Japan säger nej till PSN-omstart

Robot
Japan säger nej till PSN-omstart

Myndigheterna vill ha garantier för att Sony säkrat det tidigare hackade nätverket. Men i Europa börjar det vakna till liv igen.

#sony


Medlem
Japan säger nej till PSN-omstart

Lite överdrivet kanske, men jag kommer aldrig att köpa något med mitt kort och inte heller använda någon viktig e-mail eller viktigt lösenord på PSN längre.

Blir till att göra en ny hotmail som endast används för PSN samt ett påhittat lösenord (som hamnstjärna) så att jag inte behöver oroa mig för att min viktiga e-mail och viktiga lösenord hamnar i fel händer (nästa gång).

Medlem
Skrivet av Ankan:

Blir till att göra en ny hotmail som endast används för PSN samt ett påhittat lösenord.

Alla lösenord är väl påhittat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tack för det påhittade lösenordet! Här kommer ett till: flyghylla

Medlem
Skrivet av Ankan:

Lite överdrivet kanske, men jag kommer aldrig att köpa något med mitt kort och inte heller använda någon viktig e-mail eller viktigt lösenord på PSN längre.

Blir till att göra en ny hotmail som endast används för PSN samt ett påhittat lösenord (som hamnstjärna) så att jag inte behöver oroa mig för att min viktiga e-mail och viktiga lösenord hamnar i fel händer (nästa gång).

PSN har ju nu ett sjukt avancerat och skyddad system efter allt detta, så varför tror du allt PSN skulle drabbas igen? Det är större chans att dessa hackers (eller andra) kommer försöka sig på någon annan jätte.

Inaktiv

tror säkerligen att hackarna redan nu sitter och kodar sönder.. allt för att skapa ännu mera kaos. Inse att inget system är 100 % säkert.. Det värsta som kan hända är väl att dom hackar alla jävla atombomber som ligger nedgrävda i världen. Skjuter ut dom och dirr alla är döda.

Inaktiv
Skrivet av bladefinor:
Skrivet av Ankan:

Lite överdrivet kanske, men jag kommer aldrig att köpa något med mitt kort och inte heller använda någon viktig e-mail eller viktigt lösenord på PSN längre.

Blir till att göra en ny hotmail som endast används för PSN samt ett påhittat lösenord (som hamnstjärna) så att jag inte behöver oroa mig för att min viktiga e-mail och viktiga lösenord hamnar i fel händer (nästa gång).

PSN har ju nu ett sjukt avancerat och skyddad system efter allt detta, så varför tror du allt PSN skulle drabbas igen? Det är större chans att dessa hackers (eller andra) kommer försöka sig på någon annan jätte.

http://ps3.ign.com/articles/116/1168409p1.html

Tyty grabben

(och detta hände bara för att Sony är girigia svin som lekte med elden, och dom fick så dom teg. Andra jättar har vett nog att inte göra samma misstag)

Skrivet av showerguy:

tror säkerligen att hackarna redan nu sitter och kodar sönder.. allt för att skapa ännu mera kaos. Inse att inget system är 100 % säkert.. Det värsta som kan hända är väl att dom hackar alla jävla atombomber som ligger nedgrävda i världen. Skjuter ut dom och dirr alla är döda.

Hoppas du var ironisk med det där inlägget hahah =D

Medlem
Skrivet av Cheewie:

Tack för det påhittade lösenordet! Här kommer ett till: flyghylla

Vad sägs om: Rått-puts?

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av Cheewie:

Tack för det påhittade lösenordet! Här kommer ett till: flyghylla

Vad sägs om: Rått-puts?

Trepunktspenis!


signatur

Imperator

Råttputs? Tvi! Inget slår "regnbågskaffe".

Medlem
Skrivet av Neatherblade:
Skrivet av Ankan:

Blir till att göra en ny hotmail som endast används för PSN samt ett påhittat lösenord.

Alla lösenord är väl påhittat.

Påhittat var fel ord, men jag orkar inte ändra. Ska jag också vara dryg och påpeka att det är "Alla lösenord är väl påhittaDE."? Nåja, åtminstone därifrån jag kommer.

Skrivet av bladefinor:

PSN har ju nu ett sjukt avancerat och skyddad system efter allt detta, så varför tror du allt PSN skulle drabbas igen? Det är större chans att dessa hackers (eller andra) kommer försöka sig på någon annan jätte.

Better safe than sorry, better safe than sorry, better safe than sorry!

Trepunktspenis kommer härmed att vara mitt framtida PSN lösenord. Episkt.

Medlem

Polishink kör jag med


signatur

Jäh!

Medlem

Jag använder min Quake 3 nyckel... Hoppas att haxxorsarna inte läser det här, för då lär de lätt ta min q3-nyckel

Medlem

Varför skulle man ha samma lösenord till sitt PSN-konto som man har till sin email?
Att ha samma lösenord på någon sajt, som är likadant som ens email-lösenord är bara att be om problem. Vilket sajt som helst kan hackas, får dom väl tag i din email, så kan dom ju få tag i mer eller mindre alla lösenord som är kopplad till din mail.

Medlem

Jag gjorde så att när jag hade bytt lösernord bytte jag tilbaks till mitt gamla lösernord igen som faktiskt är det enda lösernordet jag har på hela webben. Jag vet att det låter dumt men har inget viktigt överhuvudtaget som dom kan råna av mig. Dessutom tror jag inte att hackarna försöker logga in på mitt konto för dom tror nog inte att det är nån som byter tillbaks direkt efter vad som hänt:D. Och snälla om ni quetar mig så skriv inte något så där "Hur dum får man bli" eller nåt.

Medlem

No soup for you

Medlem

http://blog.eu.playstation.com/2011/05/16/details-of-the-welc...

Two PS3 games from the following list:
LittleBigPlanet
Infamous*
Wipeout HD/Fury
Ratchet and Clank: Quest for Booty
Dead Nation*

For those with PSP accounts, you will also be eligible to download two PSP games from the following list:
LittleBigPlanet PSP
ModNation PSP
Pursuit Force
Killzone Liberation*

Inte speciellt nya titlar, men inte heller dåliga!

Medlem

Verkar som att japanerna har huvet på skaft. Skulle vara årets mest komiska höjdpunkt om PSN hackades igen inom en snar framtid.
Tråkigt för deras kunder tyvärr, men jag skulle faktiskt skratta riktigt gott.

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Verkar som att japanerna har huvet på skaft. Skulle vara årets mest komiska höjdpunkt om PSN hackades igen inom en snar framtid.
Tråkigt för deras kunder tyvärr, men jag skulle faktiskt skratta riktigt gott.

Då skulle till och med jag börja tvivla på Sony :/

Medlem
Skrivet av Vorheece:

Verkar som att japanerna har huvet på skaft. Skulle vara årets mest komiska höjdpunkt om PSN hackades igen inom en snar framtid.
Tråkigt för deras kunder tyvärr, men jag skulle faktiskt skratta riktigt gott.

Då skulle till och med jag börja tvivla på Sony :/

Medlem

Bra att dom ställer höga krav på säkerheten. När dom säger OK så borde det vara just OK.

1
Skriv svar