanke på hur r* horar sig till konsoler så är något släpp överhuvudtaget till pc bara att glömma.

Bra är kanske det, då GTA IV till pc var horribelt dåligt kodat.

Skrivet av bionicman:

Först och främst blir väl en eventuell uppföljare den sjätte upplagan i GTA-serien(GTA1,2,3+Vicecity och San Andreas+GTA4 och 5?=6 !!? )
Hursomhelst har gta serien tappat bort sig lite i och med 4:an. Dels p.g.a att story kändes lite väl spretig och saknade lite av de där röda tråden som var så bra i tidigare spel.
Sen att Rockstar fick för sig att man skulle skippa 3:ans vettiga kameravinklar, och tvinga spelaren att hela tiden slåss med musen för att se vart man kör och ifall man har något framför sig, var ju inte heller så lyckat.(speciellt inte om man har dragit på sig lite för många wanted stars:O )

de har verkligen lyckats fucka upp namnen, så visst är det gta 5,6,7,8 ? ingen vet. gg r*

Medlem

Ingen brådska med GTA V, har själv inte varvat GTA IV än trots att jag ändå nästan bara direkt gjort huvuduppdragen. Har inte testat extensionerna heller.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av honkezor:
Skrivet av visan:

Gör san andreas stories med IV motorn så är jag nöjd

Precis min tanke! Tänk vad underbart att åka längs "The strip" med den grafikmotorn. Sen får dom fan se till att börja göra spel till PC igen >:(

Håller helt klart med. San Andreas + känslan från Vice City in i IV motorn och ni har GTA V klart!

Skulle vilja se all natur från SA i GTAIV-motorn!

Medlem
Skrivet av raefzm88:

GTA serien är en av mina favoriter. Men med tanke på hur r* horar sig till konsoler så är något släpp överhuvudtaget till pc bara att glömma.

Bra är kanske det, då GTA IV till pc var horribelt dåligt kodat.

Skrivet av bionicman:

Först och främst blir väl en eventuell uppföljare den sjätte upplagan i GTA-serien(GTA1,2,3+Vicecity och San Andreas+GTA4 och 5?=6 !!? )
Hursomhelst har gta serien tappat bort sig lite i och med 4:an. Dels p.g.a att story kändes lite väl spretig och saknade lite av de där röda tråden som var så bra i tidigare spel.
Sen att Rockstar fick för sig att man skulle skippa 3:ans vettiga kameravinklar, och tvinga spelaren att hela tiden slåss med musen för att se vart man kör och ifall man har något framför sig, var ju inte heller så lyckat.(speciellt inte om man har dragit på sig lite för många wanted stars:O )

de har verkligen lyckats fucka upp namnen, så visst är det gta 5,6,7,8 ? ingen vet. gg r*

Håller med om att GTA IV var ett hån mot PC-spelarna. Utvecklarna förtjänar ett dygnslångt bad i kokande smör för den fadäsen.

Angående den kronologiska ordningen på spelen har jag alltid uppfattat det som olika benämningar på spelmotorgenerationer. Låt mig förtydliga:

Första generationen bestod av GTA och GTA London, skapade på den första spelmotorn i serien.
Andra generationen bestod av en ny motor, det blev endast GTA 2.
Tredje generationen startades med GTA 3 och följdes kort därefter av Vice City och San Andreas. Dessa tre byggdes på RenderWare-motorn. (Hit kan även Vice City Stories och Liberty City Stories räknas.)
Fjärde generationen består hittills av GTA IV samt DLC-paketen Lost and Damned och Glade Tony. Alla dessa är skapade med RAGE-motorn.

Om min teori håller så kommer GTA V att vara uppbyggd på en helt ny motor, men det återstår att se.
Hoppas det här rätade ut ett par frågetecken, god helg!

Sen edit: Formaterade texten för att göra den mer lättläst.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Hoppas på att få se nytt Red Dead spel från R* mer än ett nytt GTA faktiskt, fast GTA V skulle ju kunna vara trevligt det också!

Medlem
Skrivet av zyr0k:
Skrivet av raefzm88:

GTA serien är en av mina favoriter. Men med tanke på hur r* horar sig till konsoler så är något släpp överhuvudtaget till pc bara att glömma.

Bra är kanske det, då GTA IV till pc var horribelt dåligt kodat.

Skrivet av bionicman:

Först och främst blir väl en eventuell uppföljare den sjätte upplagan i GTA-serien(GTA1,2,3+Vicecity och San Andreas+GTA4 och 5?=6 !!? )
Hursomhelst har gta serien tappat bort sig lite i och med 4:an. Dels p.g.a att story kändes lite väl spretig och saknade lite av de där röda tråden som var så bra i tidigare spel.
Sen att Rockstar fick för sig att man skulle skippa 3:ans vettiga kameravinklar, och tvinga spelaren att hela tiden slåss med musen för att se vart man kör och ifall man har något framför sig, var ju inte heller så lyckat.(speciellt inte om man har dragit på sig lite för många wanted stars:O )

de har verkligen lyckats fucka upp namnen, så visst är det gta 5,6,7,8 ? ingen vet. gg r*

Håller med om att GTA IV var ett hån mot PC-spelarna. Utvecklarna förtjänar ett dygnslångt bad i kokande smör för den fadäsen.
Angående den kronologiska ordningen på spelen har jag alltid uppfattat det som olika benämningar på spelmotorgenerationer. Låt mig förtydliga:
Första generationen bestod av GTA och GTA London, skapade på den första spelmotorn i serien.
Andra generationen bestod av en ny motor, det blev endast GTA 2.
Tredje generationen startades med GTA 3 och följdes kort därefter av Vice City och San Andreas. Dessa tre byggdes på RenderWare-motorn. (Hit kan även Vice City Stories och Liberty City Stories räknas.)
Fjärde generationen består hittills av GTA IV samt DLC-paketen Lost and Damned och Glade Tony. Alla dessa är skapade med RAGE-motorn.
Om min teori håller så kommer GTA V att vara uppbyggd på en helt ny motor, men det återstår att se.
Hoppas det här rätade ut ett par frågetecken, god helg!

Stämmer utmärkt. Så egentligen borde rubriken vara "Nästa GTA" istället. Men jag förstår att man använder "V" i underlättande syfte. Man får väl hoppas att de optimerar motorn bättre till nästa spel, om inte det grafiska så iallafall nätverkskoden.

Medlem

gissar på att de vill vänta tills efter La Noire's release. Antagligen för att de är rädda att det skulle kunna påverka LA's release, vilket det skulle antagligen göra

Medlem

Nyheten om GTA 5 kommer vara så stor att den inte behöver E3.
För referens: läs om releasen av GTA IVs första trailer.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Medlem
Skrivet av TheGreatHydra:

gissar på att de vill vänta tills efter La Noire's release. Antagligen för att de är rädda att det skulle kunna påverka LA's release, vilket det skulle antagligen göra

protip: L.A. Noire släpps på Fredag^^


signatur

// Bacon <3

1
Skriv svar