Farbror John har gjort canneloni

Antikvitet
Farbror John har gjort canneloni

[ia=26736; large]

#blogg


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Farbror John har gjort canneloni

Niiice!

Satan vad hungrig ja blev när jag såg d där, ser förbannat gott ut!

Medlem

Backoffice-pasta!

(kunde inte låta bli )

Inaktiv

Har du receptet till den där middagen? Ska nämligen laga mat med polarna nästa helg.

Antikvitet

Först gör du en röra på färskost, smörstekt hackad svamp, timjan, salt, peppar och lite pepparsås. Sen kokar du lasagneplattor i 3 min, gör i omgångar med 3-4 i varje. Ta upp dem, lägg lite röra i, rulla ihop och lägg i en form.

På det häller du din godaste tomatsås. Min är en gul lök, 3-4 klyftor vitlök och en torkad chili som jag fräser i olivolja (rätt mycket) och sen häller på passerade tomater (här gör kvaliteten skillnad, kolla efter Mutti) och smakar av med vinäger, salt, peppar, socker och massor av basilika, torkad eller färsk. Låt koka under lock i ca 5 minuter, sedan kan den sjuda tills du är redo att hälla på den.

Efter att ha hällt på tomatsåsen i formen river du över rikligt med parmesan och låter stå i ugnen på 175 grader i 10-15 minuter. Servera med något grönt, t.ex. lite ruccola.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Åt faktiskt Canneloni till lunch innan idag. Din såg lite fräschare ut dock. Omnomnom!

Medlem

Både låter och ser gott ut, även om jag gärna hade sett det med en köttfärsfyllning eller tärnat fläsk, då jag är lite av en anti-vegan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Antikvitet

Du kan absolut blanda i en god kokt skinka i små bitar i fyllningen. Eller köttfärs förstås. Kanske en köttfärs stekt med lite vitlök och salvia. Kan bli jättegott.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar