Homosexuella relationer i Mass Effect 3

Robot
Homosexuella relationer i Mass Effect 3

I Mass Effect 3 får Shepard mer svängrum när det gäller vem han (eller hon) vill förföra.

#mass-effect, #mass-effect-2, #bioware, #dragon-age-origins


Medlem
Homosexuella relationer i Mass Effect 3

Mmmmmmm Garrus


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Haha, det är bra tycker jag, det är alltid så strikt men sånt!

Medlem

Oh crap.... får passa sig så man inte trampar fel i dialogvalen då...

Medlem

Kommer vara massa som kommer klaga på detta, men jag har inget emot det.. kommer dock inte använda mig av det :B

Medlem

Är det sånt här som klassas som "vågat" nuförtiden? Kul för Shepard att han/hon får välja och vraka mellan varje space-mutant som huserar i galaxen. Men vem fasen bryr?

Medlem

Detta lär jag ändå aldrig använda...


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Alltid vetat att Biowarefans till 90% består av homos bara kolla in alla homomoddar på te.x Dragon Age Nexus och allt gnällande på deras forum att man inte kan ha bögsex. Rätt kul att Bioware från början sagt att Shepard är straight så det ska inte finnas med i dialogerna, men att dom nu gett med sig pg.a sin allt växande bögcommunity haha


signatur
Medlem

Som sagt så länge det håller sig till ett val man göra så är det väl ingen fara.

Medlem

Undrar om Shepard är den som delar ut eller tar emot...

Medlem
Skrivet av KatOne:

Undrar om Shepard är den som delar ut eller tar emot...

You just blew my loa...mind!

Medlem

Tycker det känns lite lustigt när hela besättningen är bisexuell, inte för att jag vill missunna någon nöjet att sätta på allt med två (eller fler?) ben.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Suck, nu ska även mass effect bögifieras, trisst.. Hoppas jag inte råkar klicka fel som jag råkade göra i DA2 och råka stöta på alvemot, blev ju genast en quickload där kan jag ju säga.

Medlem
Skrivet av Zhin:

Men vem fasen bryr?

Den meningen sammanfattar i princip ALLT "vågat" som dyker upp i spel.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Alltid vetat att Biowarefans till 90% består av homos bara kolla in alla homomoddar på te.x Dragon Age Nexus och allt gnällande på deras forum att man inte kan ha bögsex. Rätt kul att Bioware från början sagt att Shepard är straight så det ska inte finnas med i dialogerna, men att dom nu gett med sig pg.a sin allt växande bögcommunity haha

tvivlar på att homosexuella utgör 30% av communityn ens, du märker säkert bara dom trådarna mer och det finns många "straight" nude och sex moddar också... antar att dom har kanske en mer högljudd homosexuell följelse tack vare DA.O.

vet inte om dom har eller inte sagt förut att Shepard är straight men jag förstår dock inte hur det är en defintiv bestämmelse i ett spel där du väljer hur du vill forma shepard som en person mellan dom vägar som finns till ditt förfogande.

Jag kommer inte utforska den homosexuella romantiska linjen i spelet men om spel bara hade homosexuella linjer att följa, så skulle jag bli glad när spel skiljer sig från mängden och erbjuder möjligheten att söka straight relationships... so, congrats gay people! xD

Skrivet av red_laces:

Suck, nu ska även mass effect bögifieras, trisst.. Hoppas jag inte råkar klicka fel som jag råkade göra i DA2 och råka stöta på alvemot, blev ju genast en quickload där kan jag ju säga.

En så kallad "quickload", säger du?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av red_laces:

Suck, nu ska även mass effect bögifieras, trisst.. Hoppas jag inte råkar klicka fel som jag råkade göra i DA2 och råka stöta på alvemot, blev ju genast en quickload där kan jag ju säga.

En så kallad "quickload", säger du?

Haha!

Medlem
Skrivet av red_laces:

Suck, nu ska även mass effect bögifieras, trisst.. Hoppas jag inte råkar klicka fel som jag råkade göra i DA2 och råka stöta på alvemot, blev ju genast en quickload där kan jag ju säga.

suck, nu ska även fz idiotiseras med folk som klagar på att utvecklare expanderar valmöjligheterna i sina spel, trist....

Skrivet av korosuu:
Skrivet av MKultra:

Alltid vetat att Biowarefans till 90% består av homos bara kolla in alla homomoddar på te.x Dragon Age Nexus och allt gnällande på deras forum att man inte kan ha bögsex. Rätt kul att Bioware från början sagt att Shepard är straight så det ska inte finnas med i dialogerna, men att dom nu gett med sig pg.a sin allt växande bögcommunity haha

tvivlar på att homosexuella utgör 30% av communityn ens, du märker säkert bara dom trådarna mer och det finns många "straight" nude och sex moddar också... antar att dom har kanske en mer högljudd homosexuell följelse tack vare DA.O.

vet inte om dom har eller inte sagt förut att Shepard är straight men jag förstår dock inte hur det är en defintiv bestämmelse i ett spel där du väljer hur du vill forma shepard som en person mellan dom vägar som finns till ditt förfogande.

Jag kommer inte utforska den homosexuella romantiska linjen i spelet men om spel bara hade homosexuella linjer att följa, så skulle jag bli glad när spel skiljer sig från mängden och erbjuder möjligheten att söka straight relationships... so, congrats gay people! xD

Jag tror han skämtade. I vilket fall tror jag knappast att 30% av alla Mass Effect-lirare är homosexuella. Med tanke på hur fördelningen hetero/homo ser ut i övrigt så låter det orimligt högt... såvida inte Mass Effect-spelen inte tagit över "homospelstronen" efter Outcast då, vill säga.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av red_laces:

Suck, nu ska även mass effect bögifieras, trisst.. Hoppas jag inte råkar klicka fel som jag råkade göra i DA2 och råka stöta på alvemot, blev ju genast en quickload där kan jag ju säga.

En så kallad "quickload", säger du?

Man ska inte låta den förspillas trots allt. Hö hö.

Medlem

Kanske dags att kliva ut ur garderoben.
Tycker det är bra att alternativet läggs till. Har man någon form av fobi för det, ja, låt bli då.. Jag är hetero men finner det ändå kul att spela som något annorlunda ibland.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MKultra:

Alltid vetat att Biowarefans till 90% består av homos bara kolla in alla homomoddar på te.x Dragon Age Nexus och allt gnällande på deras forum att man inte kan ha bögsex. Rätt kul att Bioware från början sagt att Shepard är straight så det ska inte finnas med i dialogerna, men att dom nu gett med sig pg.a sin allt växande bögcommunity haha

tvivlar på att homosexuella utgör 30% av communityn ens, du märker säkert bara dom trådarna mer och det finns många "straight" nude och sex moddar också... antar att dom har kanske en mer högljudd homosexuell följelse tack vare DA.O.

vet inte om dom har eller inte sagt förut att Shepard är straight men jag förstår dock inte hur det är en defintiv bestämmelse i ett spel där du väljer hur du vill forma shepard som en person mellan dom vägar som finns till ditt förfogande.

Jag kommer inte utforska den homosexuella romantiska linjen i spelet men om spel bara hade homosexuella linjer att följa, så skulle jag bli glad när spel skiljer sig från mängden och erbjuder möjligheten att söka straight relationships... so, congrats gay people! xD

Jag tror han skämtade. I vilket fall tror jag knappast att 30% av alla Mass Effect-lirare är homosexuella. Med tanke på hur fördelningen hetero/homo ser ut i övrigt så låter det orimligt högt... såvida inte Mass Effect-spelen inte tagit över "homospelstronen" efter Outcast då, vill säga.

är lite trött så fullt möjligt att jag missade att han skämtade O_o ... och jo 30% är fortfarande högt men jag tänkte att säga att det är under 30% var tillräckligt, vem vet... det kanske är 90%, blir en jävla massa "want to roleplay?" meddelanden från metrosexuella alver och "bear" druider om DA blir/har multiplayer i framtiden >_>

Medlem

signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Garrus!
I wanna take Garrus to a gay bar,
I wanna take Garrus to a gay bar,
I wanna take Garrus to a gay bar, gay bar, gay bar.

älskar ME!

AW8
Medlem

Bara bra. Mer möjligheter!


signatur

PC gamer 'til I die.

Medlem

M-ass Effect 3

Medlem
Skrivet av MMO4Life:

M-ass Effect 3

so simple and yet so funny ^^ ...M = male? O.o

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MMO4Life:

M-ass Effect 3

so simple and yet so funny ^^ ...M = male? O.o

Nåt åt det hållet ja

Medlem

Alltså, många av er här är så oerhört barnsliga, för att inte tala om respektlösa för de individer som har en läggning åt det ena eller det andra hållet.

Jag tycker det är bra att de tillåter sådana här utspel i ME3. Då en stor del av hela serien hela tiden utformats av dina val (både inom uppdrag och relationer) så ska man givetvis kunna förföra en kvinna om man spelar den kvinnliga Shepard eller en man om man spelar den manliga. Något annat vore fel om man är ute efter att låta spelaren få välja vilken väg karaktären skall ta. Sedan är det ju givetvis upp till var och en och se vilka "kombinationer" man vill spela fram i spelet, men att göra narr av de som väljer homo eller lesbisk utväg är bara löjligt, barnsligt och förolämpande.

Själv så har jag spelat både manlig och kvinnlig Shepard och att kunna välja vilken väg de vill ta romantiskt ger bara en extra dimension på spelet som jag uppskattar, desto mer än de spel som har romantiska inslag men tvingar dig att vara heterosexuell "bara för att det skall vara så".

Bra gjort Bioware!

Inaktiv

Bara lite synd att det dröjde till tredje delen i serien.

123
Skriv svar