E3 topp 30 - Xbox 720

Robot
E3 topp 30 - Xbox 720

Låt spekulationerna härja - kommer Microsoft att annonsera uppföljaren till sex år gamla Xbox 360 nu i sommar?

#sony, #microsoft


Medlem
E3 topp 30 - Xbox 720

Den vill vi se ja...

Medlem

Jag tror inte, ifs har dom ju varit på latsidan vad gäller exklusiva lir.. Jobbar deras första parts utvecklare på nya konsollen månne. Njaaaa. Lurigt. Men jag tror det inte blir förns 2012.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Dödar man inte befintlig plattform om man aviserar nya för tidigt. Tror inte det är smart.

Hur har Xbox varit vad gäller uppåtkompatibelt så långt?
Om man fixar det så är det en annan femma kanske då spelen man investerar i kan köras när man uppgraderar. Konsollen är ju de små pengarna egentligen.

Medlem

Ja man kan ju hoppas:):):). Jag tror mer på att det blir E3 20112. Men de kan ju överaska oss och det vore kul som fan! Kan knappt vänta tills nästa gen konsoller asså mm. Hoppas microsft elle sony har inlenterat en ny knapppå kontrollerna för croschatt som man lät kan öpna och stänga. Sen at Sony har så man alltid kan spela musik när man splar ett spel. Och tt det inte är så att tilverkarn kan välja det själva.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Dödar man inte befintlig plattform om man aviserar nya för tidigt. Tror inte det är smart.

Hur har Xbox varit vad gäller uppåtkompatibelt så långt?
Om man fixar det så är det en annan femma kanske då spelen man investerar i kan köras när man uppgraderar. Konsollen är ju de små pengarna egentligen.

Jo absolut. Har säkert get mycket mer ä 4000 kr för mina spel sammnlagt. Kanske til och md 5000 kr.Sådet är sant

Medlem

Det trista med för täta plattformsbyten är ju att det blir race mellan plattformarna, och det kommer alldeles för ofta. Livslängden kortas är jag rädd för.

Tänker på bilar den gamla goda tiden innan japarna kom in i bilden, då fanns en bilmodell i 10-20 år nästan. Det betyder stora serier och billiga reservdelar osv.

När japanerna kom blev det nya saker var 3e år sådär och svindyra reservdelar som följd av det. Andra tvingas ju följa efter liksom.

Aviseras Xbox 720 nu, så frestas Sony köra Playstation 4 några år tidigare också.

Medlem

Hdmi ut på alla nya gfxkort. E ganska nice.

annars tror jag att xbox kommer slopa media helt.
Isåfall smart move.
Iaf kan väl dessa trista slöa optiska media försvinna.
Spel på usbminne va som helst.
Som inte låter o laddar lite snabbare.
Laddningstiden är horribel idag

Medlem
Inaktiv

Det absolut viktigaste för Microsoft är att öka kvaliten på designen vid release. Orginal-360 med massor av krashade boxar och RROD sänkte Microsofts marknad en viss del. Visst de har en stor marknad ändå, men om kvaliten funnits där från start så hade den varit större. Sen tycker jag också de snålade på massor av saker. Ingen HDMI eller trådlöst inbyggt, och förstås enbart DVD-media. Den var dock billigare än PS3. Om de ska snåla på saker så försök att lägga rejält med pengar på design och kylning i alla fall.

Medlem
Skrivet av lang:

Hdmi ut på alla nya gfxkort. E ganska nice.

annars tror jag att xbox kommer slopa media helt.
Isåfall smart move.
Iaf kan väl dessa trista slöa optiska media försvinna.
Spel på usbminne va som helst.
Som inte låter o laddar lite snabbare.
Laddningstiden är horribel idag

Spel på USB-minne är inte så dålig idé. De börjar ju bli så billiga att det faktiskt skulle kunna vara gångbart. Lägga in spelen permanent, som man gör med de vidriga file-management-programmen på vissa USB-märken.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem
Skrivet av lang:

Hdmi ut på alla nya gfxkort. E ganska nice.

annars tror jag att xbox kommer slopa media helt.
Isåfall smart move.
Iaf kan väl dessa trista slöa optiska media försvinna.
Spel på usbminne va som helst.
Som inte låter o laddar lite snabbare.
Laddningstiden är horribel idag

Jo det skulle kunna göras men med tanke på vad minnena kostar skulle spelen bli fruktansvärt mycket dyrare än vad de är idag. Och då skulle absolut Sony ta ledningen. Vilket jag inte gillar. För vill att de racar lite och förbättrar hela tiden.:):):)

PS:Jag äger enbart PS3 och älskar den sköna maskinen. Men om detta skulle hända skulle det bara stå still och inget händer för Sony vet att de har vunnit loppet redan.

Medlem

Om ett företag köper in 2 miljoner usbminnen kan du räkna med att dom max får betala 10kr st

Inaktiv
Skrivet av HerrA:

Spel på USB-minne är inte så dålig idé. De börjar ju bli så billiga att det faktiskt skulle kunna vara gångbart. Lägga in spelen permanent, som man gör med de vidriga file-management-programmen på vissa USB-märken.

USB-minnen kan synas billiga, men de är extremt mycket dyrare än optiskt media. Skulle de behöva lägga på det priset på spel, skulle det kanske kosta 800:- för ett spel, i alla fall om de vill ha mer lagring än 8GB.

Inaktiv

Släpp Halo 4 tlllsammans med Xbox 720 och det kommer sälja som smör.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av HerrA:

Spel på USB-minne är inte så dålig idé. De börjar ju bli så billiga att det faktiskt skulle kunna vara gångbart. Lägga in spelen permanent, som man gör med de vidriga file-management-programmen på vissa USB-märken.

USB-minnen kan synas billiga, men de är extremt mycket dyrare än optiskt media. Skulle de behöva lägga på det priset på spel, skulle det kanske kosta 800:- för ett spel, i alla fall om de vill ha mer lagring än 8GB.

Nja lite till tror jag att dom får om de har nått avtal med ett företag eller att de tillverkar egna själva.
Om de har avtal tror jag på 16GB för 100 kr styck. Och om de gör själva skulle jag tippa på 32GB 150 kr styck.
Men som sagt detta är bara inte hållbart ekonomiskt och affärsmässigt sätt vilket en del folk tyvärr inte förstår ännu. För att medans PS4 Går igång med Fetaste Blu-ray:en på 400GB-1TB och har fortfarande priset 600 kr så köper ju självklart alla den plattformen.

Varför inte, det är ju dags att uppgradera hårdvaran nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Kommer nog inte hända på ett "litet" tag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av HerrA:

Spel på USB-minne är inte så dålig idé. De börjar ju bli så billiga att det faktiskt skulle kunna vara gångbart. Lägga in spelen permanent, som man gör med de vidriga file-management-programmen på vissa USB-märken.

USB-minnen kan synas billiga, men de är extremt mycket dyrare än optiskt media. Skulle de behöva lägga på det priset på spel, skulle det kanske kosta 800:- för ett spel, i alla fall om de vill ha mer lagring än 8GB.

Jo, det lär förvisso bli dyrt. Men jag kan ändå tänka mig att det finns en marknad för det, även om den är jätteliten. Vissa struntar ju fullständigt i vad saker kostar, för dem kan det säkert vara värt det. Om de skulle satsa på det i yttepytte-skala och erbjuda det för vissa titlar bara, kanske det skulle kunna ge ett konkurrens-övertag gällande de titlarna.


signatur

Och deras glädje var som svärd

Skrivet av HerrA:

Spel på USB-minne är inte så dålig idé. De börjar ju bli så billiga att det faktiskt skulle kunna vara gångbart. Lägga in spelen permanent, som man gör med de vidriga file-management-programmen på vissa USB-märken.

Dom skulle ju kunna tillverka dem själva för att få ner priset ännu mer. Gör sen en annorlunda form på kontakten för att försvåra för piratkopiering och homebrew. Skulle kunna se ut ungefär såhär.

Oh wait...

Medlem

Fram med en ny generation!

Medlem

Möjligtvis E3 2012, men absolut inte 2011.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Dom skulle ju kunna tillverka dem själva för att få ner priset ännu mer. Gör sen en annorlunda form på kontakten för att försvåra för piratkopiering och homebrew. Skulle kunna se ut ungefär såhär.

Oh wait...

Yeah! Back to basics!


signatur

Och deras glädje var som svärd

Medlem

Inge blueray -.- det är 100% överskattat. HD WMD är tio gånger billigare och har samma lagringskapacitet

Medlem

Den lär ju aldrig få heta Xbox 720, hoppas jag. för då får jag en känsla att den bara blir dubbelt så bra vilket säger inte så mycket inom prestanda..Xbox 360 har ju 3 core @ 3,2 Ghz, Ati 500 mhz 10 MB DRAM, 512 MB GDDR3, 48Khz bit Audio, ..hade önskat extremt mycket bättre grafikkort, minst 6 GB RAM Minne, gärna bättre processor typ ala Intel i9 och bakåtkompatibelt såklart. fast gärna större om de nu kunde få bluray eller komma på något eget i samma storlek elller större.

Medlem

Jaaaa Facebook å skype i en maskin man kanske kan spela på också......

Medlem

Tvivlar starkt på en ny Xbox från Microsoft under E3 2011.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kan tänka att de satsar mer på digital media från "Market place" och förhoppningsvis relativt stor SSD hårddisk. Gärna highend GFX kort, åtmisntonde så det kan dra Direct X 11

Men som sagt...känns inte som det är dags än.

Medlem
Skrivet av Jimmz:

Jaaaa Facebook å skype i en maskin man kanske kan spela på också......

Jaha.. En dator?

Medlem

Tror icke på detta. Nya generationen lär inte komma förns 2012 eller utannonseras då.

2012 <---


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

12
Skriv svar