Xbox Slim låter konstigt

Medlem
Xbox Slim låter konstigt

Hej!!

Jag har ett Xbox slim som jag fick i julklapp. Det har fungerat bra men nu har jag märkt att när man spelar vissa spel så låter den annorlunda. Än så länga så har detta hänt med Fable 2 och GH World Tour. När man spelar de spelen så låter som att det är något som vibrerar och inte bara det vanliga surrande ljudet. Alltså låter den ganska mycket mer än vad den brukar göra. Skivorna har inga repor och nästan nya så att det borde inte vara något med det. Jag har inte installerat spelen på hårddisken, eftersom jag inte stör mig speciellt mycket på det vanliga ljudet. Det ljudet när jag spelar Fable 2, är däremot ganska störande:( Är det någon mer som har detta problem och är det någon som har en lösning till detta?

/XrickardoX

Medlem

Prova att installera spelen och kolla om det gör någon skillnad.

Medlem

Testa att byta position på Xboxen. Stående till liggandes eller tvärtom.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av raiiga:

Prova att installera spelen och kolla om det gör någon skillnad.

Vet att det inte blir någon skillnad på ljudet när jag har installerat spelen. Blir bara skillnad om jag spelar utan installation.

Skrivet av WaltX:

Testa att byta position på Xboxen. Stående till liggandes eller tvärtom.

Problemet är att jag bara kan ha Xboxet liggande eftersom det inte ser lika snyggt ut om den är stående:P Men kan testa att ställa Xboxet på min tv-bänk istället:)

Medlem

Mitt Fable 3 lät ganska mkt. kan ha att göra med att skivan är väldigt känslig och därav mer "aktivitet" från dvd-läsaren.
Om det inte är alla spel så behöver du inte oroa dig för att dvd-läsaren håller på att hälsa hem.

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Mitt Fable 3 lät ganska mkt. kan ha att göra med att skivan är väldigt känslig och därav mer "aktivitet" från dvd-läsaren.
Om det inte är alla spel så behöver du inte oroa dig för att dvd-läsaren håller på att hälsa hem.

Ok, jag antar att jag får installera de spelen som låter annorlunda eftersom de inte är så många. Men jag tycker att det är jobbigt att det låter som det är något som vibrerar när jag ska spela Fable. Jag vet att det var så när jag hade mitt gamla xbox(en med 60GB hårddisk:)) att den vibrerade ibland när man spelade. Men då räckte det att man höll lite i xboxet så slutade den vibrera. nu verkar det som det är något inuti krysslådan som låter. Men jag får leva med det:P
tack för alla svar!!

1
Skriv svar