Idiotiska film-missar

Medlem
Idiotiska film-missar

(Finns det redan en sån här tråd så hänvisa dit så dödar vi denna!)
Hade lite tråkigt, så tittade runt lite på klassiska missar i filmer, men även typiska fel som görs. T.ex saker som att vapen cockas sådär 25-26 gånger, och gärna flera gånger mitt i striderna, trots att vapnet inte har ett charging handle/whatever.

Eller dessa.

http://www.alltopmovies.net/wp-content/uploads/2010/01/Stupid...

http://www.alltopmovies.net/wp-content/uploads/2010/01/Stupid...

http://www.alltopmovies.net/wp-content/uploads/2010/01/Stupid...

Har ni några klassiker att bidra med? Eller några bra typiska grejer man ser i var och varannan film? Posta! Man kanske kan få sig ett gott skratt!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Har ingen film att bidra med.. men:
http://www.moviemistakes.com/

Skägg.
10 Chambers

Den på Depp och Adidas kändes väldigt photoshoppad!


signatur
Inaktiv

24: Redemption, kanske räknas som en serie, men i en scen står en av kameramännen mitt i bild.


signatur

Allah är stor men jag har större

Åh, jag kommer inte ihåg filmens titel. Men i alla fall, En karaktär kastar sina solglasögon och när kameran kör sin Shot/reverse shot tillbaka så har han dem på sig igen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den på Depp och Adidas kändes väldigt photoshoppad!

Tyckte det jag också, men på forumet där jag såg den först så var det flera som sa att den inte var det. Har inte hunnit kolla i rullen än.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

I någon av Star Wars filmerna(dom äldre) när Darth Vader ska gå ner från ett rymdskepp så åker hjälmen igenom botten på skeppet. Jag vet inte om detta kan klassas som ett misstag eftersom filmerna är så gamla men jag fnittrade till iallafall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den på Depp och Adidas kändes väldigt photoshoppad!

I say product placement!

Skrivet av Turtle_droid:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Den på Depp och Adidas kändes väldigt photoshoppad!

I say product placement!

Depp är produkten och filmen själva framföringen. PotC skulle inte vara något utan Depp, filmerna är Depp. Depp är filmen.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Har ingen bild, men potatisarna de använde som asteroider i "The Empire Strikes Back" - är en riktig miss.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Systemet med filmstjärnor och stjärnteori. En riktig orättvisa mot filmen som medium.
No discussion.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Åh, jag kommer inte ihåg filmens titel. Men i alla fall, En karaktär kastar sina solglasögon och när kameran kör sin Shot/reverse shot tillbaka så har han dem på sig igen.

CSI - Miami?

NOOooooooooo!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Traveller in time:

Åh, jag kommer inte ihåg filmens titel. Men i alla fall, En karaktär kastar sina solglasögon och när kameran kör sin Shot/reverse shot tillbaka så har han dem på sig igen.

CSI - Miami?

^^


signatur

Om ni tittar på Tv4+, så är det Tillbaka till Framtiden 2 nu. den är full med klaver!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Mest fel har "Apocalypse Now", runt 400 stycken... Suck...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

I aktuella THOR välter en kaffemugg i en bil, i nästa shot ligger den på sidan, när kameran kör reverse shot står den upp igen


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Märkligt att de har kvar den scenen, men den är väl bortplockade i de editerade utgåvorna?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

"Enterprise" är tydligen med i "The Phantom Menace", men det är ju ingen "miss" i den bemärkelsen, utan ett påskägg.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Stormtroopern var ju klockren

Och potatisar som asteroider säger du? Det måste kollas!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Ja, det är en tidlös klassiker. Det är som toppkommentaren har skrivit:

"I always wondered why stormtroopers wore full helmets even though one laser blast kills them anyway. Well, now I know."

Medlem
Skrivet av Jozo:

"I always wondered why stormtroopers wore full helmets even though one laser blast kills them anyway. Well, now I know."

Hehe. Påminner mig om den där videon där dom gör parodi på det. En stormtrooper blir träffad i benet och ber dom andra om hjälp. Dom andra kollar på honom och frågar "är du inte död?". Nej, sa den skadade, jag blev träffad i benet. En annan säger "jag som trodde vår rustning var gjord så att vi garanterat dog av ett skott".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv

Lite småkul att de i den förlängda versionen lade till en ljudeffekt när han slår i huvudet


signatur

Allah är stor men jag har större

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Märkligt att de har kvar den scenen, men den är väl bortplockade i de editerade utgåvorna?

Klippet ovan är väll från den uppdaterade versionen, för jag vet att de gjort den till ett litet "easter egg" och lagt till det där "klunk"-ljudet.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

En jag kan komma så här på rak arm, är i 'Der Baader-Meinhof Komplex' när den svenska insatsstyrkan ska fria gisslan vid den Tyska ambassaden.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

En jag kan komma så här på rak arm, är i 'Der Baader-Meinhof Komplex' när den svenska insatsstyrkan ska fria gisslan vid den Tyska ambassaden.

... Du tänkte inte förklara vad missen var?

Det är liksom poängen med hela tråden...

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av raefzm88:

En jag kan komma så här på rak arm, är i 'Der Baader-Meinhof Komplex' när den svenska insatsstyrkan ska fria gisslan vid den Tyska ambassaden.

... Du tänkte inte förklara vad missen var?

Det är liksom poängen med hela tråden...

Nej. Se filmen istället.

MFC
Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av raefzm88:

En jag kan komma så här på rak arm, är i 'Der Baader-Meinhof Komplex' när den svenska insatsstyrkan ska fria gisslan vid den Tyska ambassaden.

... Du tänkte inte förklara vad missen var?

Det är liksom poängen med hela tråden...

Nej. Se filmen istället.

lol


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
12
Skriv svar