PSN nere "Uppdatering kring kompensation" 07/05/2011

Medlem
PSN nere "Uppdatering kring kompensation" 07/05/2011

Hej allihop! Jag tänkte bara uppdatera er kring nu info om kompensationen.
Som ni alla vet så kommer man få 30 dagars psn+, men vad är det som ni inte vet. Jo att när Playstaion Store servrarna går online igen., då kommer man få 2 st spel till ps3 gratis och två spel till psp också gratis. Man kommer att på PS3 få välja ut 2 spel ur en lista av 5 helt gratis. på PSP så kommer man få välja ut 2 spel ur en lista av 4.

Källa:
http://blog.eu.playstation.com/2011/05/06/scee-identity-theft...

PS: nej detta är inte fel länk, läs hela texten så ser ni att det står där.

Medlem

Frågan är ju bara vad det är för spel om det är några spel som är värda att ha, eller om det är såna här små skit spel xD Jag blir glad bara online tjänsterna kommer tillbaka så jag kan börja spela lite igen xD

Medlem

Skulle gissa på att det blir skitspel

Inaktiv
Skrivet av Toomsie:

Skulle gissa på att det blir skitspel

Sant...

Medlem

Jag har rredan köpt spel för närmare 2000kr, så när psn+ kom hade man redan allt man fick gratis... och precis som toomsie sa, det blir sådant som dem inte kunnat sälja.
Sony tar inte i från tårna... självklart ger dem bort skit. Och det här med gratis psn+ i en månad?.. jaha... och sen då? För allt man laddar ned som + skribent försvinner när abonnemangstiden går ut... dvs. att sånt vi laddar hem är bort en månad senare.

Nä sony.. ni får nog ta i bättre än så här...


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av bent toe:

Jag har rredan köpt spel för närmare 2000kr, så när psn+ kom hade man redan allt man fick gratis... och precis som toomsie sa, det blir sådant som dem inte kunnat sälja.
Sony tar inte i från tårna... självklart ger dem bort skit. Och det här med gratis psn+ i en månad?.. jaha... och sen då? För allt man laddar ned som + skribent försvinner när abonnemangstiden går ut... dvs. att sånt vi laddar hem är bort en månad senare.

Nä sony.. ni får nog ta i bättre än så här...

Nej, nej, nej. Man kommer att få ha kvar dom spelen permanent. Det är ingen sån trial om du hajar vad jag menar.

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Skulle gissa på att det blir skitspel

Jag skulle gissa på att Toomsie inte ens äger en ps3 för att han är ett litet troll.

Medlem

Men va händer om man laddar ner extra tillägg till spel som är för Subscribers och sen när den gratis månaden tar slut, kommer det bli kvar på kontot oavsett?

Medlem

någon som kommer in på psn? för mig står det att de utför underhåll.

Medlem

Alltid gott med grattis. Inte för jag har brytt mig ett dugg om att PSN har varit nere, jag mer upprörd över cinavia. Tycker det är mycket elakt att ta bort ljudet på filmer som inte kommit till Sverige än.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

inK
Medlem
Skrivet av laxan96:
Skrivet av bent toe:

Jag har rredan köpt spel för närmare 2000kr, så när psn+ kom hade man redan allt man fick gratis... och precis som toomsie sa, det blir sådant som dem inte kunnat sälja.
Sony tar inte i från tårna... självklart ger dem bort skit. Och det här med gratis psn+ i en månad?.. jaha... och sen då? För allt man laddar ned som + skribent försvinner när abonnemangstiden går ut... dvs. att sånt vi laddar hem är bort en månad senare.

Nä sony.. ni får nog ta i bättre än så här...

Nej, nej, nej. Man kommer att få ha kvar dom spelen permanent. Det är ingen sån trial om du hajar vad jag menar.

bent toe menar att spelen som du tankar med ditt PS+-konto försvinner när PS+ tar slut.
Han har helt rätt.


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:
Skrivet av laxan96:
Skrivet av bent toe:

Jag har rredan köpt spel för närmare 2000kr, så när psn+ kom hade man redan allt man fick gratis... och precis som toomsie sa, det blir sådant som dem inte kunnat sälja.
Sony tar inte i från tårna... självklart ger dem bort skit. Och det här med gratis psn+ i en månad?.. jaha... och sen då? För allt man laddar ned som + skribent försvinner när abonnemangstiden går ut... dvs. att sånt vi laddar hem är bort en månad senare.

Nä sony.. ni får nog ta i bättre än så här...

Nej, nej, nej. Man kommer att få ha kvar dom spelen permanent. Det är ingen sån trial om du hajar vad jag menar.

bent toe menar att spelen som du tankar med ditt PS+-konto försvinner när PS+ tar slut.
Han har helt rätt.

Orkar inte bråka om en sån här ska. Ni får se sen när Playstaion Store är uppe igen och eran PSN+ månad har gått ut:).

Inaktiv

Spelen försvinner visste..

Medlem

Nej inte alla bara en del. Titta på infot om spelet i menyn så ser man om det är tidsbegränsat eller ej är det inte de är det ditt för alltid som tex stackers/LB planet mm. Tror facktiskt att det blir en del nya spel med iallafall inte spel som varit på psn+ förut.

Medlem

Valbara Playstation 3-spel förmodligen!
Little Big Planet
Infamous
Wipeout HD
Ratchet and Clank: Quest for Booty
Dead Nation

Vilka ska man ta? Några rekommendationer?
Har redan Little Big Planet.

inK
Medlem
Skrivet av woxis:

Valbara Playstation 3-spel förmodligen!
Little Big Planet
Infamous
Wipeout HD
Ratchet and Clank: Quest for Booty
Dead Nation

Vilka ska man ta? Några rekommendationer?
Har redan Little Big Planet.

Dead Nation är riktigt kul om du har någon att spela med.
Jag ska nog ta InFamous och Wipeout HD/Ratchet and Clank (Inte bestämt det sista valet än)


signatur

Every trophy counts...

Medlem

funderar på att ta little big planet och ratchet and clank. minns att jag gillade R&C när jag var mindre är det här bra? Hur är little big planet värt att ha?

Medlem

* Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Mail från sony...

Inaktiv
Skrivet av Tyran26:

* Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Mail från sony...

Stämmer det där så är det riktigt lågt av sony :/


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Tyran26:

* Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Mail från sony...

Stämmer det där så är det riktigt lågt av sony :/

vadå lågt? det som menas med de kostnadsfria spelen är de spel som är gratis via psnplus, inte de spel som vi får pga down time. det är väl klart att alla förmåner av psn plus försvinner när du inte har psn plus längre. Har läst ett meddelande från sony där de säger att man får behålla spelen man får för alltid.

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av Muhammed:
Skrivet av Tyran26:

* Åtkomst till de kostnadsfria spelen och det exklusiva materialet upphör efter prenumerationstiden på 30 dagar. Du kommer dock att få behålla saker som du köpt med exklusiva rabatter, dynamiska teman och premiumavatarer.

Mail från sony...

Stämmer det där så är det riktigt lågt av sony :/

vadå lågt? det som menas med de kostnadsfria spelen är de spel som är gratis via psnplus, inte de spel som vi får pga down time. det är väl klart att alla förmåner av psn plus försvinner när du inte har psn plus längre. Har läst ett meddelande från sony där de säger att man får behålla spelen man får för alltid.

Jag tolkade det som att vi förlorar tillgången till de två spelen vi får som kompensation för downtime. Förhoppningsvis så är det inte så.


signatur

Allah är stor men jag har större

Skribent

Till er som tänker välja Ratchet and Clank:

Ni vet väl att det inte är ett "riktigt spel?" Det är bara ett litet mellanspel mellan "Tools of Destruction" och "a Crack in Time."

Medlem

Sony has told publishers to expect the PlayStation Store on May 24. That's according to a memo sent to various companies, which of course found its way to the proles of the Internet.

As previously revealed, Sony plans to update the Store multiple times per week. Content scheduled for April 26 will be included in the first update, followed by May 3's content three days later. The rest of the content will go live on May 31 and June 1.

Sony has told companies that they're willing to shift content around depending on urgency.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Sony has told publishers to expect the PlayStation Store on May 24. That's according to a memo sent to various companies, which of course found its way to the proles of the Internet.

As previously revealed, Sony plans to update the Store multiple times per week. Content scheduled for April 26 will be included in the first update, followed by May 3's content three days later. The rest of the content will go live on May 31 and June 1.

Sony has told companies that they're willing to shift content around depending on urgency.

Damn. Ingenting idag heller.
Sugen på Wipeout och InFamous!


signatur

Have a good time!

Medlem
Medlem

Någon som vet när PSN kommer upp i sverige igen? kollat varje dag i snart 3veckor men står fortfarande samma för mig att tjänsten är nere på grund av service.

Medlem

PSN är uppe, det är bara att logga in och spela. PS Store är dock inte uppe och kommer nog inte upp förrän tisdag-onsdag förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av darzan:

PSN är uppe, det är bara att logga in och spela. PS Store är dock inte uppe och kommer nog inte upp förrän tisdag-onsdag förhoppningsvis.

Fast just nu går det inte å logga in på PSN igen. hmm.

Medlem

Jo de var lite de jag syftade på:P var nog bara lite otydlig:) vill komma in i PS store:P men då vet jag hoppas att de kmr upp nu i dagarna.

Inaktiv

Man kommer in på Store nu, vissa felmeddelande kan uppstå, men det är bara att spamma så kommer man in till slut. Vad som inte finns där än dock är välkommen-tillbaka-paketet, gratis grejorna alltså.. det kommer dröja ytterligare.. så vi som trodde vi kunde hinna med infamous innan 2:an kan nog glömma det.

http://blog.eu.playstation.com/2011/06/02/playstation-store-i...


signatur

äldre än dig!

12
Skriv svar