Inte vara bitter

Medlem
Inte vara bitter

Jag försöker! Jag vill önska alla finländare grattis till guldet och ändå känna att vi gjorde ett bra VM som gav ett silver... men det sitter långt inne. Jag orkade inte se klart hela matchen utan gav upp tv-tittandet med ca 9 minuter kvar av tredje perioden. Lika bra det med tanke på slutresultatet... total förnedring.

Nåja, vad är väl ett VM? Det kommer ju dessutom ett nytt nästa år. Inte lika sällan som fotbolls-VM vilket är tur. Orka vänta 4 år mellan gångerna.

Igår träffade jag ju ett av sommarens brudpar, mycket trevligt och nyttigt att få se lokalen och platsen där vi ska fotografera och vara. En mysig skånsk gårdslänga med tillhörande trädgård och berså. Det kommer bli toppenbra så länge vädret är med oss, inte lika kul att vara inomhus en sådan dag.

Jag måste be er alla om ursäkt faktiskt, för att jag är så himla dålig på att lägga ut bilder. Senaste tiden har varit 100% fokus på mc-körkortet och det är ju dessutom inte helt klart än. Kameran har helt klart fått ligga på hyllan mer än den förtjänar. Förhoppningsvis har jag vilat mig i form till sommarens jobb, jag har i alla fall inte slösat med kreativiteten

Jag sitter och funderar på någon fortsättning på fotoskolan jag påbörjat. Det är kanske läge att knåpa ihop något trevligt och matnyttigt tema till er. Jag ska börja fundera på det och se om det inte kan bli något närmsta veckan.
Jag vet att några har önskat optiktester av Canons f1.2-optik och det kan jag ju försöka fixa. Nu är det ju dessutom väder att köra lite bilder utomhus.

#blogg

Medlem
Inte vara bitter

En bitter öl hade dock suttit fint nu!

Medlem

Most definitely!!

Medlem

En bra start skulle vara hur man köper en bra systemkamera med tillhörande optik före nybörjare. Jag har ingen koll alls och blir bara förvirrad av alla termer och siffror och har ingen aning om vad som är bra eller inte, och vad jag skulle behöva. Det enda jag vet är megapixlar, och från vad jag har förstått så är det bara idioter som stirrar på megapixlar.

Medlem

zAjben... låter väl som ett alldeles utmärkt inlägg. Ska fila på det ämnet lite mer!

1
Skriv svar