Brink uppdaterat - första DLC:t blir gratis

Robot
Brink uppdaterat - första DLC:t blir gratis

Splash Damage har uppdaterat Windows-versionen samt släppt en smärre fix till Xbox 360-utgåvan av Brink. Än mer är att vänta till alla format - plus att du kommer få första DLC-paketet utan kostnad.

#brink, #splash-damage


Medlem
Brink uppdaterat - första DLC:t blir gratis

Wow. DLC redan...? o_O

Medlem

Så länge dom är gratis får dom komma hur snabbt som helst.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

bra att de bryr sig om spelet fortfarande. Och att de patchar så snabbt. fattas bara att dom lägger till funktionen att stänga av bottarna helt så man aldrig ploppar in i ett sånt spel. På alla plattformer då. Om de ordnar med bottarna är det ett köp för mig och då säljer BLOPS också.

Medlem

Har faktiskt inte spelat en enda 8v8 match än som innehållit en enda bot. Enda som är felet är att många inte bryr sig om att försvara punkter eller anfalla punkterna som man ska förstöra. Så den mänskliga faktorn är vad som är det största felet som i alla spel.

Men det är ju riktigt bra av dom att ge ut första DLC gratis som plåster på såren för alla besvär folk har.

Medlem

Oh, Nice service! hoppas dom fixade ljudbuggen på ena banan också.

Medlem

Nice med gratis dlc

Medlem

De börjar prata om gratis DLC och all ilska är som bortblåst. Det där var säkert planerat att släppas gratis ändå


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Gratis är (oftast) gott Vad tycker ni andra om detta spel so far?


signatur
Medlem

Att spela med folk som förstår spelet: Massiv seger
Att spela med randoms som inte förstår teamplay: Bots kom tillbaka, allt är förlåtet

Medlem

Vad blir betyget efter DLC:n? Vill verkligen testa detta men jag vet inte om det är värt pengarna om spelet suger.

Inaktiv
Skrivet av MrStrange:

Gratis är (oftast) gott Vad tycker ni andra om detta spel so far?

Skeptiskt till om det kommer hålla länge -- men det är riktigt kul när saker och ting kommer omkring. Har lirat det ett par timmar och känner att det var värt pengarna

MEN -- det är inte drop-in-drop-out spel. Förvänta dig minst 20-30 minuter för varje session. Kan vara frustrerade när man lirar med rådumma människor.

Medlem
Skrivet av iramirion:
Skrivet av MrStrange:

Gratis är (oftast) gott Vad tycker ni andra om detta spel so far?

Skeptiskt till om det kommer hålla länge -- men det är riktigt kul när saker och ting kommer omkring. Har lirat det ett par timmar och känner att det var värt pengarna

MEN -- det är inte drop-in-drop-out spel. Förvänta dig minst 20-30 minuter för varje session. Kan vara frustrerade när man lirar med rådumma människor.

Har precis köpt spelet men tänker inte spela det förens jag har uppgraderat klart min rigg så man kan njuta ordentligt

Ingen drop-in-drop-out? wtf? Det hade jag uppfattat att det skulle vara då bottarna ska ersätta bristen på mänskliga spelare :S


signatur
Inaktiv
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av MrStrange:

Gratis är (oftast) gott Vad tycker ni andra om detta spel so far?

Skeptiskt till om det kommer hålla länge -- men det är riktigt kul när saker och ting kommer omkring. Har lirat det ett par timmar och känner att det var värt pengarna

MEN -- det är inte drop-in-drop-out spel. Förvänta dig minst 20-30 minuter för varje session. Kan vara frustrerade när man lirar med rådumma människor.

Har precis köpt spelet men tänker inte spela det förens jag har uppgraderat klart min rigg så man kan njuta ordentligt

Ingen drop-in-drop-out? wtf? Det hade jag uppfattat att det skulle vara då bottarna ska ersätta bristen på mänskliga spelare :S

Ja jo, men vad jag menar är att det är inte kul att spela i 2 minuter

Inaktiv
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av iramirion:
Skrivet av MrStrange:

Gratis är (oftast) gott Vad tycker ni andra om detta spel so far?

Skeptiskt till om det kommer hålla länge -- men det är riktigt kul när saker och ting kommer omkring. Har lirat det ett par timmar och känner att det var värt pengarna

MEN -- det är inte drop-in-drop-out spel. Förvänta dig minst 20-30 minuter för varje session. Kan vara frustrerade när man lirar med rådumma människor.

Har precis köpt spelet men tänker inte spela det förens jag har uppgraderat klart min rigg så man kan njuta ordentligt

Ingen drop-in-drop-out? wtf? Det hade jag uppfattat att det skulle vara då bottarna ska ersätta bristen på mänskliga spelare :S

Ja jo, men vad jag menar är att det är inte kul att spela i 2 minuter

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Har faktiskt inte spelat en enda 8v8 match än som innehållit en enda bot. Enda som är felet är att många inte bryr sig om att försvara punkter eller anfalla punkterna som man ska förstöra. Så den mänskliga faktorn är vad som är det största felet som i alla spel.

Men det är ju riktigt bra av dom att ge ut första DLC gratis som plåster på såren för alla besvär folk har.

Tyvärr är det här det största problemet med MP spel överhuvudtaget, de flesta människor är för egoistiska/dumma för att hjälpa laget, BC2 är fan extremt i rush! Alla kör chewbaccastyle och sitter så långt fram de kan De gjorde ju iaf ett försök med att belöna den armerande personen med 250 xp

Hur funkar spelet i övrigt?!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Finns det något kvar av den svenska ET-scenen, och i så fall, hur ställer de sig inför Brink? Jag spelade lite i en ET-klan en gång i tiden och det skulle kanske vara roligt att hoppa på det tåget igen.

Medlem

Jag älskar spelet!! ända problemet är ljudet kan dö ibland eller iaf ljudet från skott och fotsteg.... Hoppas patchen som fixar det kommer snart! Lagget fixade dem efter bara några timmar på PC

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Tyvärr är det här det största problemet med MP spel överhuvudtaget, de flesta människor är för egoistiska/dumma för att hjälpa laget, BC2 är fan extremt i rush! Alla kör chewbaccastyle och sitter så långt fram de kan De gjorde ju iaf ett försök med att belöna den armerande personen med 250 xp

Hur funkar spelet i övrigt?!

Spelet för mig funkar prima, enda problemet jag haft är att ljudet försvunnit 2 ggr igår men det är bara att rejoina servern så funkar det igen (slapp ATI problemen själv \o/ har ett 5850). Spelet i sig är riktigt kul när folk gör det dem ska. Hade tidigare ikväll en grupp som satt vid fiendens start... bara jag på defence, 3 st tog sig förbi dom och planterade en bomb, försökte men var för svårt själv som Engi mot en Soldier och 2 Medic's... förlorade rundan så klart också :D.
Ibland undrar man om inte skadan på vapnen behöver fixas en aning dock hehe (då man dör av 2 skott medans man satt 30 skott i bröstet på den andre utan att han har en sniper eller gjort HS), men Medic behöver helt klart en liten nerf i själv healing.

Finns vissa servrar som laggar utav bara attan, men 90% funkar felfritt för mig. Dock verkar ju server antalet stiga hela tiden, var 730~ igår mitt på dagen totalt, ikväll har det stigit till 1050~, och många har folk som spelar.

Kan säga att om man gillar TF2 (objectives), Borderlands (miljö, vapen syn etc) och lite BC2 (objectives och samspelet) skulle jag säga att man har Brink, och man antagligen skulle tycka det är roligt så länge man inte är en som BARA spelar som i CoD (döda, döda, döda) och vill ha ett spel som ÄR som CoD (Ja, jag har CoD och BC2, så innan någon kastar bajja på en så vet jag att det finns flera spel sätt i CoD, men de flesta kör bara för att "döda, döda, döda"). Döda 50 st på en runda kan fortfarande göra att du ligger längst ner på listen i spelet, fast det sköna är att man inte ser hur många man dödat och hur ofta man dött. Allt handlar om lagets seger, så tror detta med lite tweaking och fler maps kan bli en bra MP clan shooter. I kort, CoD fanboy = du gillar det antagligen inte.

Fasen va långt detta blev haha flög iväg i min egen värld där... men kanske det ger fler som undrar en liten bild från en som spelat det och funderar över spelet. FZ's betyg på 3/5 är ganska korrekt tills vi får någon fler bana och lite mer små saker samt att dem fixar alla problem som folk har. Då kan det hoppa upp till en 4/5 spel helt klart, räkna inte med att det har en bra SP eller att det är gjort för SP... spelet är helt och hållet gjort för MP och varför man skulle köpa det i första hand.

PS: Har man en singel core processor så funkar inte spelet till 100% säkerhet, man MÅSTE ha minst en dual core för att spela spelet annars så låser det sig på introt (kompis har de problemen och läste på SD's forum att det är det som är problemet).

Medlem

Givande läsning, tackar jag för! Är lite fundersam än.. känns inte som det är värt pengarna och eftersom större delen av min speltid går till BC2(tröttnat men är ju king så va fan..) har jag nog inte plats för Brink nu


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Givande läsning, tackar jag för! Är lite fundersam än.. känns inte som det är värt pengarna och eftersom större delen av min speltid går till BC2(tröttnat men är ju king så va fan..) har jag nog inte plats för Brink nu

Du får helt enkelt bara vänta tills du vet säkert då :D. I alla fall tills dem fixat ATI/AMD problemen då jag ser att du har ett ATI/AMD kort, man väger verkligen på en 50-50 chans att det funkar felfritt. BC2.. vet inte varför men jag tröttnade efter att jag låst upp allt på level 35. Är kung som du säger men antar att jag gick berserk på alla "icke tänkande spelare" och medic spammare :).

Ska väl läggas till att det ser ut (om man läser på Steam forumet) som att man antingen älskar eller hatar spelet för det mesta, gränsen mellan är väldigt liten.

Typ: | ---------------ogillar----------------- | gillar | ---------------älskar---------------- |

Medlem

Okej, hade de satsat på ordentliga dedikerade servrar hade det inte varit något problem, men p2p är dömt att misslyckas och bör dö ut.
Att de sedan kan släppa en DLC veckor efter release luktar "material vi rippade från spelet för att sen släpap som DLC" lång väg, ingen studio kan göra en seriös DLC så fort. Nu släpper de den gratis för att få lite goodwill, smart då få lär reagera...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Okej, hade de satsat på ordentliga dedikerade servrar hade det inte varit något problem, men p2p är dömt att misslyckas och bör dö ut.
Att de sedan kan släppa en DLC veckor efter release luktar "material vi rippade från spelet för att sen släpap som DLC" lång väg, ingen studio kan göra en seriös DLC så fort. Nu släpper de den gratis för att få lite goodwill, smart då få lär reagera...

Wow wow wow wow wow! är det endast p2p?! Hoppar Brink


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Och så var det det här med att sälja ett FÄRDIGT spel... Vilken annan tillverkningsindustri säljer halvfärdiga produkter? Känns som att många spel på senare tid inte är färdiga förrän efter ett kvartal av patchar och updates...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Okej, hade de satsat på ordentliga dedikerade servrar hade det inte varit något problem, men p2p är dömt att misslyckas och bör dö ut.

Viiiilken platform pratar du om nu? =S
http://bethblog.com/index.php/2011/04/28/brink-dedicated-serv...

Medlem
Skrivet av Gabe:
Skrivet av Grumbledock:

Okej, hade de satsat på ordentliga dedikerade servrar hade det inte varit något problem, men p2p är dömt att misslyckas och bör dö ut.

Viiiilken platform pratar du om nu? =S
http://bethblog.com/index.php/2011/04/28/brink-dedicated-serv...

Konsol (så klart), det är ju trots allt den största *trollface*
Sedan kan man undra vad det vore för kvalité på servrarna om man bara får spela 8 människor online för att de ska slippa lagg. Det brukar ju en p2p klara av ganska bra, det är väl en Pentium 4 som står och brummar i serverrummet antar jag *lol*

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Konsol (så klart), det är ju trots allt den största *trollface*
Sedan kan man undra vad det vore för kvalité på servrarna om man bara får spela 8 människor online för att de ska slippa lagg. Det brukar ju en p2p klara av ganska bra, det är väl en Pentium 4 som står och brummar i serverrummet antar jag *lol*

Dock använder ju PC helt vanliga "dedikerade" servrar, och inte P2P som MW2

Medlem

Laddade ner "demot" av spelet, körde givetvis mod bottar men gillade inte spelet. Tyckte det var lite segt. Troligen mer fart när man kör mot players då, men nej. Fastnade inte för det, så inget köp för mig.

Inaktiv

Härligt med gratis DLC!

Medlem

Gratis DLC idag är i stort sett ett erkännande att ditt spel suger och du försöker fånga in fler samt tillfredställa de missnöjda.

TDU2 någon?

12
Skriv svar