Dc Universe Online

Medlem
Dc Universe Online

Håller på att spela betan nu. Faktiskt riktigt roligt spel. Första MMORPG spelet på konsol för min del. Skönt att sitta i soffan och softa medan man spelar.

Är faktiskt imponerad att de lyckats att göra det så bra på konsol. Det blir ju många knappar att hålla reda på men det funkar bra. Roligt att man har combos, typ som ett fighting spel, inte bara att spamma attack knappen.

Någon annan som spelar betan eller som kanske ska spela när det släpps?

Inaktiv

jag lirar betan.

Är en anti hero
Joker som "Boss"
Stav som vapen
Flyga som specialare


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Har själv testat massa olika powers och vapen. De jag har fastnat mest för än så länge är two handed + fire, riktigt bra tank build, och staff + nature, rolig healer build. Gillar staff combosen, riktigt tuffa. Two hand combosen hade inte många att välja på men en lång combo chain var riktigt nice, blev dock drygt att typ bara spamma den hela tiden. Skulle behöva fler combos.

zsm
Medlem

Hur är det att kommunicera online i detta intressanta spel? Sker det genom dryg voice comm med snoriga 12åringar, eller används tangentbordet flitigt?

Inaktiv

Vad jag vet så har jag inte hört så mycket folk snacka i mic
Ser dock att folk flitigt skriver och chattar : )

Det här spelet blir ett givet köp för mig när det kommer
Älskar MMOs och finns det något skönare än att sitta i en soffa istället framför en dator i en stol och sjunka in i en spännande värld fullt av action och pvp

Givet köp för mig!


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

zsm
Medlem

Låter som att jag får investera i ett exemplar också. Kanske får lite användning för mitt PS3 då ;D

Medlem

Har bara hört och sett en massa om detta MMO DC universe.. men när ni berättar om det från eran syn på det ändras allting, hur får man tag på betan?


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Måste ha PS+ konto för tillfället för att hämta betan i PS Store

Medlem

NOOO!! F*n då, jag köpte precis DLC från PSN store... just nu har jag bara 420 ca på kontot


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

zsm
Medlem

Så inför släppet av DCUO, någon som är sugen på att dra ihop ett gäng så det inte blir en singleplayer-upplevelse? Körde betan en dag innan det stängdes och jag fastnade direkt. Det var verkligen inte dumt att sitta i en bekväm soffa och lira MMO ;D

Medlem

Ni som spelar betan, är det många som spelar det på ps3? Vet inte om jag ska spela det på pc eller ps3

zsm
Medlem

Det är oklart, men det går inte att döma spelarbasen efter hur det såg ut i betan. Jag tror man får ta ett leap of faith in den här frågan

Inaktiv

Ja =), om du spelar "normal speltid" dvs i sverige = efter 0-2 - 03 så va det tomt i betan. Så som ovanstående säger: its a leap of faith


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Så jävla surt att spelet inte släppts i Sverige ännu fast det släpptes i resten av EU den 14/1. Fattar inte hur man kan göra på det viset när det är ett MMO spel. Har joinat guild och allt men nu levlar de ifrån en ju. Ska också spela på PvP server men det kommer ju inte bli särskilt skoj nu när det kommer att finnas en del max lvl's redan som garanterat kommer att campa en som satans.

Inaktiv

Tänkt så här:

Om du kör mmo på dator tex LIneage 2 som jag lirar så när du kommer in så är det många som är max lvl x 3 men dom stör inte dig och om du inte stör dom så är det lugnt.

Sen är det ju lite roligt med det också eftersom om du går med i en guild snabbt så behöver du aldrig oroa dig. Jag menar att blir du pvpad så är det väll bara att säga till polarna så kommer dom och dödar och du kan skratta gott åt att du har en backup på lvl 50+.

Men visst kan jag hålla med om att det är surt att spelet inte släpptes samtidigt världen runt, men men. Om man är en hyfsat van MMo spelare så gör det inte så mycket imo

Blir nog ett köp ändå för mig, är dock tveksamt nu dock.
Så mycket bra spel som kommer så pengarna räcker inte till haha.


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

Då var det dags att sätta igång med sin char idag. Hoppas bara det inte tar för jävla lång tid att installera och patcha!

Inaktiv

Har någon köpt DCU idag?

kan ni isf berätta lite om hur det är?
Om ni har svårt att beskriva det så nöjer jag mig med svar på dessa frågor =). Tack för mig .

1. Är det många som lirar / är online redan?

2. Är det något som är ändrat från sista beta fasen till retail versionen?

3. Hur snabbt går det att levla?

4. Följer det med någon "free trial" period?
(brukar ju oftast vara 14 dagar eller så)

5. Hur mycket kostar det i månaden?


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

@Red_Gr3mlin

1. Jag är PSN: Dashylk, DC Karaktär: Micvrik, Server: nånting med World en PVP

2. Vet inte spelade inte betan.

3. Tja jag spelade i ca 1h och är lvl 5.

4. Det följer meden 30 dagar free trial.

5. Eftersom jag bor i Skottland betalar jag i pund som ligger på £9,57/m

Hoppas det hjälpte.

Cheers.

Medlem

Jag spelar på Crossfire PvP servern och den är nästan maxad med folk.

Kan inte märka några direkta skillnader mot betan, är bara buggar de har fixat vad jag sett.

Har kör några timmar efter jobb och blivit lvl 13 så det går fort, 30 e ju max.

30 dagar speltid följer med spelet.

Vet inte exakt vad det kostar men är som alla andra mmo's.

Medlem

Jag och en kompis ska börja spela till ps3. Vilken server ska vi välja?

1
Skriv svar