Internet har slutat att fungera (på grund av mig)

Medlem
Internet har slutat att fungera (på grund av mig)

Hej!

Jo, efter att haft diverse problem i vissa program samt spel (heroes of newerth) att det ibland inte gick att connecta till servern så började jag pilla i modemets inställningar.

Av nyfikenhet hittade jag ett alternativ att man kunde välja att "brygga" sitt modem. Sedan dess gick allt åt skogen.
Värt att nämna var att jag använde mig om nåt skitmodem jag fick med när jag skaffade mitt BBB bredband.
Zyxel blablabla. Riktig skit.

Jag tänkte att det kanske skulle lösa sig om jag köpte ett lite fräschare modem, så det gjorde jag. Problemet kvarstår dock och jag kan inte koppla upp mig mot internet.

Antar att det är min IP & DNS som spökar med mig? Har windows 7 64-bitars.
Någon som är mer kunning gällande detta ämne än vad jag är?

Tacksam för svar

PS: Modemet jag använder nu som jag införskaffade är netgear ADSL2+ Modem.
"Internet" lyser rött på modemet så antagligen så har den problem att connecta?


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Vad sägs om att resetta ditt Zyxel-modem? Hade inga problem med det när jag hade det Kan vara problem på en myrriad andra platser. >.<


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Har resetat det. Blir det "obryggat" då med andra ord?


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Det bör det bli.

Medlem

Resettar du det återgår det till fabriksinställningar. dvs de inställningar som var när du fick det.

Medlem

Ja, ta och resetta och sen är det la bara att fylla i inställningarna du har fått från BBB? Här har vi adsl och då är det pppoe som gäller, sen har man ett emailliknande användarnamn och ett lösenord man fyllar in!

1
Skriv svar