Mount & blade with fire and sword

Inaktiv
Mount & blade with fire and sword

Nån annan som har testat detta?

Jag måste säga att det är ett spel som man vill älska men det slår en på nötterna hela tiden >.<
Gillar starkt att de ha satt en i cossacks eran, härligt ha gevär/pistoler men det är nog det största felet med spelet för det skadar allt för mycket.

Visst den regeln gäller ju alla, men det känns surt att man skaffar sig den bästa armor o blir one shottad två min i striden,mesta tiden i spelet har jag spenderat som fånge för det är ytterst sällan man vinner en utan att få sitt huvud av skjutet.

Nog gnällt om gevären, nästa steg är att man kan inte skaffa sig frivilliga bönder från byar längre för att kunna skapa en arme så måste man rida genom kung o rike för att hitta en merc camp o köpa din arme.

Dina soldater går inte upp i level o ändra utseendet på samma sätt som föregångaren, dina grupper av unit går upp i level precis som de vore specialare personer de som man hitta i warband(de finns forfarande såna i puben)

Priserna för granater,vapen o armor är hutlösa >.<
O för er alla som lira som kvinna/tjej i spel det går inte längre i singleplayer vet dock inte om det går i multiplayer .

Sist men inte minsta saken jag störde mig på var att man kan inte välja man ska börja, man börjar alltid på samma plats precis som man gjorde i första mount & blade

Men nu till de positiva sakerna, lätt att prata med village elder slipper springa runt i byn för prata med han, han går att nå i meny. Lätta att hitta snubbar att fajtas med (även om de piskar en xD)

Det finns en enkel snabb tutorial men den täcker bara de enkla striderna så allt annat får du lista ut själv.

Gillar du mount & blade warband så håll dig till det, men vill du tvunget ha gevär o leva i cossacks era så give it a go. Multiplayer är nog jävlit kul att lira.

Men ett litet tips rid aldrig rakt mot en grupp av gevärsmen ;D

Betyg? ja jag hade nog gett det 8 av 10 men tyvärr så blir det "bara"
6 av 10
minus
-insta death,
-bli fångad nonstop kvittar hur man gör
-svårare att skaffa units
-priserna på sakerna
-gevär/pistoler

plus
-lättare meny(nå village elder lättare)
-gevär/pistoler
-rolig tidsperiod
-Russar o cossacker


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem

Jag måste hålla med, lite tråkigt att man måste hålla sig undan för alla skott dock är ett tips att köra med sköld för det funkar utmärkt att blockera alla skott (nästan).

Spelet får av mig också 6/10

Warband 9/10

Medlem

With fire and sword är precis som ett till mod och inget annat, det enda jag skulle köpa det för är för att det är det enda moddet som har Sverige i både singeplayer och multiplayer. Det finns inget annat som lockar.


signatur

Wai

Medlem

Blev även jag lite besviken på With fire and sword. Har hittills i stort sätt bara mött fiender med musköter och pikar, vilket gör de jävligt svårt att slå fienden. Skoj att kriga för Sverige iaf

Warband är mycket bättre, så dom får nog ta och tänka om när dom släpper nästa M&B.

Inaktiv

Att Sverige är med, är bara ett plus ;D
Men som sagt warband<3 o man nu vill ha gevär så finns det mods till warband som sköter det.


signatur

Psn name:Demodemo222

Medlem
Skrivet av Demodemo:

Att Sverige är med, är bara ett plus ;D
Men som sagt warband<3 o man nu vill ha gevär så finns det mods till warband som sköter det.

Håller med, Warband med mods sköter det alldeles utmärkt

Medlem

jag tycker det här nya unite systemet e bättre slipper man rida runt i 30 byar för att få ihop en bra armè plus att man uppgraderar deras equipment iställe för att lvla dom. blir fångad har inte ens hänt mig än, men jag tycker om warband mer också.
demodemo har du provat köra en caravan trade så kan du få in 40k om du hittar en bra råvara

Medlem
Skrivet av Demodemo:

...man nu vill ha gevär så finns det mods till warband som sköter det.

Här är en länk till Mount & Musket moddet

Megadelux

Jag köpte spelet via steam och har spelat någon vecka ingame bara, har inte blivit tillfångatagen än och har 24 musketmen i följeslag. Om du möter jämnt antal män +lite mer så är det bara "hold this position" på en bra hög plats och stå och mata, när dom kommer in till närstrid är dom MINST halverade om ens det.

Inaktiv
Skrivet av mantis87:

jag tycker det här nya unite systemet e bättre slipper man rida runt i 30 byar för att få ihop en bra armè plus att man uppgraderar deras equipment iställe för att lvla dom. blir fångad har inte ens hänt mig än, men jag tycker om warband mer också.
demodemo har du provat köra en caravan trade så kan du få in 40k om du hittar en bra råvara

Det har jag testat, visst jag hade inte testat det när jag börja denna tråden^^


signatur

Psn name:Demodemo222

Megadelux

Har petat upp en dedicated server som heter Eskilstuna på min stationära hemma.
: )

Inaktiv
Skrivet av renod:

Har petat upp en dedicated server som heter Eskilstuna på min stationära hemma.
: )

sorry kan jag inte joina pågrund av host host anledning som jag ej får nämna här ;D haha


signatur

Psn name:Demodemo222

Megadelux

Men seriöst. Köp det via steam eller något. 150:- Kasst att göra det jag utgår ifrån det du gör mot en sån liten tillverkare.

Inaktiv
Skrivet av renod:

Men seriöst. Köp det via steam eller något. 150:- Kasst att göra det jag utgår ifrån det du gör mot en sån liten tillverkare.

atm har jag runt 5kr så jag har inget att lägga ut xD haha väntar bara på nästa runda pengar ska komma in


signatur

Psn name:Demodemo222

1
Skriv svar