Square Enix varumärkesregistrerar "Masterpieces"

Robot
Square Enix varumärkesregistrerar "Masterpieces"

Högupplösta versioner av Final Fantasy VII, VIII och IX på väg?

#square-enix, #final-fantasy-vii, #chrono-cross


Medlem
Square Enix varumärkesregistrerar "Masterpieces"

Kan ju bara hoppas på att det gäller number seven

Medlem

Chrono Cross är allt jag behöver

Medlem

Oh, ett Final Fantasy VI skulle vara najs

Final Fantasy VIII är sannolikt det spel jag lagt ner mest tid på... nånsin. Kan det utan och innan och har verkligen luskat reda på alla hemligheter (som finns i överflöd!). Trots det skulle jag mer än gärna spela om Squalls liv och leverne igen, fast högupplöst.

Medlem

Skulle absolut köpa dom igen om så vore fallet.

Medlem

Har drömt LÄNGE om en remake på FFVII...
HOPPAS!

Medlem

This is relevant to my interests...
Jag hoppas som så många andra på en remake av ett tidigare Final Fantasy.
Det ska bli riktigt intressant att följa detta.


signatur

I'm just sayin...

Medlem

en remake på alla ovanstående skulle förgylla mitt spelande i många år framöver

Medlem

Ge mig 8an
I will make sexy time with Rinoa


signatur

Everyday I worry all day

Jag vill ha Crono Trigger!

Medlem

Ge mig FF9! Fastnade aldrig för 8:an, gillade inte karaktärerna och storyutvecklingen nog för att spela det till slutet. Men nian! Den har man nött sönder och samman.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Final Fantasy VIII är sannolikt det spel jag lagt ner mest tid på... nånsin. Kan det utan och innan och har verkligen luskat reda på alla hemligheter (som finns i överflöd!). Trots det skulle jag mer än gärna spela om Squalls liv och leverne igen, fast högupplöst.

Fastnade själv aldrig för åttan. Femman, Sjuan och Nian är bäst om du frågar mig

Måste även inflika att Square Enix tidigare sagt att en remake aldrig kommer komma på frågan då fansen aldrig skulle bli nöjda. Däremot har de faktiskt inte nämnt HD versioner tidigare så det är mycket möjligt!

En annan möjlighet är att de kanske öppnar sin egen digitala online-shop á la Steam eller kanske helt enkelt endast vill få ut de gamla klassikerna till fler plattformar.

Medlem

JAAA!!!

Final Fantasy 7 är viktigast men 6an, 8an 9an och 10an vore även dem helt underbara att ha i HD med Trophys!!!

Medlem

Det här ljudar likt kärlek i mina öron. Även om det är via text jag läser. Final Fantasy VII, har spelats om och om igen, även den första bekantskapen med denna legendariska serie. Är fortfarande lite bitter för att de gjorde FFXI online och inte döpte det till FFO(Final Fantasy Online, eller liknande).

Enda jag har spelat mer än 7:an, är 10:an och dessvärre har man inte knutit bekantskap alls med ett par. Vilket är förargligt då hela serien finns i min samling.

Go Square!

Medlem

Jag hade köpt 7an utan att tveka en sekund!

Medlem

Har aldrig spelat nåt Final Fantasy! Är det något som man bör köpa innan de slutar tillverka dom? Eller säkerheetskopiera ett exemplar av en kompis?

Tack För Svar På Förhand.

Skrivet av Qn1f3:

Det här ljudar likt kärlek i mina öron. Även om det är via text jag läser. Final Fantasy VII, har spelats om och om igen, även den första bekantskapen med denna legendariska serie. Är fortfarande lite bitter för att de gjorde FFXI online och inte döpte det till FFO(Final Fantasy Online, eller liknande).

Enda jag har spelat mer än 7:an, är 10:an och dessvärre har man inte knutit bekantskap alls med ett par. Vilket är förargligt då hela serien finns i min samling.

Go Square!

Enix

Medlem

Chrono Cross, vill ha.

Medlem
Skrivet av laxan96:

Har aldrig spelat nåt Final Fantasy! Är det något som man bör köpa innan de slutar tillverka dom? Eller säkerheetskopiera ett exemplar av en kompis?

Tack För Svar På Förhand.

Skrivet av Qn1f3:

Det här ljudar likt kärlek i mina öron. Även om det är via text jag läser. Final Fantasy VII, har spelats om och om igen, även den första bekantskapen med denna legendariska serie. Är fortfarande lite bitter för att de gjorde FFXI online och inte döpte det till FFO(Final Fantasy Online, eller liknande).

Enda jag har spelat mer än 7:an, är 10:an och dessvärre har man inte knutit bekantskap alls med ett par. Vilket är förargligt då hela serien finns i min samling.

Go Square!

Enix

Jag är väl medveten om att Enix hoppade på tåget i senare skede.

Medlem

Skulle nog vara kul att köra genom en uppdaterad version av FFVII. Så jag hoppas på det.

Medlem

Hoppas det är något som faktiskt är bra, det var ett tag sedan de släppte något sådant tycker jag.

Medlem

[/quote] @ BeeJac

Fastnade själv aldrig för åttan. Femman, Sjuan och Nian är bäst om du frågar mig

--------

Håller helt klart med dig , 7an gjorde så pass bra intryck att åttan blev en sådan besvikelse .. 9an påminnde mycket om 7an fast med en skön twist och bättre grafik !

Köpte också 10an till ps2an 2002 och nötade igenom The blitzball minigame ganska mycket !

Och när vi ändå är på ämnet så får jag ändå passa på att säga att det enda som var bra med åttan var kortspellet Triple Triad

Medlem

Jag skulle köpa ett högupplöst FFVII till fullpris vilken dag som helst, ett av de bästa spelen någonsin.

Medlem
Skrivet av JakopDalunde:

Jag skulle köpa ett högupplöst FFVII till fullpris vilken dag som helst, ett av de bästa spelen någonsin.

Instämmer till 100%

1
Skriv svar