Trött på alla dagens FPS Actionspel

Medlem
Trött på alla dagens FPS Actionspel

Tja,
Köpte nyss homefront och ja hade bra föraningar om det, tänkte "Äntligen ett FPS spel som inte är förutsägbart" (man går längst en väg och samma saker händer varje gång EXAKT lika många sloldater är på samma ställe varje gång om man tex dör.)
Men icke sa nicke de va exakt samma upplägg som alla COD spelen, battlefield bad comapny2 m.m

kan inte förstå hur dem spelen kan va så populära , väldigt overkliga dessutom. Att tre pers ska ta hela armér med stridsvagnar m.m sen så hjälper inte datorn en dem bara skjuter i blindo för det är du som MÅSTE döda alla snubbar..... Spelen är ju upplägda som en Actionrulle så förutsägbart.

När kommer det något riktigt bra igen? som tex Farcry, Operation flashpoint, arma 2 , battlefield 2.

vad tycker ni?

Medlem

Håller med om att det kan bli tjatigt med FPS ibland. Speciellt CoD serien som jag slutade spela efter MW2 just av den anledningen.

Har stora förväntningar på Battlefield 3 och tror att jag kommer lägga ned en hel del tid på det


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

pröva jaa....... op red river kanske ? inte vet jag, personligen tycker jag inte att fps är kul. jag är dålig på fps. samband ?


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Spel som COD, Homefront, BF är tänkt att spela online.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

håller helt med, har tröttnat så enorm på dagens Fps att jag slutade helt.
Tex fattar jag inte det här med killstreaks, som börjar komma i flera spel, exempel på skiten var när jag spelade MOH Betan. Man dödar 5 stycker och får artilery, med artileriet dödade man några fler, och så fick man en ny sak som man dödade fler med, etc etc etc, jag höll på så endå tills jag fick någon jävla M.O.A.B som typ sprängde hella banan. Avinstalerade efter matchen.

Dock inpuls köpte ja Red River, bara för att ha ngt FPS att spela, vilket ja inte spelat mycket..
Lite sorligt faktist.
Så vad ja gjorde var att fixa Alice1 och the witcher1, som jag sitter o spelar igenom, så har jag hela storyn till när the witcher2 (som jag har här hemma om 2 dar ) och alice 2 kommer, sedan blir det att nörda Dark souls, enda fram tills att BF3 kommer, vilket jag värkligen hoppas blir bra


signatur

Rwa?

Inaktiv

Personligen är jag så jävla less alla FPS-spel i samma tema som Battlefield och Call of Duty. I princip samma skit i olika förpackningar, det ena är sämre än det andra på vissa punkter.

Quake för helsike.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem
Skrivet av amphix:

Personligen är jag så jävla less alla FPS-spel i samma tema som Battlefield och Call of Duty. I princip samma skit i olika förpackningar, det ena är sämre än det andra på vissa punkter.

Quake för helsike.

Tycker inte heller om det temat.

Tycker mer om FPS som Halo och Timesplitters


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Red Orchestra?

Medlem
Skrivet av Karelazi:

Red Orchestra?

Oh yes.

Medlem

Hoppas Duke Nukem Forever blir bra, då kan man ju nöta det. Det är old school om något.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av Karelazi:

Red Orchestra?

Oh yes.

Damn right!

Red Orchestra kommer bli fett och de kommer att ha realism!

Inaktiv
Skrivet av waagaard:

Tja,
Köpte nyss homefront och ja hade bra föraningar om det, tänkte "Äntligen ett FPS spel som inte är förutsägbart" (man går längst en väg och samma saker händer varje gång EXAKT lika många sloldater är på samma ställe varje gång om man tex dör.)
Men icke sa nicke de va exakt samma upplägg som alla COD spelen, battlefield bad comapny2 m.m

kan inte förstå hur dem spelen kan va så populära , väldigt overkliga dessutom. Att tre pers ska ta hela armér med stridsvagnar m.m sen så hjälper inte datorn en dem bara skjuter i blindo för det är du som MÅSTE döda alla snubbar..... Spelen är ju upplägda som en Actionrulle så förutsägbart.

När kommer det något riktigt bra igen? som tex Farcry, Operation flashpoint, arma 2 , battlefield 2.

vad tycker ni?

håller med. dagens fps tillför inget nytt i genren. fattar inte varför folk ens köper skiten? sj lirar man witcher ettan o sitter o väntar på att witcher 2 ska komma

"Homefront" var ingen höjdare alls, och dagens FPS-spel har alla hakat på en negativ trend, dvs. nödvändigheten att ha med en MP-del.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

OPF Red River var väl ingen höjdare heller, eller kanske hade för stora förhoppningar som vanligt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

"Homefront" var ingen höjdare alls, och dagens FPS-spel har alla hakat på en negativ trend, dvs. nödvändigheten att ha med en MP-del.

Homefront är alldeles underbart, så länge man spelar online. Kampanjen är intensiv (psykiskt) i början men tappar sedan, den blir kul igen i slutet men då är det lite för sent. Dock som sagts tidigare, Homefront, CoD, Battlefield ska spelas online.
SP-delen är bara en bonus, vill du ha bra SP i ett FPS skulle jag rekommendera att testa Duke Nukem Forever, hederlig oldschool både SP och multiplayer. Inga levels/vapen/Streaks/fordon/förbättringar, bara run and gun, plocka upp ett vapen och gör det bästa av situationen.

1
Skriv svar